رفتن به محتوای اصلی

اگر روسیه ناگهان گاز را قطع کند چه اتفاقی در دانمارک می افتد؟
09.03.2022 - 10:05
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

روز دوشنبه، معاون نخست وزیر روسیه، الکساندر نواک تهدید کرد که خط لوله 1225 کیلومتری گاز بین آلمان و روسیه، نورد استریم 1 را خواهد بست.اگر روسیه گاز را قطع کند، ذخایر بزرگ گاز در سراسر اروپا وجود دارد که می تواند تا پایان بهار ما را تامین کند.اما در طول زمستان، کاهش عرضه گاز از روسیه، از جمله، باعث شده است که قبوض برق و گاز دانمارکی ها به شدت افزایش یابد. احتمالاً اگر گاز روسیه تعطیل شود، قیمت ها حتی بیشتر از این هم  خواهد شد.با این حال، در ابتدا تأثیر چندانی بر قبض های گرمایش دانمارکی ها نخواهد داشت، زیرا  زمستان در حال پایان است و دانمارکی ها به روزهای  گرمتر تابستان  نزدیک می شوند

 دانمارک  ممکن است در عرض یک هفته،  شاهد تعطیلی برخی از شرکت ها باشند. به این دلیل که باید خودمان را در برابر شرایط بحرانی زمستان آینده ایمن کنند.

دانمارکی های معمولی نباید از قطع شدن گازروسیه  بترسند. در شرایط بحرانی،  کمپانی های بزرگ دانمارکی چون  لبینات  آرلا و کار خانه ابجو سازی  کارلسبرگ، ، اولین مراکزی هستند دچار مشکل خواهند شد . با این وجود ؛ یش بینی می شود تا زمستان آینده، دانمارک می تواند امیدوار باشد که دیگر نیازی به گاز روسیه  نخواهند  داشت .

نخست وزیر می گوید دانمارک می خواهد از گاز روسیه مستقل شود .روسیه  در حال حاضر حدود 40 درصد گاز مصرفی اروپا را تامین می کند. اما حتی اگر تنها بخشی از گاز از طریق نورد استریم 1 عبور کند، ما باید خود را برای خطر تعطیلی کامل گاز روسیه آماده کنیم.

 

برایان واد ماتیسن، استاد برنامه ریزی انرژی در دانشگاه آلبورگ می گوید. : "پس ما در شرایط بسیار بحرانی هستیم. او به تلویزیون کانال 2 می‌گوید این بدان معناست که ما باید یک واکنش به بحران اخیر  را راه‌اندازی کنیم، جایی که کارکردهای حیاتی اجتماعی را در اولویت قرار دهیم"

کریستین رون پولسن، تحلیلگر قیمت در Dansk Energi می گوید: "با این حال، به عنوان یک دانمارکی معمولی، لازم نیست نگران باشید که دیگ بخار گاز شما ناگهان خاموش شود."

کشورهای اتحادیه اروپا قوانینی دارند که در صورت کمبود گاز چه کسانی می توانند بدون گاز کار کنند. در دانمارک، Energinet هر ساله تعدادی مشتری بزرگ گاز را منصوب می کند که در مواقع اضطراری گاز آنها قطع می شود.

در حال حاضر، از جمله، آرلا، کارلسبرگ، ؛ نوو نوردیسک هستند که صنایع حیانی  نیستند و می توان موقنا آن را نعطیل نمود

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
رسانه های دانمارک

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.