رفتن به محتوای اصلی

«مرگ شهریار عادلی معترض ۲۷ ساله براثر شکنجه در بازداشت»

«مرگ شهریار عادلی معترض ۲۷ ساله براثر شکنجه در بازداشت»
اخبار کوتاه جنبش انقلابی

بی خبری از صبا و سحر فقط 13 و 15 سال دارند

تصویر

 

 

 

حمایت انجمن مطالعات خاورمیانه و انجمن مردم‌شناسی آمریکای شمالی از معترضان دانشگاهی در ایران

هیئت مدیره انجمن مطالعات خاورمیانه آمریکای شمالی سرکوب معترضان ایرانی را توسط حکومت این کشور محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی این انجمن و انجمن مردم‌شناسی آمریکا مشترکا امضا شده آمده است حکومت ایران به جای پذیرفتن اشتباهات و پیشبرد رویکردی اصلاحی، به موج گسترده سرکوب علیه شهروندان معترض روی آورده‌ است.

نویسندگان این بیانیه با اشاره به سرکوب سنگین حکومتی در تازه‌ترین دور اعتصاب‌ها و اعتراضات دانشجویی از ۱۴ تا ۱۶ آذر ماه از حمله به دانشگاه‌ها، بازداشت، و ربودن معترضان دانشجو و استاد دانشگاه انتقاد کرده‌اند و با ابراز نگرانی شدید از خشونت مفرطی که حکومت علیه شهروندان خود به کار گرفته است، تاکید کرده‌اند که سرکوب دانشجویان و استادان دانشگاه در هفته‌های گذشته نقض آشکار آزادی جوامع دانشگاهی و حق تحصیل است.

این دو انجمن تاکید کرده اند که حامی دانشجویان، استادان و محققان ایرانی هستند که با شرکت در اعتراضات زندگی خود را به خطر انداخته‌اند تا مخالفت خود را با سیاست‌های حکومت ایران اعلام کنند.

«ضرب و شتم و بازداشت علیرضا ارادتی در محل کارش»

براساس گزارش‌ها علیرضا ارادتی، دکتر داروساز در محل کارش،« بعد از ضرب وشتم از سوی ماموران امنیتی در برابر دخترش بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شده است.»

«مرگ شهریار عادلی معترض ۲۷ ساله براثر شکنجه در بازداشت»

تصویر

گزارش شده که یک شهروند کرد به نام شهریار عادلی، ٢٧ ساله، «بر اثر شکنجه در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان سردشت استان آذربایجان غربی در بیمارستان جان‌ باخته است.

بنا بر این گزارش، اقای عادلی در تاریخ ۱۲ آذر در حالی که به دلیل شکنجه در وضعیت وخیمی به‌سر می‌برد با قرار وثیقه از بازداشت یازده روزه آزاد شد.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان این شهروند در تاریخ اول آذر به دلیل شرکت در اعتراضات سردشت بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده بود.

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی و نیز از سوی شبکه حقوق بشر کردستان منتشر شده که گفته می‌شود مربوط به بدن شکنجه شده شهریار عادلی در هنگام بازداشت و به دست بازجویان است.

این شهروند پس از آزادی به دلیل خونریزی داخلی در بیمارستان سردشت بستری شد و در تاریخ ۱۷ آذر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

در آگهی ترحیمی که از او منتشر شده، علت مرگ «ایست قلبی» عنوان شده است. اما شبکه حقوق بشر کردستان خبر داده است که اداره اطلاعات این شهر خانواده آقای عادلی را تهدید کرده تا علت مرگ فرزند خود را «ایست قلبی» اعلام کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید