رفتن به محتوای اصلی

صداوسیما اغلب دفاتر برون‌مرزی را می‌بندد و با خبرنگارانش قطع همکاری می‌کند
09.02.2022 - 09:24

بنابر گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال، صداوسیمای جمهوری اسلامی در ادامه تغییرات اخیر خود، در صدد است که بیشتر دفاتر خارج از کشور را ببندد و احتمالا فقط دو دفتر برون‌مرزی لندن و نیویورک را حفظ خواهد کرد.

بر اساس این گزارش‌ها، صداوسیما در هفته‌های اخیر با خبرنگاران آزاد در کشورهای مختلف قطع همکاری کرده و قرار است دفاتر برون‌مرزی این سازمان نیز به کار خود پایان دهند.

ایران اینترنشنال همچنین دریافته که خبرنگار صداوسیما در اوکراین بعد از قطع همکاری این نهاد با او به همکاری با خبرگزاری فارس و ارسال گزارش تصویری برای این خبرگزاری روی آورده است.

همچنین بر اساس گزارش‌های دریافتی، قرار است از تصاویر و خبرهای خبرنگاران العالم و پرس‌تی‌‌وی هم برای خبرهای داخلی استفاده شود.

ایران اینترنشنال چند روز پیش، ۱۷ بهمن، نیز اطلاعاتی از تغییرات تازه در ساختار خبررسانی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی منتشر کرده بود.

در طرح تازه‌ای که رییس جدید صداوسیما اجرای آن را آغاز کرده، کنترل امنیتی خبر در معاونت سیاسی به طور متمرکز انجام می‌شود و به جای روزنامه‌نگاران صداوسیما، از کارشناسان رسانه‌های سپاه پاسداران استفاده می‌شود.

بر اساس اخبار دریافتی، تغییرات در صداوسیما زیر نظر و با مدیریت پیمان جبلی و همچنین همکاری وحید جلیلی، برادر سعید جلیلی و دبیر ستاد تحول صداوسیما، و علیرضا خدابخشی، خواهرزاده سعید جلیلی و معاون سیاسی این سازمان، پیگیری می‌شود.

همچنین بر اساس بخشی از تغییرا‌ت ساختاری، قرار است شبکه خبر، خبرگزاری صداوسیما و باشگاه خبرنگاران جوان با یکدیگر ادغام شوند.

بر اساس طرح تحول در معاونت سیاسی، شماری از خبرنگاران و نیروهای خبرگزاری‌های فارس و تسنیم که به سپاه پاسداران وابسته‌اند و نیز رسانه‌های موسوم به انقلابی در بخش‌های مختلف معاونت سیاسی به عنوان سردبیر، خبرنگار و مشاور معاون سیاسی به کار گرفته شده‌اند.

برخی کارشناسان رسانه این اقدام رییس جدید صداوسیما را در جهت یکدست‌سازی این سازمان و پوشش مدیریت شده اخبار ارزیابی می‌کنند. همچنین بنابر گزارش‌ها، معاونت سیاسی برخی موضوع گزارش‌ها و متن آنها را تهیه کرده و برای تولید گزارش‌های یکسان به مراکز استانی صداوسیما ارسال می‌کند.

بنابر اطلاعات دریافتی، با ادغام شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما برخی از کارکنان فعلی شغل خود را از دست خواهند داد و حقوق کارکنان دیگر نیز قرار است به مقدار چشمگیری کاهش یابد یا دست‌کم مشمول افزایش حقوق نشود.

این تغییرات موجب شده بسیاری از مدیران سابق، خبرنگاران و سردبیران به دنبال ترک صداوسیما و‌ پیوستن به نهادهای دیگر باشند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
ایران اینترنشنال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.