رفتن به محتوای اصلی

"گوادلوپ" روسی
02.03.2022 - 23:10

در "گوادلوپ" روسی امروز بجای کارتر- بایدن، به جای ژیسکاردستن - مکرون، بجای کالاهان - جانسون، و بجای هلموت اشمیت آلمان اشتاین مایر در گوادلوپ روسیه حضور دارند و نظم جهانی خود را ارائه می کنند.

 

نظم نوین جهانی و یا بعبارتی نظم خود ساخته ابر قدرت های غربی به دلیل امکانات گسترده اقتصادی و تجهیزات فوق پیشرفته نظامی که مالکیت و رهبری جهان را خواستار است این بار هم برای پوتین و روسیه گوادلوپ تشکیل دادند.

 

در این نظم نوین جهانی! که از چند دهه پس از جنگ جهانی دوم و در حال حاضر در دست اجراست نخستین قربانی آن ایران و محمدرضاشاه بود که بدون تردید و با تمام مشکلات سیاسی - اجتماعی عاشق ایران بود، ایرانی که در زمان او با نداشتن آزادی های سیاسی در زمره یکی از کشورهای با اعتبار جهان بودند، ولی از آنجایی که او به دنبال ارتش پنجم جهان و رهبریت نفت و گاز بود و این با منافع ابرقدرتها و نظم نوین ساخته شده غرب هم آهنگی نداشت شاهد وضعیت امروز ایران هستیم.

 

صدام حسین و عراق در جایگاه دوم بودند، صدامی که فیلش یاد هندوستان کرده بود و به دنبال رهبری یک میلیارد و سیصد میلیون اعراب صاحب ثروت نفت و گاز بود، صدامی که با وجود دیکتاتوری و نبود آزادی های سیاسی - اجتماعی در عراق عاشق کشورش بود و در زمان او سیستم های بهداشتی و آموزش و پرورش گوی سبقت را در منطقه ربوده بود.

 

سومین سرهنگ قذافیِ دیکتاتور بود که با وجود نبود آزادی های سیاسی - اجتماعی در لیبی، مردم لیبی به یکی از بلند پروازانه ترین رویا ها دست یافته بودند ولی او هم به دنبال رهبری آفریقایی ها در نظر داشت بانک جهانی را کنار بزند و خود به تمامی کشورهای آفریقایی وام بدون بهره و یا با بهره نازل بدهد.

 

امروز نوبت پوتین است که روسیه ای را که دارای امکانات و اعتباری حداقل در بعضی مناطق جهان داشت به جمهوری اسلامی امروز بدل کند، به اوکراین لشگر می کشد و غرب کوچکترین واکنش نظامی نشان نمی دهد چرا که هدف شکست نظامی برای روسیه نیست، هدف ویرانی تمام و کمال روسیه است و برای چندین دهه.  امروز پوتین با لشکرکشی به اوکراین بزرگترین فریب  تاریخی روسیه را بنام خود به ثبت رسانید و دیری نخواهد پایید که تصویر روسیه چند سال بعد را در امروز جمهوری اسلامی و پیامدش را برای مردم ایران شاهد خواهیم بود.

 

حسین لاجوردی

دوم مارس ۲۰۲۲

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بهمن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.