رفتن به محتوای اصلی

تاریخ های مهم در سال مالیاتی در سوئد
18.03.2022 - 23:36
برگردان:
مهرداد سید عسگری

هرکسی که در طول سال 2021 بیش از 20135 کرون درآمد داشته است، باید اظهارنامه ارائه کند، همچنین افرادی که در چند دسته دیگر قرار می گیرند، از جمله همه صاحبان اموال.

به احتمال زیاد در صورت نیاز به اظهارنامه، اظهارنامه مالیاتی را از طریق پست یا در صندوق پستی دیجیتال خود دریافت خواهید کرد، اما اگر خوداشتغال هستید یا برای مدت کوتاهی در سوئد کار کرده اید، ممکن است همچنان نیاز به اظهار مالیات داشته باشید.

اگر مطمئن نیستید وب سایت اداره مالیات را بررسی کنید.

کسانی که اظهارنامه خود را به صورت دیجیتال پردازش می کنند، به جای اینکه تا 11 ژوئن منتظر بمانند، تا 9 آوریل تخفیف مالیاتی دریافت خواهند کرد.
27 فوریه آخرین تاریخ برای ایجاد صندوق پستی دیجیتالی (brevlåda دیجیتال) بود که به این معنی است که اظهارنامه خود را به‌جای فرم کاغذی ارسال شده از طریق پست، به صورت دیجیتالی دریافت خواهید کرد.

بین 2 و 7 مارس، کسانی که صندوق پستی دیجیتال دارند اظهارنامه های خود را دریافت می کنند، در حالی که نسخه های فیزیکی بین اواسط مارس تا 15 آوریل ارسال می شود.

از 8 مارس، کسانی که دارای شناسه الکترونیکی دیجیتال هستند می توانند به skatteverket.se وارد شوند و اظهارنامه خود را ببینند.

15 مارس اولین تاریخ برای اعلام مالیات به صورت دیجیتالی است. اگر شناسه الکترونیکی دیجیتال دارید، می توانید وارد وب سایت سازمان مالیاتی شوید و اظهارنامه خود را پر کنید.

حتی اگر اظهارنامه کاغذی را دریافت کردید، باز هم می توانید آن را به صورت دیجیتالی برای دریافت تخفیف زودتر پر کنید و از ۱۷ اپریل می توانید اظهارنامه کاغذی خود را ارسال کنید.

30 مارس آخرین مهلت ارسال اظهارنامه به صورت آنلاین برای دریافت بازپرداخت مالیات قبل از عید پاک است. اگر نیازی به ایجاد تغییراتی نباشد، افرادی که تا این تاریخ ارسال کنند، بازپرداختی را بین 5 تا 8 آوریل دریافت خواهند کرد.

مهلت کلی برای ارسال اظهارنامه 2 ماه می  است. و بین 8 و 10 ژوئن، هرکسی که این مهلت را رعایت کرده باشد، هر گونه بازپرداخت مالیاتی را که مستحق آن است، دریافت خواهد کرد.

برای کسانی که برای اولین بار اظهار می کنند، مهم است که به خاطر داشته باشند شناسه بانکی دریافت کنند تا بتوانند به خدمات آنلاین اداره مالیات سوئد وارد شوند و یک حساب بانکی ثبت کنند تا بتوانند بازپرداخت مالیات را پرداخت کنند. به طور خودکار،

” Johan Schauman، کارشناس اظهارنامه از سازمان مالیات سوئد (Skatteverket) توصیه می کند.

وی همچنین توصیه کرد که برای بررسی تمام اطلاعات فرم وقت بگذارید و اظهارنامه را به لحظه آخر نسپارید تا در صورت نیاز وقت داشته باشید که جزئیات را با بانک یا کارفرما تأیید کنید.

اظهارنامه های مالیاتی را می توان با استفاده از خود فرم کاغذی، با استفاده از برنامه آژانس مالیاتی سوئد (که نیاز به شناسایی الکترونیکی در قالب بانک ID دارد) یا با استفاده از سرویس وب آنها، که از طریق بانک ID یا کد امنیتی هشت رقمی چاپ شده روی آن قابل دسترسی است، ارسال کرد. 

اما قبل از اینکه روی «ارسال» کلیک کنید، باید بررسی کنید که آیا واجد شرایط هر گونه کسر، به عنوان مثال در تعمیر و نگهداری یا تمیز کردن خانه خود، یا مواد یا سفر مورد نیاز برای کار هستید یا خیر.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.SE

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.