رفتن به محتوای اصلی

جامعه پزشکی آلمان درباره «فاجعه انسانی» و «امنیت جانی» مردم ایران هشدار داد

جامعه پزشکی آلمان درباره «فاجعه انسانی» و «امنیت جانی» مردم ایران هشدار داد

آنها نوشته‌‌اند از زمان به «قتل رسیدن» مهسا (ژینا) امینی بیست و دو ساله، «مردم ایران از قشرهای مختلف اجتماعی از جمله دانشحویان پزشکی و پزشکان در نقاط مختلف ایران با به خطر انداختن جانشان اعتراض خود را علیه جمهوری اسلامی» بیان‌ کرده‌اند. آنها نوشته‌اند «انسان‎ها در ایران برای آزادی و حق تعیین سرنوشت» خود تلاش می‌کنند.

۱۱ نهادِ جامعه پزشکی آلمان از جمله انجمن پزشکی فدرال آلمان و سازمان سراسری روان‌درمانگران برای پناهجویان و قربانیان شکنجه از جمله امضاکنندگان این نامه‌اند.

فرانک اولریش مونتگومری، پزشک شناخته شده و رئیس هیأت مدیره انجمن جهانی پزشکی نیز این بیانیه را امضا کرده است.

در این نامه، اعضای کادر درمان آلمان ضمن اعلام همبستگی با معترضان در ایران، شجاعت آنان را ستوده‌ و نوشته‌اند «ما بر اساس طبیعت شغلی خود خواهان حق برخورداری بی‌‎قید و شرط انسان‌ها از امنیت جسمی و روحی‌شان هستیم».

امضاکنندگان از دولت فدرال آلمان خواستند تا «هر آنچه در توان دارد برای پایان دادن به این فاجعه انسانی به کار گیرد».

 

آنها همچنین با اشاره به تهدید مجازات اعدام علیه زندانیان سیاسی و انتشار گزارش‌‎های روز افزون از «شکنجه و تجاوز» هشدار داده‌اند «زندگی انسان‌های بیشماری هم اکنون با خطر جدی مرگ مواجه است».

آنها حمله اخیر نیروهای نظامی رژیم به مناطق کردنشین را یکی از نشانه‌های تشدید دراماتیک خشونت دولتی در مقابل شهروندان خوانده‌اند.

همبستگی با کادر پزشکی و انتقاد از «رفتار حیله‌گرانه» نیروهای امنیتی

Image removed.

حمله و تیراندازی به تتجمع پزشکان در امیرآباد تهران مقابل پزشکی قانون

 

در بخشی از این بیانیه با اعتراض به «رفتار حیله‌گرانه» نیروهای امنیتی با پرسنل پزشکی و حضورشان در محیط بیمارستان آمده «پزشکان مجبورند برای حفاظت از بیماران خود، آنها را مخفیانه و در خارج از مراکز درمانی معالجه کنند و در این راستا خود آنها نیز هدف سرکوب قرار می‌گیرند».

آنها نوشته‌اند «ما همبستگی خود را با همکارانمان در ایران اعلام می‌کنیم و خواهان آن هستیم که آنان بتوانند کار خود را بر اساس سوگند و تعهدشان به کنوانسیون ژنو در جهت حفاظت و سلامت بیماران انجام دهند».

در هفته‌های گذشته شماری از اعضای جامعه پزشکی در واکنش به اعتراضات در ایران با برگزاری تجمع و انتشار بیانیه‌ خواستار تغییر رفتار نیروهای امنیتی و عدم ورود به بیمارستان‌ها شده بودند.

پس از آغاز اعتراضات دستکم ۳۵۰۰ تن از اعضای جامعه پزشکی در بیانیه خود بر «رعایت اسرار بیماران، عدم استفاده از وسایل پزشکی مثل آمبولانس برای امور غیر درمانی، رعایت بی‌طرفی پزشکان و ممنوعیت ورود هرگونه خشونت به فضای بیمارستان‌ها و تامین امنیت مراکز درمانی» تاکید کرده بود.

اوایل آبان ماه امسال نیز موید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران و عضو هیات مدیره آن در اعتراض به تیراندازی و حمله به تجمع اعتراضی پزشکان پایتخت در مقابل سازمان پزشکی قانونی در تهران، از مقام خود استعفاء کرد.

از زمان آغاز اعتراضات در ایران، براساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران کشته‌شدگان اعتراض‌های اخیر به دستکم ۴۶۹ نفر شامل، ۶۳ کودک رسیده است.

شمار نامعلومی زخمی شده‌اند و بنابر گزارش‌ها صدها نفر بر اثر شلیک ماموران حکومت کور شده‌اند.

تا کنون دستکم ۱۴ تا ۱۶ هزار نفر هم بازداشت شده‌اند و حکومت دو تن از زندانیان سیاسی را اعدام کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید