رفتن به محتوای اصلی

رزیم اسلامی می‌گوید برای رسیدن به توافق خوب عجله دارد
14.02.2022 - 23:56
 
Missing media item.

وزیر امور خارجه ایران درباره مذاکرات وین برای احیای برجام گفته است که جمهوری اسلامی "برای رسیدن به یک توافق خوب عجله دارد"، هر چند افزوده چنین توافقی باید در "چارچوب مذاکراتی منطقی و دستیابی به حقوق و منافع ملت ایران" به دست بیاید.

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه جمهوری ایرلند که به تهران سفر کرده، رسیدن به "یک توافق خوب در کوتاه مدت" را در دسترس دانست به شرط آن که طرف آمریکایی و سه کشور اروپایی (بریتانیا، آلمان و فرانسه) در بازگشت به اجرای کامل تعهداتشان در برجام جدی باشند. جمهوری ایرلند، نهاد تسهیل کننده شورای امنیت سازمان ملل در اجرای توافق هسته‌ای (برجام) بوده است.

پیشتر مقامت وزارت خارجه ایران گفته بودند که "نقش ایرلند به عنوان تسهیل کننده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در مورد برجام یکی از موضوعات و دستورکارهای جاری در جریان سفر وزیر خارجه ایرلند به تهران است."

دور هشتم مذاکرات و "تبادل زندانیان"

دور هشتم مذاکرات وین با هدف بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران و رفع تحریم‌های جمهوری اسلامی در جریان است. آمریکا قبلا گفته بود تا آخر ماه فوریه (دو هفته دیگر) برای رسیدن به توافق زمان در نظر گرفته است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز صبح در توییتی نوشت "مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که می‌توان در مورد نتیجه آن با قطعیت و بدون نیاز به گمانه‌زنی اعلام نظر کرد".

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم امروز درباره وضعیت مذاکرات وین گفت که "گفت‌وگوها وقتی به روزهایی می‌رسد که باید در مورد مسائل جدی صحبت شود، سخت می‌شود و قطعاً با یک سری کندی‌هایی روبرو است".

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.