رفتن به محتوای اصلی

یادی از زهره فکور صبور؛ بازیگر ‌'نرگس' و 'مسافری از هند'
03.03.2022 - 14:45
Missing media item.
 

زهره فکور صبور بازیگر تلویزیون که برای بازی در سریال‌هایی مانند "مسافری از هند"، "نرگس"، "دلنوازان" و یک فصل از سریال طنز "پایتخت" شناخته می‌شد و مشغول بازی در یک مجموعه تلویزیونی جدید بود، دهم اسفند درگذشت. او ۴۳ سال داشت و رسانه‌های ایران اخبار ضد و نقیضی درباره علت مرگ او منتشر کرده‌اند.

خانم فکور صبور اولین بار در نیمه دهه ۱۳۷۰ سریال "غبار نور" ساخته محمدرضا اصلانی فیلمساز باسابقه ایرانی مقابل دوربین رفته بود، اما این سریال با چند سال تاخیر از تلویزیون پخش شد. در این فاصله او در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی "آژانس دوستی" بازی کرد و سپس در سریال "روزگار جوانی" ایفای نقش کرد. آنچه شهرت او به عنوان بازیگر تلویزیون را بیشتر کرد،‌ بازی در چند سریال به کارگردانی قاسم جعفری بود که در دهه‌های ۱۳۷۰ و ۸۰ از موفق‌ترین سریال‌سازهای تلویزیون ایران بود.

"کاشانه" و "همسفر" ساخته قاسم جعفری محصول اواخر دهه ۱۳۷۰ بود که زهره فکور صبور در آنها بازی کرد و در اوایل دهه ۸۰ بازی در سریال پرطرفدار "مسافری از هند" ساخته همین کارگردان محبوبیت او را بیشتر کرد. در نیمه اول همین دهه، او که یکی از پرکارترین بازیگران تلویزیون بود، در دو سریال "ریحانه" و "نرگس" ساخته سیروس مقدم ایفای نقش کرد. سریال دوم از پرمخاطب‌ترین آثار تلویزیونی دهه ۸۰ بود و خانم فکور صبور در آن نقش "پری" را بازی می‌کرد.

در سال‌های اخیر سرنوشت سه بازیگر زن سریال "نرگس" خبرساز شده است. پوپک گلدره در سال ۸۴ حین بازی در همین مجموعه دچار سانحه رانندگی شد و بعد از آن که حدود هشت ماه در اغما بود، در ۳۵ سالگی درگذشت. زهرا امیرابراهیمی دیگر بازیگر این سریال، به دلیل مسائلی که در زندگی شخصی او پیش آمد مجبور به ترک ایران شد و حالا زهره فکور صبور در ۴۳ سالگی به صورت ناگهانی گذشت. مرگ او همچنین یادآور اتفاق مشابهی است که اوایل امسال برای آزاده نامداری مجری و بازیگر تلویزیون رخ داد و پیکرش در خانه‌اش کشف شد.

هره فکور صبور بازیگر تلویزیون

 

خانم فکور صبور در سال ۸۸ در سریال «دلنوازان» مقابل دوربین رفت و در دهه ۱۳۹۰ هم در مجموعه‌های پرمخاطبی مانند "پایتخت ۳" به کارگردانی سیروس مقدم و دو فصل سریال "دردسرهای عظیم" ساخته برزو نیک‌نژاد بازی کرد. او از ابتدای دهه ۱۳۸۰ با فیلم "بوی گل سرخ" وارد سینما شد، اما به اندازه تلویزیون موفق نبود. بازی در پنج فیلم سینمایی در کارنامه او ثبت شده است.

زهره فکور صبور در حالی درگذشت که مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی «بی‌همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و به تهیه‌کنندگی مهران مهام بود.

طی ساعت‌های اولیه بعد از اعلام خبر درگذشت زهره فکور صبور، ویدیویی از آخرین مصاحبه تلویزیونی او به شکل گسترده دست به دست می‌شود که در پاسخ به سوال مجری که آیا اگر به گذشته برگردد، بازیگر می‌شود، قاطعانه می‌گوید "اصلا" و بعد توضیح می‌دهد که ترجیح می‌داد ازدواج می‌کرد و بچه‌دار می‌شد و اگر «روزی بچه‌دار شوم، هیچوقت نمی‌گذارم وارد این حرفه شود."

این صحبت‌ها که مدت کوتاهی پیش از درگذشت او بیان شده است، از نظر برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نشانه نارضایتی او از وضعیت کاری و زندگی‌اش تلقی شده است. قاسم جعفری که تجربه چند نوبت همکاری با او را داشته است، با انتشار یادداشتی از "مرگ مشکوک" او نوشته که "نمی‌دانم چرا و چگونه به این تصمیم رسید" این یادداشت برآوردهایی را در شبکه‌‌های اجتماعی از دلیل مرگ این بازیگر ایجاد کرده است اما هنوز گزارشی رسمی از دلیل مرگ این بازیگر منتشر نشده است.

اصغر توسلی کارگردان سریال "روزگار جوانی" هم در مصاحبه‌ای بعد از انتشار خبر درگذشت این بازیگر گفته است که قرار بود او فقط در "یکی دو قسمت" از این مجموعه بازی کند، اما "به قدری متین، مهربان و آرام" بود و حاصل کارش خوب بود که این کارگردان چند قسمت دیگر هم به نقش او افزود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.