رفتن به محتوای اصلی

فرح پهلوی : پیشگامان حقوق زن در ایران با خشونت و مرگ مواجه‌اند
08.03.2022 - 06:04

Missing media item.

شهبانو فرح پهلوی، در پیامی همزمان با روز جهانی زن،‌ ضمن همدردی با زنان قربانی تجاوز، زورگویی و جنگ به «فضای زن‌ستیز جمهوری اسلامی» اشاره کرد و نوشت: کنشگران حقوق زن در ایران در دهه‌های اخیر به‌رغم برانگیختن تحسین جهانیان، با زندان،‌ شکنجه خشونت و حتی مرگ روبه‌رو بوده‌اند.

در این پیام که به مناسبت روز جهانی زن، هشتم مارس برابر با ۱۷ اسفند، منتشر شد، شهبانو فرح پهلوی گفت: روز جهانی زن امسال در شرایط سختی برگزار می‌شود. مقام زن پایه و بنیان دموکراسی است و اندیشه آزادی در اعلامیه جهانی حقوق بشر و منشور ملل متحد- که دو هزار و پانصد سال پیش در منشور کوروش بزرگ بازتاب یافته بود- بدون آزادی و برابری زن ناپایدار است.

شهبانو فرح پهلوی ضمن تبریک این روز به زنان گفت: این روز جهانی را مغتنم می‌شمارم و با زنان و مادرانی که قربانیان بی‌گناه تجاوز، زورگویی و جنگ هستند، هم‌دردی می‌کنم و آرزوی بهبودی وضع آنان را دارم.

او ضمن تقدیر از ایستادگی زنان ایران نوشت: از زنان ایران با ستایش و افتخار یاد می‌کنم و به مبارزات خستگی ناپذیر آنان برای بازیافتن حقوق از دست رفته و دستیابی به جایگاه شایسته زن می‌بالم.

در بخشی از این پیام شهبانو فرح پهلوی با اشاره به کارشکنی، ستم و تبعیضی که جمهوری اسلامی در فضایی زن ستیز به زنان ایران تحمیل می‌کند، گفت که زنان ایران در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها و همچنین در پاسداری از فرهنگ و سنن و آیین‌های کهن ایران به موفقیت‌های درخشان و ممتازی دست یافته‌اند.

شهبانو فرح پهلوی ضمن ابراز تاسف از شکنجه و خشونت علیه کنشگران حقوق زنان در ایران گفت: افسوس که پیشگامان و کنشگران حقوق زن در ایران، که رویارویی حماسه‌وار آنان با مبشرین ظلمت تحسین جهانیان را برانگیخته است، در طول دهه‌های اخیر با زندان، شکنجه، خشونت و حتی مرگ روبرو بوده‌اند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.