رفتن به محتوای اصلی

بیانیه پایانی: انتخابات آزاد؛ راه مقابله با جنگ و بحران

بیانیه پایانی: انتخابات آزاد؛ راه مقابله با جنگ و بحران

کمیته برگزاری چهارمین نشست اتحاد برای دموکراسی که در دو روز ۲۵ و ۲۶ ماه می ۲۰۱۳ (۴ و ۵ خرداد ۱۳۹۲) در محل پارلمان سوئد در شهر استکهلم برگزار شد، بیانیه پایانی این نشست را منتشر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

هموطنان عزیز!

 

کنفرانس “اتحاد برای دموکراسی در ایران” در شرایطی به پایان می رسد که سیاست های جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و جهانی، کشور را در همه زمینه ها در بحران فرو برده و میهن ما را در معرض خطرات جدی قرار داده است. در این شرایط نظام سیاسی حاکم در تدارک برگزاری انتخاباتی است که هیچ مشابهتی با انتخابات آزاد و منصفانه بر اساس معیارهای جهانی ندارد. این “انتخابات” توهین به حق انتخاب مردم ایران است.

 

سیاست خارجی ماجراجویانه ای که دیدگاه بنیادگرایانه و منافع گروهی اندک را جانشین اصل دفاع از منافع ملی ایران در منطقه و جهان کرده، کشور را در انزوای بی سابقه ای فروبرده و تحریم های کمرشکنی را بر مردم تحمیل کرده و امنیت ملی را به خطر انداخته است.

 

بحران اقتصادی، بحران کارآیی، بحران مشروعیت و ناهمخوانی ساختار سیاسی موجود با نیازهای زمانه، در کنار بحران های هویتی و فرهنگی، اساس و شیرازه جامعه را به مخاطره افکنده است.

 

هموطنان!

 

“اتحاد برای دموکراسی در ایران” بر این باور است که راه اساسی برون رفت از این وضعیت، اتکا به راهبرد انتخابات آزاد و منصفانه برای نفی ولایت فقیه و گذر از این نظام استبدادی است. تمرکز بر راهبرد انتخابات آزاد و منصفانه و اتحاد برای پیشبرد آن فرایندی است که ما برای گذار به دموکراسی پیشنهاد می کنیم. انتخابات آزاد و منصفانه براساس بیانیه کنفرانس بین المجالس سال ۱۹۹۴، واقع بینانه ترین و کم هزینه ترین راهبردی است که می تواند دیدگاه های گوناگون را گرد هم آورده و زمینه لازم را برای استقرار دموکراسی و رهاندن کشور از ویرانی و نابسامانی فراهم سازد.

 

سیر حوادث در میهنمان نشان داده که تحول دموکراتیک از درون نظام امکان پذیر نیست. از این رو “اتحاد برای دموکراسی در ایران” از تمامی روشنفکران، کنشگران و نیروهای سیاسی دعوت می کند تا فرای موارد اختلاف، با استفاده از اهرم های مدنی پیرامون پروژه انتخابات آزاد با یکدیگر همکاری نمایند تا نظام را وادار به عقب نشینی و واگذاری قدرت به منتخبان مردم کنند.

 

“اتحاد برای دموکراسی در ایران”
خرداد ماه ۱۳۹۲
ماه می 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید