رفتن به محتوای اصلی

بشتابید، بشتابید که خلیج فارس رفت!
24.03.2022 - 15:00

Missing media item.

به دنبال کنسرت دو ابراهیم ایرانی و ترک در دبی، ابراهیم ایرانی، آماج غوغاسالاری می‌شود:

ابی خلیج فارس را داد به عرب‌ها، رفت. من می‌دانستم این آخرش خلیج ما را معامله می‌کند. بجنبید. کامنت بذارید. کامنت خرج ندارد. فحش و انگشت. خواهر و مادر با یک کلیک! توئیت! توئیت! درود بر سیما ثابت، توئیت‌نویس بین‌المللی!

سوار بر امواج خلیج فارس، جماعتی که عمری است دریای جنوب را به نام عربی‌اش فریاد می‌زند، حالا مدعی ابی خواننده شده است!

 «خلیج فارس» عربی است! «فارس» عربی است. «خلیج» هم عربی است جماعت.

نه خیر آقای ابطحی!، «تا بوده و خواهد بود نام اینجا خلیج فارس» نبوده. «واقعیت تاریخی» شما غلط است. واقعیت این است که نام تاریخی دریای ما و شما «سینوس پرسیکوس» است، یا «سینوس پارس». یا اقلاً امروز، با پنجاه درصد تخفیف: «خلیج پارس». اول اسمش را یاد بگیریم بعد ادعای مالکیت تاریخی کنیم، وگرنه این نام که رویش گذاشته‌ایم عرب‌ها را دچار سوتفاهم می‌کند!

 بعد هم اگر با حلوا حلوا گفتن دهنتان شیرین می‌شود، روزی هزار بار بگوئید و بنویسید «خلیج فارس»، اما حواس چینی‌ها را پرت نکنید که کارشان را بکنند. آن‌ها قرارداد «کف روبی» از این دریا دارند و که تا اعماق کف دریا هرچه ماهی و مروارید هست بروبند و ببرند. حالا شاید بر اثر مجاهدت‌های ملی (خلیج فارس یک مسئله سیاسی نیست، یک مسئله ملی است – فتوای خانم سالومه در من و تو!!) یک قرارداد «کف روبی» هم با ملت ببندند که کف های روی آب را بروبد!

چرا ابی در دبی ترانه خلیج فارس اش را نخواند؟ خیلی ترانه‌های دیگرش را هم نخواند. هر خواننده‌ای به مناسبت مجلس و زمان و مکان، ترانه‌های کنسرتش را انتخاب می‌کند. وقتش محدود است. شما باید انتخاب کنید که یک خواننده چه ترانه‌هایی را در برنامه بخواند و چه نخواند؟ شما وقتی به مهمانی می‌روید، به میزبان فحش می‌دهید؟

 بروید دنبال کارتان وقتتان را تلف نکنید. مگر ابی قرارداد تحویل خلیج فارس با حاکم دبی بسته؟ مگر ابی وزیر خارجه جمهوری اسلامی است. گناه ابی اصلاً این است که «خلیج فارس» را خوانده. چرا در این همه سال به خوانندگان دیگر ایراد نگرفته‌اید که چیزی راجع به خلیج فارس نخوانده‌اند؟ چرا طی این همه سال یک تاج افتخار «خلیج فارس» درست نکردید بر سر ابی بگذارید؟ چرا برای کار صوابی که کرده، باید کباب شود؟ (ایراد نگیرید، مخصوصاً «ثواب» ننوشتم.). چرا باید بدهکار شما باشد؟

جالب اینکه شرکت در کمپین ملی «نه به جمهوری اسلامی» را هم جزو پرونده جرائم ابی گذاشته‌اند که پس چرا اینجا سیاسی هستی در امارات سیاسی نیستی؟ (خدا بیامرزد ری‌شهری جنایتکار را که گفته بود: سربازان امام زمان از هر موقعیتی برای کوبیدن مخالفان استفاده می‌کنند).

اگر ابی اعلام می‌کرد چون در کنسرت دبی، خلیج فارس را نمی‌خوانم، دستمزد کنسرتم را هم نمی‌گیرم، باز هم فریاد می‌زدید و فحش می‌دادید؟ یا می‌گفتید «نه، دمش گرم، از دستمزد خودش و ارکسترش گذشت به خاطر خلیج فارس ....» اگر این را هم نمی‌گفتید، این همه هم آتشی نبودید. مشکلتان بیشتر مادی و پولی است. از فحش‌هایتان معلوم است.

چه خوش می‌گوید ابی به کاملیا خانم، سردبیر ایندیپرشن: در مملکت خودم که نمی‌توانم بخوانم، چرا خودم را محروم کنم از این نزدیک شدن به هموطنانم در این منطقه؟...

اینکه ابی در این مصاحبه گفته من سیاسی نیستم، علاوه بر نه گفتن اش به جمهوری اسلامی، تازه همدردی‌اش در اعدام نوید افکاری، همدلی‌اش با معترضان زاینده‌رود و تسلیت گفتنش به بازماندگان قربانیان اعتراضات و سقوط هواپیمای اوکراین هم در سیاهه اعمالش آمده. پرونده‌سازان عکس و پوستر و خبر منتشر کرده‌اند که تو اگر سیاسی نیستی، چرا این حرکت‌ها را کرده‌ای؟ پس سیاسی هستی و باید در دبی «خلیج فارس» می‌خواندی!

جماعتی که حرکت‌های فراگیر ملی را با دخالت در دعواهای زمینی و دریائي منطقه همتراز می‌دانند، البته که ناخواسته سخنگوی حکومتی می‌شوند که بابت اعتراضات یک هنرمند مسئول، دندان قروچه می‌کند. این جماعت سعی کردند در تابستان گذشته اصغر فرهادی را هم به خاک سیاه بنشانند، در حالی که او در دبی کنسرت نداده بود!

ابی خائن به میهن است، وطن فروش است، چون هزار بار خلیج فارس خوانده، دو سه بار نخوانده. شما خادم به میهن هستید که خائنان را خوب می‌شناسید و زشت‌ترین نسبت‌ها را با یک اشاره انگشت، به یک هنرمند دردآشنای ایرانی، به خواننده محبوب وطنتان روا می‌دارید. هنرمندی که اجازه‌اش نمی‌دهند در کشور خودش بخواند. شما به هموطنانی که در سالن کنسرت ابی فریاد تشویق می‌کشند هم، توهین می‌کنید. شما به هنرمندی اینهمه محبوب و مردمی و موفق عادت ندارید! مشکل شما خلیج فارس نیست، مشکل شما ابراهیم حامدی است!

***

اینستاگرام رسمی هادی خرسندی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
ایندیپندنت فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.