رفتن به محتوای اصلی

مادر یوسف مرادی از بازداشت شدگان در گیلان از «بی‌خبری مطلق» نسبت به وضعیت او خبر داد

مادر یوسف مرادی از بازداشت شدگان در گیلان از «بی‌خبری مطلق» نسبت به وضعیت او خبر داد
آخرین اخبار جنبش انقلابی ایران

 

زیبا امیدی‌فر، خبرنگار اهل قروه در بازداشت سپاه، به بیمارستان منتقل شد

منابع محلی می‌گویند زیبا امیدی‌فر خبرنگار اهل قروه که در بازداشت بوده، در پی «کاهش سطح هوشیاری ناشی از شکنجه جسمی و روانی»، از بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در سنندج به بیمارستان منتقل و آن‌جا بستری شده است.

وبسایت هه‌نگاو، دیده‌بان حقوق بشر کردستان، از قول یک منبع مطلع این‌طور گزارش داده است.

زیبا امیدی‌فر روز هفدهم آذر در قروه بازداشت شد و پس از آن به بازداشتگاه‌ اطلاعات سپاه سنندج منتقل شد و ازهفته پیش گزارش‌هایی درباره شکنجه او در سلول‌‌های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه سنندج منتشر شده بود.

کمیته و هیئت اجرایی پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران اعلام کرده است که از آغاز اعتراضات سراسری، نیروهای حکومت ایران دست‌کم ۷۰ خبرنگار و روزنامه‌نگار را بازداشت کرده‌اند که شماری از آنان با وثیقه به‌طور موقت آزاد شده‌اند اما دست‌کم ۳۵ نفر دیگر از روزنامه‌نگاران همچنان در بازداشت هستند.

مولوی عبدالحمید: هر جرمی افساد فی الارض نیست

مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان در نماز جمعه اهل سنت با برشمردن مصادیق فساد فی الارض گفت: «باید به کسی که اعتراضی دارد گوش داد و به هرکسی نباید اتهام افساد فی الارض زد.»

امام جمعه سنی های زاهدان بار دیگر از حکومت خواست که به حرف های مردم گوش دهد و معترضان را آزاد کند.

نمازگزاران نیز پس از پایان نماز جمعه شعارهای مرگ بر بسیجی مرگ بر سپاهی دادند.

آن ها همچنین مانند هفته‌های گدشته شعا می‌دهند مرگ بر دیکتاتور.

مراسم چهلم امید مویدی دانشجوی ۲۰ ساله رشته تربیت بدنی دانشگاه باهنر شیراز

مادر: کاش بچه‌ام از مریضی مرده بود

پنج‌شنبه اول دی‌ماه مراسم چهلم امید مویدی در شیراز برگزار شد‌. امید مویدی دانشجوی ۲۰ ساله رشته تربیت…

هشدار وکیل فرهاد میثمی: جان او در خطر است

محمد مقیمی، وکیل دادگستری در ایران، در توییتر هشدار داده است که جان موکلش فرهاد میثمی «در خطر» است.

به گفته وکیل این کنش‌گر، «مطابق اعلام بهداری زندان وزن او به ۵۲ کیلو کاهش یافته و به علت مقاومت در انتقال به بند زندانیان خطرناک، ضرب و جرح شده است.»

این زندانی سیاسی که در اعتراض به حجاب اجباری در ایران فعالیت می‌کرده، اخیر در پیامی از زندان رجایی‌شهر، با اعتراض به اعدام معترضان، خواستار توقف اعدام‌ها و آزادی فوری کنش‌گران مدنی و سیاسی، محمد حبیبی (معلم)، ناهید شیربیشه (از مادران دادخواه)، رضا شهابی (از کارگران اتوبوس‌رانی)، بهاره هدایت (دانشجوی ارشد)، مصطفی نیلی (وکیل دادگستری) و نیلوفر حامدی (خبرنگار) شده است.

پیام فرهاد میثمی در فیسبوک رضا خندان،‌فعال مدنی و همسر نسرین ستوده منتشر شده است و گفته «اجتنابم از صرف غذا با چشم امید به آن ادامه خواهد یافت که بعدتر، ایستادگی فراگیرِ گروه‌های جامعه مدنی در این‌باره بتواند نه فقط به آزادی این چند نفر، که به آزادی تعداد بسیار بیشتری از فرزندان ایران بیانجامد.»

حکومت ایران چهار سال پیش فرهاد میثمی را به اتهام «تبانی و اجتماع به قصد به‌هم‌زدن امنیت کشور با تحریک زنان به حضور خیابانی» به شش سال زندان و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه ها محکوم کرد.

 

نماینده ایرانی‌تبار پارلمان نیوزلند «کفالت سیاسی» نیلوفر حامدی و آیدا راستی را به عهده گرفت

گلریز قهرمان، عضو ایرانی‌تبار پارلمان نیوزلند، اعلام کرده است که کفالت سیاسی دو زن زندانی در ایران را به عهده گرفته است.

او از نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار، و آیدا راستی، هنرمند، که در حال حاضر در ایران زندانی اند، حمایت کرده و گفته است شرح وضعیت آنان را بازگو خواهد کرد و در هر سطحی برای آزادی آنان تلاش می‌کند.

پیش از این اعضای پارلمان کشورهای مختلف اروپایی هم در حمایت از روزنامه‌نگاران و کنش‌گران و معترضان زندانی در ایران اعلام کرده بودند کفالت آنان را به عهده می‌گیرند.

 

حاضران در مراسم چهلم آرتین رحمانی، نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای که با شلیک گلوله در جریان اعتراضات کشته شد، 

تصویر

حاضران در مراسم چهلم آرتین رحمانی، نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای که با شلیک گلوله در جریان اعتراضات کشته شد، شعار دادند: «آرتین ما، حامد ما، کشته شده دست سپاه» و «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه.» در شیراز هم مادر امید مویدی در مراسم چهلم ئسرش مویه‌کنان گفت فرزندش «به ناحق» کشته شده است. همچنین در مراسم چهلم عیسی بیگلری،‌ زانیار الله مرادی و حمید گلی،‌ در سنندج حاضران شعار دادند: «کارگر، بازاری، دانشجو، اتحاد اتحاد» و «تا یک کرد بماند،‌ کردستان هم خواهد ماند». مجید توکلی، فعال سیاسی که به تازگی پس از سه ماه با قرار وثیقه از زندان خارج شده، در نخستین نوشته پس از آزادی موقتی نوشته است: «روزهای سختی است. نوشتن سخت شده و البته مسئولیت هم بیشتر شده است. امیدوارم همچنان توانِ اندیشیدن و نوشتن داشته باشم.».

ده عضو مجلس نمایندگان نیوزیلند کفالت سیاسی ۱۲ زندانی سیاسی را در ایران پذیرفتند

ده عضو مجلس نمايندگان نيوزيلند، از جمله گلریز قهرمان، نماینده ایرانی-تبار، كفالت سياسى ۱۲ زندانى معترض در ايران را بر عهده گرفتند.

نام‌های این زندانیان سیاسی عبارتند از: محمد قبادلو، حمید قره حسنلو، فرزانه قره حسنلو، توماج صالحى، سامان سیدی، محمدمهدی کرمی، پرهام پروری، فهیمه کریمی، رها آجودانی، امیرمحمد جعفری، نيلوفر حامدى و آيدا راستى

 

«یک شهروند ایرانی تبار لوگزامبورگ به اعدام محکوم شده است»

به گزارش «آر تی ال» (رادیو تلویزیون لوگزامبورگ) وزارت خارجه این کشور عصر پنجشنبه اعلام کرد که یک شهروند ایرانی‌تبار لوگزامبورگ در ایران دستگیر و به مرگ محکوم شده است.

براساس این گزارش ژان اَسِلبورن وزیر خارجه لوگزامبورگ با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران درباره این پرونده و وضعیت جاری در ایران صحبت کرده است.

از این شهروند نام برده نشده و اطلاعاتی هم از پرونده او در دست نیست.

حکومت ایران در جریان اعتراضات سراسری سه ماه اخیر هزاران نفر را بازداشت کرده و بیش از ده نفر را به مرگ محکوم کرده است که احکام دو نفر آنها (محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد) تاکنون اجرا شده است. این اقدام ایران با محکومیت گسترده و شدید بین المللی روبرو شد.

قبلا خبری از محکوم شدن یک شهروند لوگزامبورگ به اعدام منتشر نشده بود.

به گزارش «آر تی ال» وزارت خارجه لوگزامبورگ در بیانیه ای گفت که آقای اَسِلبورن از تلاش های اتحادیه اروپا در حمایت از معترضان ایرانی حمایت می کند.

لوگزامبورگ بدون استثنا با مجازات اعدام مخالف است و آن را بی رحمانه و غیرانسانی قلمداد می کند.

 

 

مادر یوسف مرادی از بازداشت شدگان در گیلان از «بی‌خبری مطلق» نسبت به وضعیت او خبر داد

تصویر

‌مادر یوسف مرادی، معترض بازداشتی در کیاشهر گیلان، با انتشار یک پیام ویدیویی می‌گوید با وجود گذشت یک هفته از بازداشت پسرش هنوز حتی از محل نگهداری او اطلاعی ندارد و به هر کجا مراجعه کرده به او «جواب سر بالا» داده‌اند.بر اساس این پیام ویدیویی، آقای مرادی روز ۲۶ آذر در منزل شخصی‌اش بازداشت شده است.

بنابر گزارش نهادهای حقوق بشری، در جریان سه ماه گذشته از اعتراضات سراسری ایران، بیش از ۱۸ هزار نفر بازداشت شده‌اند.

حکومت در ایران اجازه بازرسی از مراکز نگهداری این بازداشت‌شدگان را به نهادهای مستقل نداده است.

نحوه رسیدگی به اتهامات آنها، امکان دسترسی بازداشت‌شدگان به وکیل تعیینی و حق ملاقات با خانواده‌ها، به همراه گزارش‌های متعدد از «شکنجه» و اخذ اعترافات اجباری از این افراد، در سه ماه گذشته بارها با اعتراض نهادهای بین‌المللی روبرو شده و مشروعیت و استقلال قوه قضاییه ایران را بیش از هر زمان دیگری زیر سوال برده است. به طوری که ناظران بین‌المللی از «تشکیل کمیته‌های اعدام» و استفاده از سیستم قضایی و دادگستری برای سرکوب معترضان و کنترل اعتراضات یاد می‌کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید