رفتن به محتوای اصلی

هشدار پلیس دانمارک: کودکان تا شش سالگی ویدئوهای جنسی خود را به اشتراک می گذارند
06.02.2022 - 10:04
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

اخیراً پلیس دانمارک  چندین مورد گزارش داشته است که کودکان تا سن شش سالگی ویدیوهای جنسی خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. بچه‌ها به‌طور داوطلبانه و به تنهایی ازخود ویدیوها می گیرند و سپس آن‌ها را در پلتفرم‌هایی مانند YouTube، Instagram یا TikTok به اشتراک می‌گذارند.

 کودکان در چنین سنی  اصلاً از آنچه آنجام می دهند ؛  آگاه نیستند. اینکه اگر یک ویدیوی جنسی از خودرا در شبکه های  قرار دهند، دیگران نیز می توانند آن را ببینند و ممکن است در معرض خطر به اصطلاح سوءاستفاده جنسی قرار بگیرند.  جایی که پدوفیدل ها  کودکان را تهدید می‌کنند ویا آنان را تحت فشار قرار می‌دهند تا ویدیوهای بیشتری تولید کند.

 فلمینگ Flemming Kjærside  کارشناس پلیس ـمی گوید : ما قبلاً ابنگونه ویدو ها را در شبکه های اجنماعی در مقیاس بسیار کوچکتر دیده بودیم  اما در طول نیم سال گذشته، من چندین نمونه از این  ویدئو را دیده ام و همیچنین همکاران غیر دانمارکی  من هم افزلیش  چنین ویدئو هایی را دیده اند و این یک  پدیده جهانی است و در همه ی کشور ها اتفاق افتاده است.  بنابراین، پلیس والدین را تشویق می کند که در گفتگوی مداوم با فرزندان خود در مورد آنچه در اینترنت انجام می دهند، باشند.

 فلمینگ تأکید می کند که مشکل این نیست که بچه ها رفتار جنسی دارند، بلکه این است که آنها آن را ضبط کرده و با دیگران به اشتراک می گذارند. برای کودکان کاملاً طبیعی است که تمایلات جنسی خود را کشف کنند، اما زمانی که در اینترنت قرار می گیرند، جایی که دیگران می توانند آن را دنبال کنند، کمی خطرناک می شود.

بر طبق قوانین شبکه های اجتماعی  فیلم ها به سرعت توسط خود رسانه ها از روی شبکه حذف می شوند و آنها نیز آن را به پلیس گزارش می دهند. اما اغلب می توان ویدیوها را قبل از حذف هم مشاهده و هم کپی کرد.

مواردی که در آن کودکان تهدید به ساخت فیلم های جنسی می شوند و بزرگسالان در آن دخالت دارند برای پلیس ناشناخته نیست. اما این واقعیت که بچه ها داوطلبانه از خودشان فیلم می گیرند و آنها را در فضای مجازی منتشر می کنند، برای پلیس نسبتاً جدید است. و مخصوصاً به اندازه ای که در حال حاضر می بینند.

پلیس نمی‌داند چرا دقیقاً اکنون این روند پدیدار شده است، اما یک نظریه این است که تعطیلی ها تحت شرایط کرونا و خانه نشینی تأثیر داشته است.

- در بسیاری از موارد ممکن است والدین از این که بچه ها به اتاقشان رفته اند و از خودشان مراقبت می کنند و کمی کامپیوتر بازی می کنند خوشحال بوده اند تا والدین بتوانند به کار های خانه  رسیدگی کنند. فلمینگ می گوید به همین دلیل است که بچه ها در این دوسال  خیلی بیشتر تنها بوده اند.

کارشناس پلیس دانمارک در ادامه می گوید :در عین حال، پلیس همچنین در حال کار بر روی این نظریه است که دسترسی آسان به پورن در اینترنت باعث الهام گرفتن کودکان شده است و در برخی موارد کودکان محتوای ویدیوهای خود را مستقیماً از سایت های پورنو کپی می کنند. فیلم‌هایی که اخیراً دیده‌ام، کودکان کوچک را نشان می‌دهد که اشیایی را در شکم روی خود می‌چسبانند، از انگشتان خود برای نشان دادن اندام تناسلی خود استفاده می‌کنند یا یکدیگر را لمس می‌کنند و کارهای جنسی انجام می‌دهند.

 فلمینگ Flemming Kjærside می گوید کودکان در آن سنین بر اساس انگیزه جنسی فیلم آپلود نمی کنند. راسموس ، مدیر « موسسه مراقبت از کودکان دانمارک » می‌گوید: «ممکن است این بازی به‌عنوان یک بازی در نظر گرفته شود که در آن از کارهایی که دیگران انجام می‌دهند کپی می‌کنند.

او می‌گوید که کودکان دانمارکی از دیجیتالی‌ترین کودکان جهان هستند و به همین دلیل در مورد نقض دیجیتالی نیز آسیب‌پذیرترین آنها می باشند. او تاکید می کند که  بایستی از مهد کودک به کودکان آموزش دهند .

در دسامبرسال گذشته ، اکثریت  مجلس  دانمارک توافقنامه جدیدی را برای تقویت آموزش دیجیتالی کودکان و جوانان امضا کردند. از جمله باید مطالب آموزشی در این زمینه تهیه شود و برای  مدارس و برای ایمن سازی دیجیتال راه هارا معرفی کنند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
رسانه های دانمارک

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.