رفتن به محتوای اصلی

اپیدمیولوژیست امریکایی: رهبران سیاسی دانمارک کاملاً عقل خود را از دست داده اند
16.02.2022 - 10:07
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

این روز ها  در موسسه سرم دانمارک SSI  سرشان بسیار شلوغ است وباید به مجادلاتی که در بین کارشناسان امریکایی که دارند  از نمونه  دانمارک که همه محدودیت های کرونایی را از اول فوریه 2022 بر داشته است سوء تعبیر می کنند در واقع این مجادلات در توبیتر بسیار جریان دارد برخی از این تویت ها از افرا د سرشناسی چون   پل کروگمن، برنده جایزه نوبل، استاد و نویسنده نیویورک تایمز است که روز یکشنبه تصویری از منحنی عفونت به اشتراک گذاشت و از میلیون ها دنبال کننده خود پرسید:

- پس ما کاملا مطمئن هستیم که می خواهیم عجله کنیم تا همه محدودیت های کرونایی را در امریکا  برداریم؟ پس نگاه کنیم به آمار ها در دانمارک که پس از برداشته شدن محدودیت از اول فوریه علیرغم اینکه  تست  گیری کم شده است تعداد  کرونای مثبت بسیار  زیاد شده است .

Missing media item.

 

همچنین اریک توپول، متخصص قلب آمریکایی که در رسانه‌های آمریکایی از او به‌عنوان متخصص کرونا  نام برده می‌شود، در بحث دانمارک نیز نقش بسته است. که توییت زیر را ارسال کرده بود:

 

 

Missing media item.

 

اپیدمیولوژیست تحصیل کرده هاروارد و کار شناس کرونا، اریک فیگل-دینگ نیز مقامات را به دستکاری دانمارکی ها متهم می کند. او می نویسد: رهبران سیاسی دانمارک کاملاً عقل خود را از دست داده اند.او نمودار زیر را تویت کرده بود:

Missing media item.

 

 بنابراین موسسه سرم دانمارک  SSI  به همه این اظهار نظر ها پاسخ داده است:

"یک کار مهم"
از 10 فوریه، SSI به بیش از 20 موضوع خارجی مختلف در مورد ارقام دانمارکی Covid-19 پاسخ داده است.

از این رو، موسسه سرم دانمارک SSI،، سعی کرده است تفاوت بین عبارات "مرگ با" و "مرگ با کرونا" را توضیح دهد. آنها همچنین انتخاب کرده اند که پستی را به اشتراک بگذارند که در آن تعدادی از اصطلاحات دیگر در نمودارها را به انگلیسی ترجمه کنند.

به گفته فلمینگ پلاتز از موسسه سرم Statens، مهار اطلاعات فیک وظیفه مهمی است. هر چند  دانمارک نمی تواند دخالتی  در رسانه های خارجی داشته باشد 

او  معتقد است که نیاز بوده است که ارقام را در چشم انداز قرار دهیم. در بسیاری از پست‌های توییتر توجهی نشده است که در هفته‌های اخیر تعداد افرادی که در بیمارستان بستری شده‌اند یا جان خود را از دست داده‌اند و نه به دلیل ویروس کرونا، افزایش یافته است.

- اما شما نمی توانید آن را در خارج از کشور بخوانید و سوءتفاهم خواهد شد. فلمینگ پلاتز معتقد است تمایل به اطلاعات نادرست در مورد ویروس کرونا نگران کننده است، می گوید برخی عمدا این کار را انجام می دهند و برخی به این دلیل که دانمارکی نمی دانند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
رسانه های دانمارک

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.