رفتن به محتوای اصلی

فروشگاههای زنجیره ای دانمارک : تبلیغات اجباری کالا را متوقف کنید!
20.02.2022 - 09:48
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

 

دانمارکی ها  می گویند که صندوق پستی آنها مملو از تبلیغاتی است که از آنها خواسته نشده است - و اکثر آنها مستقیماً به سطل زباله  انداخته می شود. بر اساس گزارش انجمن زباله دانمارک، هر ساله بین 57000 تا 100000 تن تبلیغات کاغذی  در دانمارک توزیع می شود. ما مردمی در اتحادیه اروپا هستیم که بیشترین سرانه زباله را تولید می کنیم.

سازمان  صنعت دانمارک DI می گوید درآینده، برای دریافت بروشورهای تبلیغی فروشگاهها و موسسات  تجاری و غیره  باید بجای "نه تبلیغ _متشکریم " (1)باید  بنویسیم  "تبلیغ بله متشکرم". این نظر DI و  فروشگاه های زنجیره ای و  سازمانهای محیط زیست دانمارک  است. اتاق بازرگانی دانمارک اما  مخالف آن  است.و دولت عملا موضوع  توقف تبلیغات اجبار ی را به عقب می اندازد چرا که نگران از بیکار شدن هزاران نفر وتعطیلی صنعت چاپ دانمارک است

 تبلیغات اجباری کالا در دانمارک : از "نه متشکرم" به "بله متشکرم"

فروشگاههای زنجیره ای همچون Coop، Consumer Council Think صدایشان در آمده است . آنان می گویند : "اکنون تنها کار درست همین است.  "تبلیغ بله متشکرم".ما خودمان در این سال‌ها سرمایه‌گذاری زیادی را  در فضای مجازی و دنیای  دیجیتالی انجام داده ایم و با مشتریانمان ارتباط خوبی  بر قرار کرده ایم و نیازی به به تبلیغات کاغذی نیست.

فروشگاههای زنجیره ای دانمارک  به دولت نامه نوشته اند و خواستار تغییر قانون شده اند تا خود شهروندان روزنامه های پیشنهادی را انتخاب کنند.  امروز باید در طرح "تبلیغ نه متشکرم" ثبت نام کنید ( کار چندان ساده ای برای عموم مردم نیست )و اگر می خواهید از تبلیغات کاغذی خودداری کنید روی صندوق پست علامت بزنید.  این طرح با تحول پایدار جامعه دانمارک کاملاً مغایرت دارد. در این نامه همچنین آمده است که مستقیماً با هدف اعلام شده وزیر محیط زیست مبنی بر شکستن سبد زباله مغایرت دارد .

 ما فکر می کنیم که بسیاری از دانمارکی ها خوشحال خواهند شد که کنترلی مشابه صندوق پست الکترونیکی(2) خود بر روی صندوق پستی فیزیکی خود داشته باشند و بعبارت دیگر مردم باید اختیار صندوق پستی خود را داشته باشند.

حزب SF: دولت این پرونده را به تعویق می اندازد

سازمان‌های محیط زیست  مدت‌هاست که برای تغییر قانون تلاش می‌کنند. با این حال، پیشنهادات در  مجلس دانمارک  به  تصمیمی  منجر نشده است.

در ژوئن 2020، دولت سوسیال دموکرات به ابتکار گزارشگر محیط زیست  قول داد که امکان معکوس کردن این طرح - از "نه متشکرم" به "بله متشکرم" - را بررسی کند، اما هیچ اتفاقی نمی افتد.

 دولت می گوید روی آن کار می کند، اما این موضوع را کاملاً به تعویق می اندازد. احتمالاً به این دلیل است که دولت در مورد مشاغل مرتبط با  این صنعت بی مصرف نگران است . به گفته والنتین، از این گذشته، شرکت های چاپی وجود دارند که برخی از مشاغل خود را از دست خواهند داد.

طرح بله متشکر فقط باید شامل روزنامه های پیشنهادی، بروشورها و کاتالوگ ها باشد - نه روزنامه های محلی. دولت هدفی اعلام شده برای شکستن سبد زباله دارد. ما باید همه گزینه ها را برای کاهش حجم عظیم زباله خود بررسی کنیم.

 اتاق بازرگانی دانمارک: این طرح همانطور که هست خوب است

Missing media item.

 

با این حال، اگر از اتاق بازرگانی دانمارک بپرسید، دلیلی برای تغییر قوانین وجود ندارد. ماتیاس لومبی وستردال، مشاور سیاسی در Dansk Erhverv می‌گوید: این طرح مانند امروز به خوبی کار می‌کند.

- ما فکر می کنیم که طرح "نه متشکرم" فعلی بسیار خوب است، عملکرد خوبی دارد و ارزش حفظ دارد. این امر تعادل خوبی بین حق شرکت ها برای ارائه اطلاعات در مورد محصولات خود و سپس فرصت شهروندان برای انصراف از آن اطلاعات و صرفه جویی در کاغذ تضمین می کند. او ترجیح می دهد اجازه دهد بازار بتواند مسیر خود را طی کند.

 آنها معتقدند (تبلیغات کاغذی) هر سال به خودی خود کوچکتر می شود. او می گوید بنابراین بازار در حال تطبیق با فناوری های جدید است.

به نظر  اتاق بازرگانی ، طرح بله متشکرم نیز مغایر با قوانین اتحادیه اروپا خواهد بود، زیرا مداخله در بازار آزاد است.

1_ وبسایتی در دانمارک است که می توانید به ان مراجعه کنید و از سازمانهای نوزیع تبلیغات بخواهید که دیگر بروشورهای تبلیغی دریافت نکنید(اکثرمردم  اطلاع ندارند چگونه انجام می شود)

2_صندوق پست الکترونیکی شهروندان این امکان را به صاحب صندوق می دهد که خود؛  فرستنده را انتخاب کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
رسانه های دانمارک

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.