رفتن به محتوای اصلی

علی روزبهانی که گلوله خورده بود در بیمارستان درگذشت

علی روزبهانی که گلوله خورده بود در بیمارستان درگذشت

نگرانی درباره «اعمال نفوذ» در پرونده قتل محمد جامه بزرگ در خانه‌اش

‌وحید جامه‌بزرگ، برادر محمد جامه‌بزرگ، از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در کرج، نسبت به اعمال نفوذ در رسیدگی به پرونده برادرش که «به خاطر پناه دادن به معترضان» در منزل شخصی‌اش در کرج کشته شده، هشدار داده است.وحید جامه بزرگ در پستی که چند روز پیش به مناسبت چهلم درگذشت برادرش منتشر کرده، نوشته محمد جامه بزرگ «در ساعت سه بامداد و در منزل شخصی‌اش» کشته شده است.به نوشته وحید جامه‌بزرگ، «به علت وجود شاهدان نتوانستند بگویند کار ما نبوده و از ۱۱ نفر حاضر در صحنه جنایت شش نفر از جمله ضارب بازداشت شده‌اند.»به گفته آقای جامه بزرگ، «در بازسازی صحنه جرم قاتلین به ارتکاب جرم اقرار کردند و هیچ دفاعی نداشتند و فقط گفتند به ما گفته شده یک فردی به نام محمد در این محل به معترضان پناه می‌دهد.»برادر این کشته شده اعتراضات اخیر نسبت به اعمال نفوذ در مورد این پرونده اظهار نگرانی کرده و نوشته: «با اطلاعاتی که به ما رسیده در این پرونده شروع به اعمال نفوذ و تغییر رای کرده‌اند.»

شکایتReport this social embed, make a complaint

 

 

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله: بشدت برخورد می‌کنیم

حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ معترضان را تهدید کرد که قطعا با آنها بشدت برخورد می‌شود.

پس از هشت هفته اعتراض مسئولان نظامی-امنیتی-قضایی هر چه بیشتر زبان تهدید را بکار می‌گیرند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ به خبرگزاری فارس گفت در اعتراض‌های اخیر «تعدادی افراد دوتابعیتی، تعدادی مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، سلطنت‌طلب‌ها» و اعضای سازمان مجاهدین خلق که جمهوری اسلامی آنها را «منافقین» می‌خواند بازداشت شده‌اند.

او همچنین گفت «۱۵۰۰ قبضه سلاح سرد و گرم» در تهران کشف و ضبط شده و «۱۴ نفر» هم در رابطه با مرگ آرمان علی‌وردی دستگیر شده‌اند.

حکومت ایران آرمان علی‌وردی از «حافظان امنیت» می‌داند. به گفته مقام‌ها بیش از ۴۰ نفر از نیروهای امنیتی، بسیجی، پلیس و همیار پلیس در اعتراض‌های اخیر کشته شده‌اند در حالیکه هیچ آماری از کشته‌شدگان اعتراض‌ها داده نمی‌شود، اجازه مراسم به خانواده‌های آنها داده نمی‌شود، دفن اجباری انجام می‌گیرد و خانواده‌ها زیر فشار قرار می‌گیرند کشته شدن فرزندشان را انکار کنند.

به گفته نهادهای حقوق بشری بیش از سیصد نفر در اعتراض‌های اخیر کشته شده‌اند که نزدیک پنجاه نفرشان کودک بوده‌اند.

 

بیانیه ۶۰۰ استاد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های ایران در حمایت از اعتراضات دانشجویان و خواسته‌های آنان

۶۰۰ نفر از استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های ایران در بیانیه‌ای با حمایت از اعتراضات دانشجویان خواستار لغو «تمامی احکام ضد حقوق مدنی که علیه دانشجویان» شده و خواستار آزادی «تمامی فرزندان میهن که در جریان اعتراضات اخیر توسط نهادهای مختلف بازداشت شده‎‌» شدند.

در این بیانیه که در کانال تلگرام انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها منتش شده آمده: «هفته‌هاست شاهد رفتارهای غیر مدنی، خشونت‌بار و ناعادلانه با اقشار جامعه، ‌بویژه دانشجویان عزیزمان در سطح کشور هستیم. نخستین وظیفه و اولویت حاکمان و نهادهای بالادست، تامین امنیت روانی، تحصیلی و حرفه‌ای اصلی‌ترین سرمایه‌های کشورمان است».

آنها نوشته‌اند: «شوربختانه مدتهاست این اولویت در جامعه ما تعمداً و یا از سر جهل و بی‌لیاقتی مسئولان، نادیده گرفته شده و افزون بر این، هرگونه اعتراض و اندیشه انتقادی این عزیزان همواره با اتهام و برچسب‌هایی همچون همسویی با برنامه‌های دشمن، همکاری با توطئه‌های خارجی و اتهاماتی چون اغتشاش و آشوب روبرو بوده و ماهیت حق‌طلبانه نقدها و مطالبات ایشان در جریان تفسیرهای نادرست حاکمیت، انکار شده است».

در بخش دیگری از این بیانیه هم نوشته شده «در روزهای اخیر، متاسفانه شمار قابل‌توجهی از دانشجویان در مراکز آموزشی وابسته به وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی دستگاه‌های امنیتی و با همکاری و هماهنگی وزارتین و مدیران برخی از دانشگاه‌ها با مجازات‌هایی از جمله بازداشت، تعلیق تحصیلی، ممنوعیت ورود به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها، اخذ تعهد و … مواجه شده و خود و خانواده‌هایشان به طور سازمان‌یافته و هدفمند در معرض تهدید و آزار جسمی و روانی قرار گرفته‌اند».

 

دویست وهفتاد وهفت نماینده خواستار اعدام شهروندان معترض شده اند

دویست وهفتاد وهفت نماینده . یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی روز یکشنبه، ۱۵ آبان (۶ نوامبر)، بیانیه‌ای صادر کردند و با «اغتشاش» خواندن خیزش سراسری مردم ایران، از قوه قضاییه خواستند که «هرچه سریع‌تر حکم قصاص» را برای «محاربین» اجرا کند.

مهسی امینی

شابلون‌نگاری حرکت اعتراضی سعید پیرامون

مهسی امینی

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد یکی از شابلون‌نگاری‌های شبانه به ثبت حرکت اعتراضی سعید پیرامون بر دیوار اختصاص یافته است.سعید پیرامون، بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی ایران روز ۱۵ آبان پس از زدن گل به برزیل در مسابقات فینال جام بین‌ قاره‌ای، در حرکتی نمادین، موهای خود را قیچی کرد.قیچی کردن مو در هفته‌های اخیر به یکی از اصلی‌ترین نمادهای اعتراض‌ها در ایران بدل شده است.

 مردم چند منطقه تهران و چند شهر دیگر به خیابان‌ها آمدند

در حالی که خیزش انقلابی در برخی شهرهای استان کردستان همچنان ادامه دارد، جمعی از مردمی تهران، اصفهان و کرمانشاه نیز به خیابان‌ها آمدند و از جمله شعارهایی در حمایت از مردم کردستان و سیستان و بلوچستان که در روزهای اخیر هدف سرکوب مرگبار نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند، سر دادند.

بر اساس گزارش‌ها و ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال، صدای شعارهای ضدحکومتی در شامگاه یکشنبه پانزدهم آبان در محله‌های تهران از جمله گیشا، باغ فیض و نیاوران به گوش می‌رسید.

مردم معترض در نازی‌آباد با شعارهایی از جمله «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» تجمع کردند.

 

ابوالفضل مهدی پور روز اول اعتراض تو قائمشهر (شاهی )با تیر جنگی کشتنش، 

نوشته‌ی یک معلم درباره‌ی دانش‌آموز کشته‌ شده‌اش #ابوالفضل_مهدی_پور: «این عکس دانش آموزم، بنام #ابوالفضل_مهدی_پور روز اول اعتراض تو قائمشهر با تیر جنگی کشتنش، چون پدر و مادر نداشت پیش پدربزرگ، مادربزرگش زندگی می کرد هیچکس اسم این دانش آموز را نشنید …

مهسی امینی

در کردستان ۶۱ نفر کشته و پنج هزار نفر مجروح شده‌اند

مهسی امینی

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو می‌گوید در ۵۰ روز گذشته دستکم ۶۱ شهروند کرد کشته و بیش از پنج هزار نفر در کردستان مجروح شده‌اند.

این سازمان می‌گوید اعتراضات اخیر در ۳۸ شهرکردنشین ادامه داشته و از ۶۱ شهروندی که در مناطق کردنشین کشته شدند،‌ «۵۱ نفر آنها در اثر شلیک مستقیم گلوله ماموران حکومتی» بوده است.

به گفته این نهاد که نقض حقوق بشر در کردستان ایران را پوشش می‌دهد، «پنج نفر در اثر شکنجه در زمان بازداشت، چهار نفر در اثر ضربات باتوم و یک نفر در اثر خفگی با گاز اشک‌آور کشته شدند.»

آمار رسمی درباره کشته و زخمی‌شدگان اعتراض‌های اخیر اعلام نشده است.

سازمان‌های حقوق بشری بیش از سیصد کشته را گزارش کرده‌اند که نزدیک به پنجاه نفرشان کودک بوده‌ان

علی روزبهانی که گلوله خورده بود در بیمارستان درگذشت

مهسی امینی

'علی روزبهانی، شهروندی معترضی که چهارم آبان در خیابان بنی‌هاشم تهران هدف گلوله ماموران حکومتی قرار گرفته بود جان خود را از دست داده و خانواده او برای تحویل گرفتن پیکرش تحت فشار قرار دارند.'

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید