رفتن به محتوای اصلی

رضا پهلوی: اولویت ما رفع محدودیت اینترنت و معیشت مردم است

رضا پهلوی: اولویت ما رفع محدودیت اینترنت و معیشت مردم است

 

آقای پهلوی پیش از شروع این نشست در یک کنفرانس خبری، در پاسخ به سوال خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی گفت که اولویت او «حفظ دسترسی مردم ایران به اینترنت و جستجوی راهی برای حمایت از اعتصاب کنندگان در ایران است. »

آقای پهلوی در پاسخ به سوال باران عباسی، گزارشگر بی‌بی‌سی فارسی در خصوص اقدامات برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی گفت که آنها «در تلاشند تا سپاه پاسداران در بریتانیا و اروپا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار بگیرد.»

او اما به این موضوع هم اشاره کرد که پارلمان بریتانیا «یک ماه پیش رای داد که سپاه در لیست تروریستی قرار بگیرد اما به نظر می‌رسد اختلاف‌هایی وجود دارد».

رضا پهلوی همچنین گفت «من هنوز با هیچ مقامی در دولت [بریتانیا] صحبت نکردم». او گفت در این مرحله شروع کار «صحبت ما با قانونگذاران و نمایندگان است». او گفت نمی‌شود «سُرنا را از سر گشاد زد».

و در نشست خبری امروز خود گفت «خیلی مهم است که همراهی اعضای پارلمان و افکار عمومی را داشته باشی». او ادامه داد که «این کاری است که تازه شروع شده تا با نمایندگان پارلمان‌ها صحبت شود. این اولین بار است که در ۴۳ سال گذشته دنیا با آلترناتیو حکومت صحبت می‌کند. تا حالا گفتگو با نمایندگان رژیم بوده است».

او در نشست خبری امروز خود گفت اکنون کشورهای غربی پذیرفته‌اند که با نمایندگان مردم صحبت کنند و نشست امنیتی مونیخ را آغاز این مسیر معرفی کرد.

ولیعهد پیشین ایران هفته گذشته با سفر به آلمان به همراه مسیح علینژاد و نازنین بنیادی،‌ از دیگر شخصیت‌ها مطرح مخالفان حکومت ایران، در نشست امنیتی مونیخ شرکت کرد.

حضور وی در لندن، سومین بخش از تور رضا پهلوی در اروپا است. او پیشتر به آلمان و فرانسه سفر کرده بود.‌

رضا پهلوی می‌گوید او در گفتگو با جامعه بین‌الملل به دنبال «فشار حداکثری» بر جمهوری اسلامی و «حمایت حداکثری» از معترضان است.

آقای پهلوی در نشست امروز خود هم گفت برای حل کردن مشکل نمی‌توان با کسانی صحبت کرد که بخشی از مشکل هستند در عوض باید با کسانی صحبت کرد که بخشی از راه حل هستند.

در این نشست دیمین کالینز، نماینده پارلمان از حزب حاکم محافظه‌کار هم حضور دارد.

اندیشکده بریتانیایی هنری جکسون در معرفی برنامه‌های خود نوشته در این نشست بحث بر سر محدودیت‌هایی است که جامعه بین‌الملل می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایجاد کند که به گفته آنها «رژیمی است که ثابت کرده است تهدیدی برای مردم خود، همسایگان و جهان است».

روز گذشته رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس به لزوم قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی پرداخت گفت این کار را منجر به اعمال فشار بیشتر بر حکومت و استفاده از منابع مسدود شده آن برای کمک به اعتراض‌ها از جمله اعتصاب‌‌کنندگان دانست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید