رفتن به محتوای اصلی

"قالیباف عیسی شریفی را لو داد"
27.02.2022 - 12:12

به گزارش دیده بان ایران؛ بعد از انتشار فایل صوتی فرمانده سپاه، و به میان آمدن دوباره پای هلدینگ یاس، تیم قالیباف آشفته و سراسیمه به توجیه می پردازد. حالا هم سعی می کنند این ادعا را مطرح کنند که قالیباف اساسا قهرمان مبارزه با فساد عیسی شریفی است.

قالیباف و تیم رسانه او برای آنکه بتوانند پای او را از ماجرای پرونده یاس بیرون بکشند هر روز یک ادعا را مطرح می کننند. درحالی که امضای عیسی شریفی (به عنوان قائم مقام شهردار) پای قراردادهای هلدینگ یاس وجود دارد. آنها یکبار مدعی شدند اساسا این فساد به شهرداری مربوط نیست. درحالی که گزارش تحقیق و تفحص شورای شهر پنجم دقیقا نشان می داد ارتباط این پرونده با منابع شهرداری چیست و چگونه منابع شهروندان تهرانی در این پرونده وارد شده است.

اینبار اما برای فراری دادن قالیباف مدعی هستند که اساسا قهرمان مبارزه با فساد عیسی شریفی، قالیباف است و این شهردار وقت بود که عیسی شریفی را تحویل داد. این ادعا اخیرا در دو جا مطرح شده است.

اولین بار بعد از انتشار فایل صوتی خبرگزاری فارس ضمن اعلام برائت قالیباف نوشت: در یک مورد عیسی شریفی، که پس از برملا شدن ماجرای تخلف از کشور خارج شده بود، با تلاش و تدبیر محمدباقر قالیباف به کشور بازگردانده می شود و در دادگاه جمهوری اسلامی ایران به تخلفاتش رسیدگی شد. (منتشر شده در ۱۴۰۰-۱۱-۲۵ - کد خبر: ۱۴۰۰۱۱۲۴۰۰۰۸۲۵)

دومین بار روز چهارشنبه ۴ اسفند روزنامه صبح نو متعلق به قالیباف در لابه لای یک گزارش همین ادعا را تکرار کرد: در فقره هلدینگ یاس، بارها تصریح شده که محمدباقر قالیباف نقشی کلیدی در معرفی عیسی شریفی به دستگاه قضا داشته است. (منتشر شده در روزنامه صبح نو، شماره ۱۳۶۷، ۴/۱۲/۱۴۰۰)

در ارتباط با این ادعا موارد زیر قابل طرح است:

 

اول: این ادعاها را با ذکر دقیق منبع اینجا ضبط کردیم چون سالهای آینده قطعا به آن رجوع خواهیم کرد. چرا که می دانیم روزی حقیقت بر ملا می شود و باید آنها که امروز حرفی می زنند فردا در تاریخ پاسخگو باشند.

دوم: ما می دانیم که مدافعان قالیباف برای نشان دادن مراتب «جانثاری» و «برکشیده شدن» در نزد «آقای دکتر» دست به این نوع توجیهات می زنند. آنها وامدار املاک نجومی هستند و رفتارشان از سر ناچاری است. اما لازم است یادآوری کنیم که همین روزنامه قالیباف که امروز مدعی است، عیسی شریفی را قالیباف لو داده، در شماره ۲۵۵ خود در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ برای تمیز کردن شیشه کثیف این فساد قلم چرخانده نوشته بود: «فرار کرد. گریخت. استعفاهای پیاپی عرصه را تنگ کرد. رسوایی مالی و ... کلیدواژه‌هایی بود که پس از خروج معاون قالیباف از ایران، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتقدان و مخالفان مدیریت شهری را پر کرد. اما بازگشت عیسی شریفی و استقبال مدیران شهری، برخی اعضای اصولگرا و اصلاح طلب شورای شهر و جمعی از چهره‌ها نشان داد که حربه تکراری و تخریبی اصلاح‌طلبان، دوباره شکست خورده است. سناریوی تکراری اصلاح طلبان افراطی علیه مدیریت شهری تهران و شایعه‌هایی که علیه عیسی شریفی ساخته بودند، مثل دفعات قبلی، رنگ باخت تا مشخص شود برخی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود حاضرند هر اتهام و شایعه‌ای را بسازند.» امروز آیا گردانندگان روزنامه قالیباف جسارت این را دارند که به خاطر این دروغگویی و فریب از مردم عذرخواهی کنند؟

سوم: ادعای جدید لو دادن عیسی شریفی توسط قالیباف، را باید سر دست گرفت و از قالیباف پرسید: حالا که شما زودتر از بقیه خبردار شدید و یارغار دیرین خود را، خودتان با «فریب» به مسلخ کشیدید، برای مردم توضیح دهید از چه زمانی متوجه این فساد شدید و چرا مشاور رسانه ای شما می گوید: «اگر قالیباف می خواست از اسم حاج قاسم استفاده کند، حق داشت برای دفاع از خود، موضوع هلدینگ یاس را توضیح دهد اما سکوت کرد و از آبروی خود گذشت تا سپاه و حاج قاسم لطمه نخورند.» این حرف اتهام به سردار سلیمانی نیست که اگر قالیباف از خودش دفاع کند سردار سلیمانی «لطمه می بیند»؟

چهارم: عیسی شریفی روزی از زندان بیرون می آید و آن روز این ادعاها را می بیند (یا امروز به گوشش می رسد) که قالیباف چگونه در رسانه ها مدعی شده است که «قهرمان مبارزه با فساد عیسی شریفی خود اوست». ما منتظر پاسخ عیسی شریفی می مانیم. همانطور که روزگاری محمدرضا رحیمی علیه احمدی نژاد لب باز کرد.

مجموعا اینکه: تیم رسانه ای قالیباف تلاششان برای نشان دادن چهره قهرمان مبارزه با فساد از قالیباف به طنزی شبیه است که خود قالیباف احتمالا اولین نفری است که در خفا به آن می خندد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.