رفتن به محتوای اصلی

باز هم آقای ایرج مصداقی
12.02.2022 - 17:34

در تاریخ 9 فوریه 2022، باز هم آقای مصداقی در برنامه تلویزیون میهن (1) درباره من و مقاله کیمیا خاوری با عنوان "ایرج مصداقی یک پدیده امنیتی یا یک معضل روانی ـ اجتماعی؟" سخن راند. (از 02:48 تا 03:31). مقاله‌ای که من ویراستاری آن را، به خواست آقای توکلی به عهده گرفتم و با متن آن و انتشار آن مخالف بودم.

این مقاله زمانی منتشر شده است که برخلاف ادعای آقای مصداقی و همانطور که آقای توکلی هم در ویدئویی که در این مورد منتشر کرد (2)، در آن زمان، من هیچ مسؤلیتی در اداره سایت و تصمیم‌گیری‌های آن نداشتم و تنها به سایت ایرانگلوبال در امور فنی کمک می‌کردم. حالا من باید مسؤلیت محتوای مقاله را به عهده بگیرم و پاسخگوی آن باشم و نه نویسنده و مسؤل سایت! "چه دنیای وارونه‌ای"!

 

دروغ شاخدار

این بخش از برنامه را سعید بهبهانی با یک دروغ شاخدار شروع می‌کند و می‌گوید اژدر بهنام یک متنی برای او فرستاده و در آن "دو سه تا فحش خواهر و مادر به من این وسط داده".

خوشبختانه بلافاصله آقای مصداقی دروغ او را برملا می‌کند و می‌گوید: "نه فحش خواهر و مادر که نداده".

و در ادامه، سعید بهبهانی که آدمی بسیار بی‌ادب و بی‌تربیت است با توهین آشکار به من می‌گوید: "زبان هرکسی را خرکچی می‌داند." بهبهانی در آخر این بخش از برنامه، همین توهین را تکرار می‌کند.

من متن بسیار کوتاهی برای تلویزیون میهن فرستادم و بسیار محترمانه، از مسؤولین آن خواستم که پاسخ من به آقای مصداقی را در تلویزیون میهن منعکس کنند. و در ادامه، مقاله خودم را کپی پست کردم. در متن مقاله هم، هیچ فحش و ناسزایی به سعید بهبهانی وجود ندارد.

آقای مصداقی در این برنامه مطالبی را بیان کرده است که توضیحاتی در مورد آنها را لازم می‌دانم.

 

انتساب من به وزارت اطلاعات

آقای مصداقی درباره من می‌گوید که او (اژدر بهنام به "دروغ میگه که من آنها را به وزارت اطلاعات منتسب کردم".

آقای مصداقی می‌توانند به ویدئوی خود مراجعه کنند که انتشار مقاله را توسط من و کیانوش توکلی با همدستی وزارت اطلاعات معرفی می کند. (3)

درست پس از این حرف، بخشی از سخنان آقای مصداقی به طرزی ناشیانه بریده شده است.

 

پوزش‌خواهی

در ادامه، آقای مصداقی به اطلاعیه ایرانگلوبال اشاره می‌کند و از روی این واقعیت (که از آن اطلاع هم دارد) می‌گذرد که این اطلاعیه مورد تایید من هم بوده است.

من در دوره‌ای جزو گردانندگان سایت ایرانگلوبال بودم. در تمام آن مدت، با انتشار مطالب دارای توهین و اتهام مخالفت کرده‌ام. در مواردی توانسته‌ام جلو انتشار چنان مطالبی را بگیرم و در مواردی هم نتوانسته‌ام. اشتباه من این بود که بلافاصه از شورای گردانندگان سایت خارج نشدم و از این بابت پوزش می‌خواهم.

 

روانکاو

سپس آقای مصداقی می‌گوید: "اژدر بهنام رفته مطلب اون کتایون آذرلی را ویراستاری کرده، او رو تحت عنوان روانکاو، کسی که به زندانیان سیاسی ایرانی و خارجی، ایشون سرویس میده، بیماران زیادی داره، ده‌ها اتهام متوجه من کرده، تازه طلبکاره از من".

آقای مصداقی، اینها ادعاهای نویسنده مقاله است. من در هیچ جایی کتایون آذرلی را روانکاو معرفی نکرده‌ام!

 

سایت اخبار روز و عصر نو

آقای مصداقی در ادامه به سخن گفتن در این درباره می‌پردازد که گفته‌ام ایشان سایت‌های اخبار روز و عصر نو را در تیول وزارت اطلاعات می‌داند. وی این را تکذیب می‌کند و می‌گوید: "من گفته‌ام اخبار روز و عصر نو پایگاه کتایون آذرلی برای نشر خزعبلاتی است که او می‌دزده و از اینجا و آنجا منتشر می‌کنه".

به سخنان آقای مصداقی در برنامه تاریخ 2 فوریه 2022 مراجعه کنیم و ببینیم که چه گفته است؟ ایشان می‌گویند: "...همه‌اش جعل وزارت اطلاعات است، جعل دستگاه امنیته. اما اخبار روزی که مطلب من و امثال منو اگه بخواد چاپ کنه که نمی‌کنه، هزار و یک بهانه میاره، با طیب خاطر تیول اینهاست، با طیب خاطر تیول اینهاست. عصر نو تیول اینهاست." (4)

البته آقای مصداقی می‌توانند این سخنان خود را هر طور که خواستند تفسیر کنند.

 

کتایون آذرلی

ایشان در ادامه می‌گوید: "آقای اژدر بهنام، شما در همین نوشته‌ات راجع به ماهیت کتایون آذرلی ننوشتید، راجع به نحوه ارتباطتت با کتایون آذرلی ننوشتی، راجع به چگونگی فریب خوردنت ننوشتی، راجع به ارتباطات بعدیت با کتایون آذرلی که اینهمه بی‌شرمی علیه من کرده ننوشتی و هنوز توضیح ندادی..."

این حرف آقای مصداقی کاملا درست است. من چیزی در مورد کتایون آذرلی ننوشته‌ام.

هفته پیش پاسخی به آقای مصداقی نوشتم (5)، آقای توکلی اطلاع داشت که من آن مطلب را می‌نویسم و از من خواست که پیش از انتشار، آن را برایش بفرستم تا نگاهی به آن بکند. من در آن نوشته، راجع به ارتباطم با کتایون آذرلی نوشته بودم. آقای توکلی از من خواست که آن بخش را حذف کنم. من هم که حوصله جر و بحث نداشتم، آن بخش را حذف کردم. این تصمیم من اشتباه بود. باید آن بخش را هم منتشر می‌کردم. حالا در اینجا درباره ارتباطم با کتایون آذرلی می‌نویسم تا این مورد هم روشن شود.

آقای مصداقی مطرح می‌کند که "کیمیا خاوری" همان "کتایون آذرلی" است و می‌گوید که در کتاب‌ها و مقاله‌هایش درباره "کتایون آذرلی" نوشته و او را افشا کرده است و از من می‌پرسد که آیا ایشان را نمی‌شناختم؟

نه آقای مصداقی! اول اینکه من همه کتاب‌ها و مقاله‌های شما را و ازجمله، مقاله‌های شما درباره کتایون آذرلی را نخوانده‌ام. دوم اینکه من مقالات شما را وحی منزل و مقدس نمی‌دانم. مقاله‌ها و شعرهای خانم آذرلی را هم نخوانده‌ام و نمی‌خوانم!

من ایشان را نمی‌شناختم. با نام او زمانی آشنا شدم که آقای توکلی از من خواست یک حساب کاربری برای او در ایرانگلوبال باز کنم تا مطالبش را در سایت منتشر کند. (امیدوارم به دلیل بازکردن حساب کاربری برای او محاکمه نشوم!) تا انتشار مقاله مورد بحث تنها 4 ایمیل بین من و کتایون آذرلی و در رابطه با چگونگی انتشار مطالب در سایت (از نظر فنی) رد و بدل شد. در این بین آقای توکلی شماره تلفن مرا به او داده بود تا در صورت داشتن مشکل فنی با من تماس بگیرد. به همین دلیل یک دلخوری و بگو مگو بین من و آقای توکلی صورت گرفت که چرا بدون اطلاع من، شماره تلفنم را به کتایون آذرلی داده است.

من تنها یک بار کتایون آذرلی را ملاقات کرده‌ام که اتفاقا چند روز پس از سالگرد تولدم بود و ایشان هم همراه با دختر و پسر خود، کیکی آوردند و شمعی روشن کردند. پس از آن دیگر او را ندیدم.

حدود دو ماه بعد، کتایون آذرلی کتابی را با عنوان «جامعه استبدادزده، جامعه خشونت‌گرا" تحلیلی از دریچه روانشناسی"» برایم فرستاد که مدعی بود خودش نوشته است و از من خواست تا اشکالات نگارشی آن را برطرف کنم. فصل اول کتاب را که خواندم، تمام مطالبش برایم آشنا بود. در اینترنت جستجو کردم و دیدم که مقالات متعددی از این و آن را برداشته و کپی پست کرده و حتی به خود زحمت اصلاح اشکالات تایپی آنها را نداده است. این مطلب را تلفنی به او گفتم و همزمان، لینک آن مطالب را برایش فرستادم. با عکس‌العمل بسیار تند و با فحش و بدوبیراه او مواجه شدم. تلفن را قطع کردم، او را بلوک کردم، ایمیلش را در لیست سیاه گذاشتم و دیگر تا به امروز، هیچ ارتباطی و به هیچ‌وجهی با او نداشته‌ام. اگر کسی غیر از این بگوید، واقعیت ندارد.

آیا این کتاب را منتشر کرده است؟ و اگر منتشر کرده است، به همانگونه‌ای که بود؟ نمی‌دانم.

من برخلاف گفته‌های آقای مصداقی، در هیچ جایی کتایون آذرلی را روانکاو و دکتر معرفی نکرده‌ام! از او هم ننخواسته‌ام که مدرک دکترایش را به من نشان دهد و ثابت کند که دکتر است.

 

عضویت در حزب چپ ایران

آقای مصداقی در ادامه به مساله عضویت من می‌پردازد که نوشته بودم: "یک اطلاع نادرست هم به شنوندگان خود می‌دهد و آن اینکه اژدر بهنام عضو "حزب چپ ایران" است." و آن را توضیح داده بودم. ایشان با برافروختگی می‌گوید: "نه جایی اعلام کردی، نه جایی نوشتی، از قلب شما هم کسی اطلاع داره؟"

در این مورد آقای مصداقی تقصیری ندارد. من حداقل دو بار این موضوع را اعلام کرده‌ام. (6 و 7) ایشان مقالات مرا نخوانده‌اند و به همین دلیل هم از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند و این هم هیچ "جرمی" نیست. البته من، او را مجرم قلمداد نکرده‌ام بلکه تنها نوشته‌ام که اطلاعات نادرست داده است.

 

دفاع از محسن درزی

آقای مصداقی در ادامه می‌گوید: "این آقای اژدر بهنام فقط هم اینجا نبود ها، در تما..، در بسیاری از مطالبی که علیه من بود، در همان سایت نظریه می‌نوشت ها، ازجمله در دفاع از محسن درزی".

نه آقای مصداقی! تا آنجایی که می‌دانم، من تنها در زیر چند مقاله از مقالات بسیاری که علیه شما در سایت ایرانگلوبال منتشر شده بود نظر نوشته‌ام و هیچ‌یک از آنها در دفاع از محسن درزی نبوده است! تا آنجایی که به یاد دارم و تا آنجایی که در جستجویم در سایت یافتم، من تنها زیر 3 مطلب درباره محسن درزی نوشته‌ام و آنهم نه در دفاع از او بلکه در نقد شیوه‌های طرحِ مساله آقای درزی توسط شما. (8 و 9 و 10) من محسن درزی را شخصا نمی‌شناسم و تا به حال او را ندیده‌ام. نه در زیر مقاله‌های ایرانگلوبال و نه در هیچ جای دیگری هم از او دفاع نکرده‌ام.

 

از دادگاه حمید نوری بیاموزیم!

در داگاه حمید نوری افراد زیادی شکایت کرده و یا به عنوان شاهد حاضر شده و همه، مدارک بسیاری ارائه داده‌اند ولی هنوز که هنوز است، دادگاه، اینها را به عنوان "ادعا" در نظر می‌گیرند و تا زمانی که دادگاه پایان نیافته و حکم خود را صادر نکرده باشد، "ادعا" باقی خواهند ماند!

دادگاه حمید نوری نشان می‌دهد که تنها ارائه مدرک در مورد یک نفر و کار او کافی نیست بلکه همه‌ی مدارک باید بررسی و راستی‌آزمایی شوند.

متاسفانه در جامعه ایرانی معمول است که اگر کسی در مورد یک نفر ادعایی بکند و مدرکی ارائه دهد، آن را اثبات شده تلقی می‌کند.

به امیدروزی که این طرز نگرش به پایان برسد.

امیدوارم این بحث تمام شود تا من بتوانم به زندگی و کارهای خودم برسم و آقای مصداقی هم بتواند توان خود را در به انجام رساندن دادگاه حمید نوری به کار گیرد.

 

اژدر بهنام

23 بهمن 1400

12 فوریه 2022

 

---------------------------------

1-     https://www.youtube.com/watch?v=vl4ULyQIsgM

2-     https://iranglobal.info/node/92923

3-     https://www.youtube.com/watch?v=WYrgZ3LVkl4 (از 01:07 به بعد)

4-     https://www.youtube.com/watch?v=qOoxJp52kg8  (2:33:50)

5-     https://iranglobal.info/node/93020

6-     با همه توان علیه حزب چپ ایران

https://iranglobal.info/node/83429

7-     عرق شرم بر پیشانی یک نانجیب

https://iranglobal.info/node/83449

8-    من و ایرج مصداقی، نوشته علی فطانت

https://iranglobal.info/node/46606

9-    من یا محسن درزی «تواب»، کدام یک بایستی پوزش بخواهیم؟، نوشته ایرج مصداقی

https://iranglobal.info/node/46344

10-  مقاله "ایرج مصداقی یک پدیده امنیتی یا یک معضل روانی ـ اجتماعی؟" با امضای کیمیا خاوری، که از سایت حذف شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.