رفتن به محتوای اصلی

علیرضا دبیر از لغو سفر تیم ملی کشتی به آمریکا خبر داد
03.02.2022 - 07:17

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران که اخیرا گفته بود شعار «مرگ بر آمریکا» را باید در عمل اجرا کرد، در نامه‌ای خطاب به همتای آمریکایی خود از لغو سفر تیم ملی به دلیل صادر نشدن ویزا خبر داد.

آمریکا پس از اظهارات اخیر علیرضا دبیر درباره لزوم عملی کردن شعار مرگ بر آمریکا به او ویزا نداد. اکنون نامه دبیر حاکی از آن است که پنج عضو دیگر تیم نیز ویزای آمریکا را دریافت نکرده‌اند.

دیدار دوستانه تیم‌های کشتی ایران و آمریکا قرار بود ۲۳ بهمن‌ماه در تگزاس برگزار شود.

در نامه دبیر خطاب به بوریس مگارتنر آمده است: «ویزای دو کشتی‌گیر، مربی، سرپرست و داور المپیکی و همچنین ویزای اینجانب صادر نشده است و چاره‌ای جز لغو سفر باقی نمانده است.»

این در حالی است که سخنگوی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه گفته بود برای همه اعضای تیم ملی به غیر از چهار نفر ویزا صادر شده است.

دبیر بدون اشاره به مواضع تند ضدآمریکایی خود از برخورد «برخی عوامل سرکنسولگری آمریکا در دبی» انتقاد کرده و صادر نشدن ویزا را «جریان سیاسی ضد ورزشی» توصیف کرده است.

دبیر در دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس در بغداد برنامه تلویزیونی گفت: «ما همیشه شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم اما مهم این است که آن را در عمل نشان دهیم. بعضی‌ها زیاد حرف می‌زنند اما کار زیادی نمی‌کنند. ما باید این را شعار را در عمل ثابت کنیم.»

همزمان فاکس‌نیوز گزارش داد که علیرضا دبیر گرین کارت آمریکا دارد و اظهارات ضد آمریکایی او می‌تواند به لغو سفر تیم ملی ایران به آمریکا منجر شود.

دبیر سپس مدعی شد که گرین کارت را پس داده چون «از آمریکا خوشش نمی‌آید.»

او در این نامه به محدودیت‌ها و فشار بر ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های خارجی برای پرهیز از مسابقه با حریفان اسرائیلی که با انگیزه سیاسی انجام می‌شود، اشاره‌ای نکرده است.

با وجود نمونه‌های متعدد اعمال فشار بر ورزشکاران ملی برای باخت اجباری یا بهانه بیماری و آسیب‌دیدگی برای پرهیز از رقابت با حریف اسرائیلی، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مدعی است که تهران می‌کوشد «رویدادهای ورزشی را سیاسی نکند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.