رفتن به محتوای اصلی

هزینه های پنهان دریافت پست در دانمارک از خارج از اتحادیه اروپا چیست؟
10.03.2022 - 09:52
برگردان:
مهرداد سید عسگری

اگر محصولاتی را از خارج از اتحادیه اروپا برای تحویل در دانمارک خریداری می‌کنید، یا دوستان یا خانواده‌ای دارید که می‌خواهند برای شما هدیه بفرستند، باید از مالیات و هزینه‌های اداری که می‌تواند برای بسته شما اعمال شود، آگاه باشید.
به دنبال تغییر قوانین اتحادیه اروپا که از اول ژوئیه 2021 اجرایی شد، همه کالاهایی که به صورت آنلاین از تامین کنندگان خارج از اتحادیه اروپا خریداری می شوند، مشمول مالیات بر ارزش افزوده (مادرها به دانمارکی) در هنگام واردات به دانمارک هستند.

قوانین قبلی بسته‌های با ارزش کمتر از 80 کرون را از هزینه مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌کرد، اما تغییر قانون سال 2021 به این معنی بود که اکنون می‌توان مالیات بر ارزش افزوده را برای همه بسته‌ها اعمال کرد.

از آنجایی که سرویس پستی دانمارکی Postnord بسته‌ها را از طرف مقامات مالیاتی کشور پردازش می‌کند، Postnord می‌تواند برای بسته‌هایی که مالیات بر ارزش افزوده در هنگام واردات به دانمارک پرداخت می‌شود، هزینه مدیریتی اعمال کند.
از اول ژوئیه سال گذشته، این امر در مورد بسته هایی با محتوای کمتر از 80 کرون نیز اعمال شده است.

هزینه مدیریت Postnord برای تمام مقادیر بسته 160 کرون است.
چرا باید به Postnord هزینه رسیدگی پرداخت کنم؟

Postnord می‌تواند هزینه مدیریت را برای همه بسته‌ها اعمال کند زیرا در واقع کارگزار گمرکی آژانس گمرک دانمارک (Toldstyrelsen) است. به این ترتیب، شرکت پست باید اطمینان حاصل کند که مالیات بر ارزش افزوده و عوارض واردات بر روی همه بسته‌هایی که این مالیات‌ها باید قبل از تحویل آنها به گیرنده پرداخت می‌شود.

آیا می توان از هزینه اداری جلوگیری کرد؟

طبق گفته Postnord راهی برای اجتناب از هزینه مدیریت وجود دارد، اما مشخص نیست که در عمل چقدر در دسترس است.

طبق وب سایت Postnord، تمامی فروشگاه های آنلاین خارج از اتحادیه اروپا این امکان را دارند که در سیستم دیجیتال اتحادیه اروپا ثبت نام کنند که به مشتریان امکان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را در محل خرید می دهد.

این بدان معناست که می توانید قبل از ارسال خرید خود به دانمارک، مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنید، بنابراین Postnord مجبور نیست مالیات بر ارزش افزوده را پردازش کند و هزینه اداری اضافی را اعمال نخواهد کرد.

این به تک تک فروشگاه‌های آنلاین بستگی دارد که آیا می‌خواهند در سیستم دیجیتال اتحادیه اروپا ثبت‌نام و یکپارچه شوند، بنابراین مشتریان در اتحادیه اروپا می‌توانند مالیات بر ارزش افزوده را در زمان خرید پرداخت کنند.

علاوه بر هزینه اداری 160 کرون چقدر مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود؟

برای محاسبه آنچه شما به عنوان یک فرد خصوصی باید در حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده برای خرید کالا در خارج از اتحادیه اروپا بپردازید، می توانید از یک ابزار آنلاین در وب سایت اداره مالیات دانمارک استفاده کنید.

مالیات بر ارزش افزوده 25 درصد و بر اساس ارزش، هزینه پست و حقوق گمرکی بسته محاسبه می شود.

برای کالاهایی که ارزش آنها تا 1150 کرون است، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه واردات قابل پرداخت است. برای کالاهایی با ارزش بیش از 1150 کرون، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه واردات قابل پرداخت است و ممکن است عوارض گمرکی نیز قابل پرداخت باشد.

مشتریان این امکان را دارند که حقوق ورودی را که Postnord برآورد می کند باید پرداخت کند، به چالش بکشند. در صورتی که مشتری تصمیم به اعتراض نسبت به وظیفه داشته باشد، پرونده برای تصمیم گیری به گمرک ارجاع می شود. با این حال، بسیاری از بسته‌ها و به‌ویژه هدایا آن‌قدر کم ارزش هستند که تغییر در وظیفه، تفاوت کمی در هزینه‌های مشتری ایجاد می‌کند.

قوانین ارسال بسته های خصوصی مانند هدیه چیست؟

اگر از خارج از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هدیه دریافت می کنید، قوانین در مقایسه با کالاهایی که خریداری کرده اید و برای شما ارسال می شود متفاوت است.

Postnord در وب سایت خود اعلام کرده است که هدایایی با ارزش کمتر از 360 کرون مشمول مالیات بر ارزش افزوده یا هزینه واردات نیستند. با این حال، اگر Postnord به عنوان یک نماینده گمرکی برای هدیه ای که هزینه ای ندارد، عمل کند، هزینه پردازش 160 کرون همچنان دریافت خواهد شد.

هدایایی که بین 360 کرون تا 1150 کرون ارزش دارند، 25 درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه پرداخت می شود. هدایایی که ارزش آنها بیش از 1150 کرون است مشمول مالیات بر ارزش افزوده، هزینه و حقوق گمرکی 2.5 درصد است.

چگونه این هزینه ها و مالیات ها را پرداخت کنم؟

طبق اطلاعات وب سایت Postnord، می توانید مالیات بر ارزش افزوده، گمرک و مالیات واردات را از طریق اپلیکیشن شرکت پست پرداخت کنید.

پرداخت ها را می توان با استفاده از کارت های بانکی و برنامه MobilePay دانمارک انجام داد، و برنامه Postnord وضعیت بسته شما را نشان می دهد، زمانی که برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و هزینه ها آماده است، و زمانی که برای تحویل به شما عرضه شده است.

از طرف دیگر، می‌توانید به پیامک یا نامه‌ای که توسط Postnord ارسال می‌شود، پاسخ دهید، که شرکت هنگام پردازش تحویل شما ارسال می‌کند. پرداخت ها را می توان در وب سایت Postnord انجام داد.

آیا گزینه دیگری دارم که به من امکان دهد از پرداخت هزینه مدیریت به Postnord اجتناب کنم؟

ممکن است بتوانید از یک شرکت تحویل متفاوت استفاده کنید، 

تحویل از خارج از اتحادیه اروپا به آلمان معمولاً از طریق Deutsche Post یا بخش بسته‌های آن DHL انجام می‌شود که برای انجام کار به عنوان کارگزار گمرکی 6 یورو هزینه مدیریتی دریافت می‌کنند که معادل حدود 45 کرون است.

با این حال، پیک های مختلف ممکن است سیستم های متفاوتی داشته باشند و دیگران ممکن است هیچ هزینه ای نداشته باشند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.DK

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.