رفتن به محتوای اصلی

خشکسالی و موج گرما به لیست تهدیدات علیه دانمارک اضافه شده است
02.03.2022 - 10:09
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

 

در کپنهاگ، دریاچه ها در تابستان بسیار گرم و خشک سال 2018 خشک شدند. به گفته آژانس مدیریت اضطراری دانمارک ، خشکسالی و امواج گرما عامل خطری هستند که باید با آن سازگار شویم در واقع  طوفان ، بارش شدید باران ، سیل، موج گرما و خشکسالی.از چهار عامل از 14 عامل خطر برای جامعه دانمارک از هوا و تغییرات اقلیمی ناشی می شود. این  ارزیابی  توسط آژانس مدیریت اضطراری دانمارک پشتیبانی می شود، بیان شده است.آژانس هر پنج سال یک بار  داده های هوا شناسی  را در یک مرور کلی از سناریوهای خطر را منتشر می کند که می تواند به شکل خسارات مادی و تلفات جانی پرهزینه باشد. مدیر آژانس مدیریت اضطراری دانمارک، لیلا رینبرگ، توضیح می دهد که اخیراً موج گرما و خشکسالی به لیست اضافه شده است.

 

او می گوید: می بینیم که تابستان های خشک و زمستان های مرطوب برخی از پیامدهای تغییرات آب و هوایی هستند. بطور مثال در سال  2018، تابستان بسیار خشکی از ماه می تا آگوست داشتیم که پیامدهای عمده آن به شکل آتش سوزی و مرگ و میر بیش از حد داشت.  که در ان سال 2000 آتش سوزی در جنگل رخ داد - سه برابر بیشتر از یک تابستان معمولی و همچنین گرما باعث مرگ 250 نفر بیشتر از حد انتظار در تابستان شد.

 

در قسمت شمال غربی دانمارک ، یک آتش سوزی طبیعی به لایه های ذغال سنگ نارس زیرزمینی سرایت کرد و تهدید به گسترش در منطقه طبیعی لیل ویلدموس شد.از جمله، این امر منجر به خرید جدیدی در آژانس مدیریت اضطراری دانمارک شده است که به خدمات اورژانس شهری در صورت آتش‌سوزی‌های بزرگ کمک می‌کند،  به عنوان مثال، در آژانس مدیریت اضطراری دانمارک، چیزی را خریداری کرده ایم که به آن نیزه های باتلاقی می گوییم. نیزه ای است با سوراخ هایی که می توانید آن را در لایه های ذغال سنگ نارس در زیر خاک بچسبانید. لیلا رینبرگ می گوید، سپس می توانید آب اضافه کنید و آتش زیر زمین را خاموش کنید.

ارزیابی خطر نشان می دهد که آب و هوای شدید در سال های آینده با افزایش فراوانی رخ خواهد داد.

- افزایش دمای مورد انتظار و سطح آب، با وجود یکسان بودن همه موارد دیگر، به معنای وقوع سیل بیشتر از دریا، طوفان ابر، باران شدید و رویدادهای بارش همراه خواهد بود.

ارزیابی ریسک آژانس مدیریت اضطراری دانمارک از تصمیم پارلمان در سال 2002 برای ترسیم آسیب‌پذیری‌ها در جامعه و آمادگی بخش مدنی ناشی می‌شود.

بنابراین، حوادث مربوط به جنگ و درگیری های امنیتی مانند بحران جاری بین روسیه و اوکراین را شامل نمی شود.

لیلا رینبرگ می‌گوید، اما وقتی به درگیری در اوکراین نگاه می‌کنیم، برای مثال، ممکن است اثرات ثانویه‌ای داشته باشد که ممکن است بر خطر حملات سایبری یا امنیت عرضه در خانه تأثیر بگذارد.

بنابراین حوادث سایبری به عنوان یکی از 14 عامل خطر ذکر شده است، همانطور که در نسخه گذشته بود.

مرکز امنیت سایبری روز گذشته هشدار داد که شرکت ها و مقامات دانمارکی باید در رابطه با حملات سایبری مربوط به درگیری اوکراین مراقبت باشند.

 

Missing media item.

در کپنهاگ، دریاچه ها در تابستان بسیار گرم و خشک سال 2018 خشک شدند. به گفته آژانس مدیریت اضطراری دانمارک در ارزیابی خطر به روز شده، خشکسالی و امواج گرما عامل خطری هستند که باید با آن سازگار شویم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
رسانه های دانمارک

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.