رفتن به محتوای اصلی

اعتراضات فرهنگیان در ده‌ها شهر و حمله ماموران به معلمان در البرز
19.02.2022 - 15:15
 
 Missing media item.
Missing media item.
تجمع معلمان در سقز و زیویه در استان کردستان

تجمع معلمان در سقز و زیویه در استان کردستان

امروز با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، معلمان در ده‌ها شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. معلمان معترض از جمله خواهان "همسان‌سازی بازنشستگی مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری" و "رتبه‌بندی شاغلان در سطح حداقل ۸۰ درصد حقوق هیات علمی" هستند.

بنابر گزارش‌ها این تجمع‌ها در شهرهای یزد، اراک، کرمانشاه، سنندج، همدان، اهواز، لنگرود، کرمان، لنده، کوهدشت، قیر و کارزین، زرین دشت، سمیرم، شوشتر، اردبیل، اصفهان، شهرکرد، جوانرود، سقز و زیویه، ایلام، شوش دانیال، لرستان، مریوان، بابلسر و البرز در مقابل دفتر‌های استانی و شهرستانی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شده.

تجمع امروز معلمان در مقابل دفتر آموزش و پرورش کرمانشاه

تجمع امروز معلمان در مقابل دفتر آموزش و پرورش کرمانشاه

کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی معلمان همچنین از حمله نیروهای امنیتی به تجمع معلمان در البرز خبر داده و نوشته تعدادی از معلمان معترض زن و مرد بازداشت شده‌اند که "تعداد بازداشت‌ها بالای ۱۵ نفر برآورد شده" است.

بنابر این گزارش، در تجمع امروز روح‌الله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان دلفا در استان لرستان نیز توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

تجمع امروز معلمان در مقابل دفتر آموزش و پرورش استان مرکزی

تجمع امروز معلمان در مقابل دفتر آموزش و پرورش استان مرکزی

این چندمین تجمع معلمان و فرهنگیان بازنشسته در ماه‌های اخیر است و آنها در همه این تجمع‌ها خواسته‌های ثابتی جهت برآورده شدن توسط دولت و مجلس مطرح کرده‌اند که علی‌رغم قول‌های متعدد مسئولان اجرایی حکومت، هیچکدام از آنان تا به امروز اجرایی نشده و همین امر موجب ادامه اعتراضات و تجمع‌های معلمان شده است.

در قطعنامه پایانی تجمع امروز آمده است "در حالی بهمن را به پایان می‌رسانیم و وارد آخرین ماه سال می‌شویم که حاکمیت به یک سال مطالبه‌گری مستمر و قانونی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کمترین توجهی‌ ننموده‌ است."

معلمان معترض گفته‌اند که "بازنشستگان شریف و عزیز سال‌هاست که با تمام وجود از تمام راه‌های ممکن فریاد زده‌اند که این سطح از حقوق کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد."

تجمع امروز معلمان در مقابل دفتر آموزش و پرورش اهواز

تجمع امروز معلمان در مقابل دفتر آموزش و پرورش اهواز

به اعتقاد این معلمان "لایحه رتبه‌بندی شاغلان بعد از فراز و فرود فراوان، هیچ تغییری در زندگی و معیشت معلمان ایجاد نخواهد کرد."

در ادامه با اشاره به معلمان زندانی آمده است: "ادامه حبس ظالمانه اسماعیل عبدی، اجرای حکم زندان لطیف روزیخواه طی روزهای گذشته در شرایط کرونایی که منجر به بیماری وی شده‌است. صدور حکم ۴ سال و ۶ ماه زندان برای جعفر ابراهیمی و تشدید فشار بر شعبان محمدی و ادامه حبس سایر معلمان دربند نشان دهنده ادامه سیاست سرکوب و ارعاب است."

شورای هماهنگی‌ تشکل‌های صنفی فرهنگیان می‌گوید که ماموران امنیتی در مریوان مانع دیدار فعالان صنفی سراسر کشور با خانواده شعبان محمدی و مسئولان شهرستان شده و "به صورت تحت الحفظ فعالان صنفی را مجبور به ترک کردستان می‌کنند و به این هم بسنده نکرده آنها را مجبور می‌کنند از استان همدان هم خارج شوند".

تجمع امروز معلمان در مقابل دفتر آموزش و پرورش لنگرود

تجمع امروز معلمان در مقابل دفتر آموزش و پرورش لنگرود

در پایان معلمان گفته‌اند که اگر ۶ خواسته آنها از جمله اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اجرای لایحه رتبه‌بندی مطابق با خواسته اکثریت معلمان در سال ۱۴۰۰، پذیرش معلمان به عنوان صاحبان صندوق ذخیره فرهنگیان، تامین امنیت شغلی نیروهای غیررسمی و خرید خدماتی و خدمتگزاران و پرداخت پاداش بازنشستگان در ۱۴۰۰ تامین نشود، معلمان "اعتراضات خود را به اشکال متفاوت و گسترده‌تر ادامه خواهند داد".

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان گفته است در صورت نرسیدن به خواسته‌های خود مجددا در روز سوم اسفند از معلمان دعوت می‌کند تا دست به تجمع اعتراضی بزنند.

تجمع معلمان در همدان

تجمع معلمان در همدان

تجمع معلمان زرین‌دشت در استان فارس

تجمع معلمان زرین‌دشت در استان فارس

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.