رفتن به محتوای اصلی

 جلوگیری از شرکت مردم در مراسم ترحیم مجید رهنورد در مشهد

 جلوگیری از شرکت مردم در مراسم ترحیم مجید رهنورد در مشهد
آخرین اخبار جنبش انقلابی ایران

 

یک روز پس از آنکه حکومت ایران مجیدرضا رهنورد از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر را به دار آویخت، محل زندگی خانواده او مورد حمله قرار گرفت. همزمان در حالی که حکومت مانع برگزاری مراسم سوگواری شد، شماری از شهروندان در اطراف خانه او تجمع کردند و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند.‌

در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از منزل مسکونی خانواده مجیدرضا رهنورد در خیابان حر عاملی مشهد منتشر شده است که نشان می‌دهد پنجره‌های خانه شکسته شده و روی دیوارها علامت‌گذاری و شعارنویسی شده است.

مجیدرضا رهنورد، ۲۳ ساله، بامداد دوشنبه ۲۱ آذرماه در خیابانی در شهر مشهد و «در ملاعام» به دار آویخته شده است و قوه قضائیه ایران تصاویری از لحظه اعدام او با حضور نیروهای امنیتی که صورت‌هایشان را پوشاندند منتشر کرد.

قوه قضاییه از روبروی منزل مجیدرضا رهنورد ویدیویی سانسورشده منتشر کرد که در آن تصاویر دیگری جایگزین خسارات نمایش داده می‌شود.

علامت‌گذاری و حمله به خانه‌ای که مجیدرضا رهنورد با خانواده‌اش در آن زندگی می‌کرد، در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شده است. بعضی آن را با رفتار حکومت آلمان نازی مقایسه کرده‌اند.

 

 

مهناز محمدی موی بریده خود را به جشنواره فیلم هند فرستاد

Image removed.

 

مهناز محمدی مهناز محمدی

مهناز محمدی، فیلمساز ایرانی که به خاطر حمایت از اعتراضات ایران ممنوع‌الخروج شده، یک دسته موی بریده خود را به جشنواره فیلم «کرالا» در هند فرستاد.

جایزه این جشنواره در بخش فیلمسازانی که با وجود موانع، مشتاقانه به کار ادامه می‌دهند به خانم محمدی تعلق گرفته بود و قرار بود هفته گذشته برای دریافت آن به هند سفر کند.

بخش هندی بی‌بی‌سی در گزارشی از این جشنواره می‌نویسد مهناز محمدی از منتقدان صریح‌اللهجه حکومت ایران است و در نظر داشت به خارج سفر کند اما گذرنامه او تمدید نشد.

آتینا راشل سانگاری، فیلمساز یونانی و عضو هیئت داوران جشنواره در مراسم اعطای جایزه، آن را از سوی خانم محمدی دریافت کرد.

در حالیکه حاضران در مراسم به احترام او از جا بلند شدند و به شدت ابراز احساسات می‌کردند، او تکه مویی را که مهناز محمدی فرستاده بود در دست گرفت و به آنان نشان داد.

خانم محمدی گفته است که «موی کوتاه شده نماد مشکلاتیست که ما هر روز و هر لحظه با آن روبرو هستیم».

مهناز محمدی اواخر شهریورماه در جریان تجمع اعتراضی در تهران بازداشت شده بود.

Image removed.

 جلوگیری از شرکت مردم در مراسم ترحیم مجید رهنورد در مشهد

بر اساس گزارش‌ها و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گروهی از شهروندان برای شرکت در مراسم ترحیم مجیدرضا رهنورد، معترضی که به تازگی اعدام شده عازم محل برگزاری مراسم شده بودند که نیروهای وابسته به حکومت در ایران مانع آنها شده‌اند

مبین_فیضی، کودک ۱۷ ساله اهل #کامیاران، در اثر شلیک مستقیم گلوله ساچمه‌ایی به سرش، دست دادن توانایی حرکت یک دست و پای خود را از دست داد

تصویر

یک کودک ۱۷ ساله به نام #مبین_فیضی، که در تاریخ ۲۴ آبان در جریان اعتراضات مردمی کامیاران با شلیک مستقیم گلوله ساچمه‌ایی به سرش شدیدا مجروح شده بود، پس از دو عمل جراحی هر چند از مرگ نجات یافته اما توانایی حرکت یک دست و پای خود را از دست داده است.

بنا به گزارشات منتشر شده، در تاریخ ۲۴ آبان در جریان اعتراضات مردمی کامیاران، نیروهای سپاه پاسداران در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان ۱۲ متری این شهر درتلاش برای بازداشت مبین فیضی با اسلحه ساچمه‌‌ایی به سر وی شلیک کردند.

در ویدیویی که از اعتراضات این شب کامیاران منتشر شده، دیده می‌شود که یک کودک از ناحیه سر مورد اصابت گلوله ساچمه‌ایی قرار گرفته و شهروندان در حال انتقال وی به بیمارستان هستند.

 

شیشه های منزل ⁧‫جاویدنام مجیدرضا رهنورد‬⁩ را در مشهد شکستند، روی دیوارهایش ناسزا نوشتند و با بلوک سیمانی منزل مسکونی را پلمپ کردند! بیچاره خانواده‌ای که خانه ندارد و پسرش زیر حکم اعدام رفت..

مهسی امینی

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد: «به صدای زنان ایران گوش کنید»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در پی دیدار از اثر هنری «چشم به ایران» در نیویورک با انتشار تصویری از این چیدمان هنر اعتراضی، در حساب توئیتری‌اش نوشته «باید به خواسته‌های رسای زنان ایران و جامعه مدنی گوش بدهیم و ایران را از کمیسیون وضعیت زنان در سازمان ملل متحد اخراج کنیم».

طرح خروج ایران از این کمیسیون مدت کوتاهی بعد از مرگ مهسا امینی دختر کرد ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد و سرکوب اعتراضات سراسری به رهبری زنان ایران به میان آمد.

قرار است روز چهارشنبه ۱۴ دسامبر آمریکا قطعنامه اخراج ایران از این کمیسیون را در سازمان ملل متحد به رای بگذارد.

طرح آمریکا برای اخراج ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد از سوی کاملا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا مطرح شد.

 

بازداشت مرتضی قادری پس از رقص اعتراضی در میدان آزادی

تصویر

گزارش‌های از دستگیری مرتضی قادری، رقصنده و پارکورکار منتشر شده است. ویدیویی از رقص اعتراضی آقای قادری مقابل برج آزادی تهران در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده بود.

کارزار آنلاین برای حذف حساب توییتر علی خامنه‌ای به بیش از ١٠٠ هزار امضا رسید

کارزار آنلاینی که خطاب به ایلان ماسک خواستار حذف حساب توییتر علی خامنه‌ای شده است به بیش از ١٠٠ هزار امضا رسید

تصویر

دیده‌بان حقوق بشر اعدام‌های اخیر در ایران را «نقض فاحش عدالت» توصیف کرد

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی به جزئیات اعدام‌های ناعادلانه محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد پرداخت و نوشت در حال حاضر چند نفر دیگر در خطر هستند. این سازمان این اعدام‌ها را «نقض فاحش عدالت و تشدید خطرناک وضعیت» توصیف کرد.

دادگاه‌های بدوی انقلاب حداقل ۱۱ حکم اعدام دیگر مرتبط با اعتراضات را صادر کرده‌اند و انتظار می‌رود ده‌ها تن دیگر، از جمله کودکان، را به اتهاماتی که می‌توانند مجازات اعدام داشته باشند محکوم کنند.

این سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی احکام صادر شده از سوی قوه قضاییه، همچون محاربه و افساد فی الارض، را «مبهم» توصیف کرد و افزود روند دادرسی شتاب‌زده، که در آن ظاهرا متهمان از داشتن وکیل دلخواه خود منع شده‌اند، به شدت از استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد.

تصاویری از خاکسپاری سپهر اعظمی معترض کرد منتشر شد

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید