رفتن به محتوای اصلی

جنگ بایدن و ناتو و پوتین
03.03.2022 - 01:54

این جنگ بایدن و ناتو و پوتین و... بسان دو جنگ جهانی و همه جنگ های پسین و رسوای آمریکائی آن، هر بهانه  و دلیلی که برایش داشته باشند، همه ضدبشریند و یکدست مردودند. چراکه جنگ اوکراین و همه جنگ های تاکنونی راه چاره ی حل تضادها، تناقض ها و زودن ستیزهای جامعه طبقاتی نبوده و نیستند و هرگز به سود زندگی کارگران و زحمتکشان بیکار و تنگدست جهان نبوده و همچنین کمکی به بهبود روابط انسانی، سیاسی و اقتصادی سازنده و برابر نکرده اند. زیراکه نابرابری و تحکم در میان کشورهای زورگوی ناتو برابر کشورهای در حال رشد، ناتوان و آسیب پذیر بسیار برجسته است. و در هیچگاه زمان نیز، این جنگ های ضدبشری و خانمان برانداز نمی تواند بسود هیچکدام از نیروهای کار و کارمزدان سرخورده در سراسر جهان باشد و یا بتواند اندکی به تأمین بهتر رفاه، آسایش و تعدیل کمبودها و نداشتن های بی شمار آنها یاریرسانی و مددی کند.

 

خوشبینی به جنگ و چنین توهمی از هر کس و هر جریانی سرزند، جز نادانی نامی ندارد و باید با روشنی تمام به جنگ نه گفت، و به دسیسه های امپریالیسم آمریکا و یاران تبهکار و رسوای ناتوئی او که پیگیر جهان پرآشوب ما را درهمریخته و میدان تاخت و تاز بی رحمانه ی خویش کرده اند، باید با فریاد بلند به جنگ های شان نه گفت.! باید به پوتین خودکامه هم نه ی آشکار و سازش ناپذیر گفت. پوتین خودکامه ایکه، او فرصت برتریجوئی و جنگ آفروزی دوباره ای را در اروپا و برای " ژندارم تبهکار جهان آمریکا" و یکایک سرسپردگان توسری خور ناتوئی او فراهم و مهیاساخت. این جنایت و حماقت پوتین فراموش شدنی نیست.

 

وزهمینرو هرجنگ برتریجویانه ای محکوم است. و ما پیوسته یاور صلح و دوست و پشتیبان همزیستی های مسالمتجویانه میان ملت ها بوده، هستیم و خواهیم ماند. ما مخالف جنگیم و مخالف همه سویه برتریجوئی ها و دسیسه های بی پایان سیاسی ـ اقتصادی امپریالیست های بزرگ و کوچک آنیم که امپریالیسم آمریکا در راس جهانی آن جا خوش کرده است. ما از چپ و کمونیست ستیزی ها، ترفندهای دمکراسی و توطئه های همین سی سال گذشته ناتوئی ها بسیار درد و رنج برده و آموخته ایم. ما آموختیم که امپریالیسم آمریکا و یارانش همیشه برای حفظ منافع شان در هرسوی جهان دروغ می گویند. و برای بقای سروری و چپاول دارائی های ملت ها، آنها جز با ایجاد جنگ تازه تر نمی تواند ساختارشان جان بدربرند و نمی برد.

 

ما آموختیم و دیدیم که با وجود درهم فروریختن شوروی و بلوک ورشو که بهانه تهدید، ناسازگاری ها و خشونت های امپریالیسم آمریکا با خیزش ها و جنبش های رهائیبخش بود، هنوز و پس از سه دهه سپری شدن از ورشو، جهان ما ناامن تر، آشفته تر، و نابرابرتر شده، و ما چهره و چشم روشنی از تکقطبی شدن جهان نیافتیم و دست و دلش مان سیرتر از پیش نشد و ما تاکنون روی خوش از جهان سرمایه سالاری ندیده ایم.  ما درین فاصله پی بردیم که شوروی برای آمریکای تبهکار جز بهانه ای برای سرکردگی مطلق خود و تداوم جنگ های ضدبشری اش بیش نبوده است. ولی امروز مجربیم و آگاه! ما نمی گذاریم سرکرده جهان و گردانندگان جانی و تبهکار ناتوئی کلاه کشاد دمکراسی پوچ شان را با مسخرگی انساندوستانه خویش بر سرمان بگذارند. این جنگ ها، جنجال ها و هیاهوهای وحوش انسان نمای آمریکائی ـ ناتوئی پوتینی رسوایند و اهداف درندگان آن به زندگی بی بر و بار ما بردگان سرمایه در سراسر جهان هیچ ربط و پیوندی ندارد. یک بیک کشورهای راست و هار ناتوئی و ساختار سرمایه سالاری آن خونخواران مایند، و همگی آنها بی کم و کاست دشمنان جهانی بوده و می باشند. و با این جنگ های شان جز به غارت جان و مال ما در سرتاسر این گیتی پرآشوب و ناآرام نمی اندیشند. هیولاهائیکه با این جنگ های شان درخت جان تکیده مان را بیشتر از پیش بی شاخ و برگ تر کرده و بی بر و بارمی سازند، چراکه این واقعیت را تجربه ها بما می گویند.

 

از آمریکای بی شرم، ناتوئی های دنباله رو می پرسم! مگر نه اینکه هر ثانیه یک کودک از گرسنگی می میرد؟! مگرنه که ما در جهانی زندگی می کنیم که بیش از 4 میلیارد از انسان های غارتزده ی آن نه تنها امنیت یا که نان کافی، بل آب نوشیدنی سالم هم ندارند!؟ مگر نه که میلیون ها از مردم همین افغانستان اسلام و طالبانزده که قربانی دوسویه امپریالیسم آمریکا و ناتویند، امروزه دچار کمبود کالری لازم برای جان بدربردن می باشند؟! آی نمی دانند؟ می دانند و خود مسبب آنند. پرسیدنی ست! پس کجاست حقوق بشر شما مدعیان؟ ای جانیان ذاتی سرمایه! آری پرسیدنی ست! در کجای تاریخ، این ساختارهای ضدبشری آمریکا و همه ی مریدان بی آبروی غربی او، انسانمداری را پاس داشته و یا می دارند؟

 

پیش از همه آمریکای بی آبرو، و سپس تک تک مدعیان جهانی حقوق بشر اروپائی، همچنین وراجان سران ادیان ابراهیمی و یکایک حکومت های سرمایه سالار غربی و شرقی دارا بما بگویند! چرا آنها با داشتن آنهمه امکان و دارائی های هنگفت که از گلوی خشک ملت ها در طول تاریخ خونبار ربوده و بیرون کشیده است، چگونه است که این جماعت شرور هیچگاه بفکر بیدادرسان و بی سرپناهان و نیازمندان نبوده اند؟ قربانیانی که یکراست بازتولید ساختار سرمایه سالاری انگل و پلید می باشند! بویژه امپریالیسم آمریکا، ساختار قدر و خشونت پیشه ایکه در پهنه ی جهان بیدادگری ها همیشه و با و بی دلایل سرآمد جنگ ها، ترورها و نسل کشی هاست و چه بخواهیم یا نه مهمان ناخوانده بر سر سفره های تهی توده ها بوده و می باشد و چه جنگ ها برای سرکردگی اش در سراسر جهان براه نمی اندازد، و چه کولاک های مرگ بر سر بی پناهان نمی باراند؟ و بی پرواتر از همیشه بنام یاری، چه جنگ ها که براه نینداخته و چه نسل کشی ها که در راه جهانگشائی خود برجا نگذاشته و نمی گذازد. آمریکا، ساختاری که انگل است و جز از طریق زور، چپاول و بهره کشی ها از کار و جان و تولید کارگران سودی نداشته، ندارد و نمی تواند بدون جنگ و بدون یاری گرفتن از حکومت بهره کشان جهانی از ملت های شان جان بدربرد و دوام بیآورد!؟

 

پرسیدنی ست! چرا ناتو و امپریالیسم آمریکا پیش از فاجعه اوکراین بفکر 15000 هزار کشته در منطقه دونباس توسط فاشیست های ناسیونالیست و نازی های استپان باندرا نبود؟ چرا همین امروز بفکر 20 میلیون یمنی گرسنه و بیمار که در دام جنگ مذهبی شیعی سنی گرفتارند نیست؟ چرا آمریکای جهانخوار بفکر یاریرسانی بمردم فریبخورده دین سالاری افغانستان نیست؟ مردمی که هماکنون نیاز آنی به کمک های انساندوستانه غرب و آمریکای متمدن دارند! پاسخ اش روشن است: چون آمریکا در همان دوران نجیب الله و از ترس رشد و ترویج آرمان برابریخواهی کمونیست ها، خود بارآورنده و یاور بنیادگرائی های ضدبشری شد. آمریکا جنایت تباری که خود عامل پیدائی، رونق و تداوم چنین جنگ های مذهبی می باشد. آنهم در کشور یمنی هائیکه در دو دام مخوف ولایت شیعی و جنایتکاران وهابی سنی گرفتارآمده است. فاجعه ایکه عامل پیدائی این و آن واپسگرایان خاورمیانه ای ـ جهانی خود غرب متمدن و آمریکای دست و دل پاک است.

 

نه فریب بخوریم، و نه هوشیاری مجرب خویش را ببازیم. ساختار آمریکا جهانخوار دچار بحران فزاینده و تورم بی سابقه چهل ساله است. او برای تعدیل تورم و بحران سرکردگی خویشپی بهانه هاست و برای گمراهی دانش ما از جنایت های خویش، پیوسته بما دروغ گفته و می گوید. قربانیان این جنگ اوکراین و روسیه جزو پاکبازانند. این جنگ و اهداف آن هم مال جهان سرمایه و قلدران بی شرم آن است. و به سود کارگران و توده های روسیه و اوکراین نیست. این جنگ مال ماهای بیکار و تنگدست و گرسنه  جهانی نیست. این جنگ مال هیچکدام از ما کارمزدان نیست. این جنگ، جز نیرنگ و ترفند دشمنان زندگی ما نیست. و جز گمراه کننده خرد فراملی و جز ویرانگر هموندی نوع انسانی ما نیست. همبستگی ایکه همگی کارگران جهان و ستمدیگان ساختار سرمایه سالاری بدان نیاز آنی و فوری داریم.

 

منافع این جهان مال بایدن ها، ناتوئی ها و پوتین ها، خامنه ای، طالبان و...هاست که هرکدام بسادگی توانستند سر مردم بیدادرس خویش کلاه بگذارند. از همینرو، چه در ایران باشیم و یا آمریکا، چه در روسیه باشیم و یا اوکراین این جهان و جنگ های ویرانگرش بسود جان و مال ما نیست. این جهان مال مدعیان رهبری آن است که آنرا برای ما پیگیر ویران و تباه، نابرابر و تهی از اخلاق انسانمداری کرده اند. این جنگ و جشن اش مال جنگ افروزان و سرگندگان داخلی و جهانی سرمایه است. و سرکردگی این زندگی سرشار از تنگدستی و ستم و ناگوارائی ها محصول جهانخواری های یکدست امپریالیسم آمریکاست. مال آمریکای دمکرات و بشردوست. مال همه گردنکشان سرمایه و سرمایه سالارانی که بی جنگ و چپاول و حقخوری و نسل کشی از ملت ها نمی توانند دوام آورند و ناگزیرند اینجا و آنجا به جنگ های ناسیونالیستی و راسیستی و فاشیستی و فناتیستی دامن زنند و تاکنون خوبِ خوب زده اند. سرمایه و تلنبار آن در پایه وجودی اش هم هیچگاه بی رقابت ها و بی رقیب کشی ها معنی نداشته و ندارد. با این تفاوت که "رقبا" آگاه و دانسته کارگران و توده ها را در سراسر جهان بجان همدیگر می اندازند و خود در خون داغ آنها آرامش و آسایش می یابند.

 

چراکه ما می دانیم بر خلاف کارگر که وابسته به کارمزدی ست سرمایه وطن ندارد و تا بوده و هست پی سود خود در سراسر جهان می چرخد و در گردش است. اوی دارا هرگز حقوق بشر ملیت های مستقل و آزاد و آگاه را برنتابیده و بدان ارج و احترام نمی گذارد. بنابرین جنگ اوکراین، جنگ دارندگان سرمایه است. و از دید ما جهانیان نوعدوست و برابریخواه همیشه محکوم، رسوا و بی آبرو بوده و هست. لشگرکشی پوتین خودکامه واکنشی بود اشتباه و عجولانه در برابر دسیسه های سرکردگان دیگر جهان، که بر سر سهم بیشتر باهم در ستیز خونین می باشند. همه ی آنها انسان کار و زحمت را در سراسر جهان و بنام دمکراسی می دوشند و کافی نبود کارگران معترض و بیکار را اینجا و آنجا برای اهداف خود و در دام سرمایه می کشند.

 

فاجعه ی جنگ میان کارگران اوکراین و روسیه یکی از این رودرروئی های تلخ و ناگوار می باشد، و البته یکی از صدها توطئه برای بقا و رشد سرکردگی جهانی است که امروز قربانیان آن گوشت و استخوان دم توپ و تانک و ... امپریالیسم آمریکا، بلوک اروپائی ناتوئی می باشند که پرونده این تبهکاری های تاریخی شان بسیار سنگین می باشد.

 

حکومت رسانه های راست تبهکار است. همانگونه که پوتین هم تبار این قوم ضدبشری ست. درمیان و در زیر ماسک درندگان انسانیت همهگی بنده و برده سرمایه و جنایت های آن پنهانند. اگرچه اندک تفاوتی در میان هست ولی؛ فکر و عمل آنها معطوف به برتریجوئی و سروری و سرکردگی سیاست و اقتصاد داخلی و جهانی ست.

بهنام چنگائی  دوازده اسفند 1400

 

ما کارگران و مردمان زحمتکش در هرگوشه ازین جهان که باشیم بیدادرس هستیم و زیر تیغ تیز غارتگران اسیریم. پس باید آگاه تر و هوشیارتر مراقب زندگی خویش و همدردان مان در سراسر جهان باشیم. از همنرو به چند فاکت زیر دقت کنیم:

 

 

*سال2021 اقتصاد دنیا به  بیش از 94 تریلیون دلار رسید. تولید ناخالص داخلی آمریکا با 22.9 تریلیون دلار سهم به 24.5 درصداز آن رسید. چین 16.8 تریلیون دلار سهم 18 درصداز آنرا دارد. ژاپن با 5.1 تریلیون دلار سهم 5.4 درصد و آلمان با 4.2 تریلیون دلار به سهم 4.5 درصدی از آن رسیدند.

 

**لشگرکشی برون مرزی امپریالیسم آمریکا به کشورهای مستقل تنها در نیم قرن گذشته!

سال

مکان

علت

۱۹۵۱

کره

دفاع از کره جنوبی پس از حمله کره شمالی

۱۹۵۷

اردن

 اپشتیبانی از ملک حسین و جلوگیری از سقوط حکومت او  

۱۹۵۸

لبنان

مقابله ب سوریه

۱۹۶۰ تا ۱۹۷۵

ویتنام

جلوگیری از گسترش کمونیسم

۱۹۶۰

کوبا

جلوگیری از استقرار حکومت فیدل کاسترو

۱۹۶۲

دومینیکن

تعویض حکومت و استقرار دونالدری کاپرال

30 آوریل۱۹۷۰

کامبوج

لشگرکشی به کامبوج

۱۹۷۵

آنگولا

تثبیت و تحکیم نیروهای وابسته به غرب در سیستم حکومتی آنگولا

۱۹۸۰

ایران

سعی در آزاد کردن گروگان‌های آمریکایی

۱۹۸۱

گرانادا

ساقط کردن حکومت

۱۹۸۲

لبنان

تثبیت موقعیت اسرائیل

۱۹۸۷

پاناما

تهاجم آمریکا به پاماما و دستگیری مانوئل نوریگا رهبر پاناما به اتهام قاچاق مواد مخدر و فساد و تعویض حکومتاو

۱۹۹۲-۱۹۹۳

سومالی

دخالت نظامی و تغییر اوضاع سیاسی

۱۹۹۰-۱۹۹۱

کویت و عراق

حمله به کویتبا هدف بیرون راندن نیروهای صدام حسین

۱۹۹۴

هائیتی

حمله به هائیتی و ادامه ی ربودن آریستید و ترورهای پسین

۱۹۹۸

افغانستان و سودان

حمله موشکی به پایگاه‌های مظنونالقاعده به دنبال انفجار سفارتخانه‌هایآمریکا درکنیا وتانزانیا

۱۹۹۳-۲۰۰۰

عراق

منع صدام حسین از عبور از حریم مدار ۳۳ درجه.

۱۹۹۴ تا ۲۰۰۰

و رواندا زئیر کلمبیا و هندوراس

لشگرکشی ها به:

 اکتبر۲۰۰۱)

افغانستان

مقابله  ساختگی با القاعده و طالبان

 

 

 

 

 

***نرخ تورم در آمریکا طی ماه ژانویه نسبت به ماه مشابه پارسال حدود ۷.۵ درصد بوده که بیشترین رشد از سال ۱۹۸۲ بوده است.

آمارهای وزارت کار ایالات متحده آمریکا که روز پنج‌شنبه ۲۱ بهمن منتشر شد، نشان می‌دهد قیمت برخی کالاها و خدمات رشد چشمگیری داشته است؛ از جمله قیمت خودروها و کامیون‌های کار کرده، بیش از ۴۰ درصد، قیمت هتل‌ها بیش از۲۰ درصد، قیمت مبلمان حدود ۱۷ درصد و گوشت قرمز حدود ۱۶ درصد رشد داشته است.

قیمت تخم مرغ، برق و لوازم خانگی نیز بین ۱۰ تا ۱۳ درصد رشد داشته است.

**** سه نفر از روسای "جمهور منتخب و دمکرات" آمریکا یعنی کلینتون، جرج بوش و اوباما در طی ٢٣ سال ریاست خود، به ٩ کشور حمله نظامی کردند و١١ میلیون نفر بیدادرس را کشتند ومیلیون‌ها نفر دیگر و بی گناه را مجروح ساختند ولی هیچیک ازین ضدبشرهای متمدن و بشر دوست جهان صدای شان در نیآمد و نخواستند که آنها تروریست نه که محاکمه حتی، سرزنش هم نکردند. و چرا؟ سهم شایسته انسانی ماست که در برابر ریاکاران و ترور رسانه ای امپریالیستی بایستیم و جسورانه آنهای جنگ افروز را افشاکنیم.

 

بازتاب دردبار و هول انگیز جنگ روسیه و اوکراین برای ما، چیزی نیست جز همدری و روشنگری و افشاگری و فرصت رسواسازی اهداف تک تک سرمایه سالاران و چهره و ساختارهای پلید غرب و شرقی آن.

.

ما باید از خود بپرسیم که چه چیزی باعث میشود تا آمریکا و متحدانش به وگسلاوی، افغانستان، عراق، یمن، سوریه، لیبی و... لشگرکشی کنند؟ و چرا ما از پیگرد آگاخهانه آن توسط رسانه های جهانی بی خبر مانده بودیم؟ همنچنانکه امروز از اوضاع نابسامان اوکراین زیر بمباران رسانه های راست دشمن بی خبر هستیم.

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بهنام چنگائی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.