رفتن به محتوای اصلی

کیهان خواستار زندانی شدن روزنامه نگاران و خامنه‌ای با انکار نقش حکومت، خواستار مجازات عوامل حملات شیمیایی به مدارس شد

کیهان خواستار زندانی شدن روزنامه نگاران و خامنه‌ای با انکار نقش حکومت، خواستار مجازات عوامل حملات شیمیایی به مدارس شد

 امروز در حالی که روزنامه کیهان حسین شریعتمداری خواستار آن شد تا با کسانی که در خصوص مسمومیت‌های زنجیره‌ای دختران دانش‌آموز اظهار نظر کرده یا مطلب نوشته‌اند، برخورد بعبارتی  دستگیر شوند.  علی خامنه‌ای،  پس از گذشت بیش از سه ماه از مسمومیت‌های گسترده دانش آموزان عمدتا دختر در مدارس نقاط مختلف ایران برای اولین بار در سخنانی خواستار «اشد مجازات» برای عاملان این مسمومیت‌ها شده است.

کیهان خواستار برخورد با «افرادی که درباره مسمومیت‌ها نوشته‌اند» شد

روزنامه تندرو کیهان در شماره امروز خود خواستار آن شد تا با کسانی که در خصوص مسمومیت‌های زنجیره‌ای دختران دانش‌آموز اظهار نظر کرده یا مطلب نوشته‌اند، برخورد شود.

این روزنامه نوشت: «اقدام هماهنگ رسانه‌های زنجیره‌ای غربگرا در متهم کردن نظام و نیروهای مذهبی و ضمناً تبرئه دشمنان ملت ایران از دخالت در فتنه "مسموم‌سازی"، این گمانه‌ را که سرویس‌های جاسوسی بیگانه پشت سر سناریوی اخیر قرار داشته‌اند، تقویت کرده است.»

کیهان با نام بردن از افرادی چون عباس عبدی، عباس آخوندی، صادق زیباکلام گفت که این افراد در مطالبی که در روزنامه‌ها و رسانه‌ها نوشته‌اند «بدون کمترین سند و مدرک و دلیل، نیروهای مذهبی و نظام را متهم» کرده‌اند.

در انتها این روزنامه وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی نوشته است: «به نظر می‌رسد مراجع قضایی و امنیتی با احضار و بازجویی از منتشرکنندگان این اتهام پراکنی‌های مشابه بتوانند سرنخ‌هایی از اتاق عملیات فتنه اخیر به دست آورند؛ فتنه‌ای که مأموریت قانونی آن، ترور شخصیت نظام توسط یگان رسانه‌ای فتنه اخیر است.»

خامنه‌ای با انکار نقش حکومت، خواستار مجازات عوامل حملات شیمیایی به مدارس شد

سه ماه پس از آغاز مسمومیت زنجیره‌ای مدارس و دانشگاه‌های عمدتا دخترانه در ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در اولین واکنش خود گفت خواستار «اشد مجازات» عاملان شد. همزمان و با ادامه مسمومیت‌‌های زنجیره‌ای، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در اظهاراتی نادر گفت این «یک حرکت سازمان یافته» است. در عین حال خبرها گزارش شده است که علی پورطباطبایی، خبرنگار پیگیر این مسمومیت‌‌ها بازداشت شده است.

امروز رهبر حکومت در سخنانی کوتاه در مراسم «نهال کاری» به مسمومیت‌ محصلان عمدتا دختر در مدارس و دانشگاه‌‎ها نقاط مختلف ایران پرداخت و گفت «این جنایتی است، هم در حق معصوم‌ترین عناصر یک جامعه، یعنی کودکان، و هم موجب رعب، موجب ناامنی، موجب ناامنی روانی جامعه، نگرانی خانواده‌ها».

او گفت: «اگر چنانچه کسانی محکوم شدند، عفوی هم در مورد اینها وجود نخواهد داشت؛ این را همه بدانند». رهبر حکومت گفت عاملان «حتما بایستی مجازات بشوند و مجازات اینها موجب عبرت بشود».

به دنبال صحبت‌های رهبر حکومت، غلامحسین محسنی اژه‌ای هم گفت «این اقدام یکی از مصادیق روشن افساد فی الارض است؛ چنانچه عوامل این اقدام، مشخص، شناسایی و دستگیر شوند، بدون تردید مفسد فی الارض هستند» او گفته «ستگاه قضایی به پرونده «خارج از نوبت و ویژه» رسیدگی خواهد کرد.

او ادامه داد که عناصری که به نحوی از انحاء اعم از مباشرت، مشارکت و تسبیب در این امر دخالت داشتند، به اشد مجازات می‌رسند و با آن‌ها برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می‌گیرد».

ادامه گسترده مسمومیت‌ها باعث بروز نگرانی‌هایی جدی شده و واکنش‌های زیادی هم در داخل و خارج به همراه داشته است.

واکنش مقام‌های ایران و اطلاع‌رسانی درباره این مسمویت‌های استنشاقی در ماه‌های گذشته با انتقادهای بسیاری مواجه شده است. دولت پیشتر اعلام کرده بود وزارت اطلاعات و آموزش و پرورش در تلاش برای یافتن علت مسمومیت‌ها هستند. سپس دولت از وزارت کشور خواست تا اطلاع‌رسانی درباره این مسمومیت‌ها را به عهده بگیرد.

بیش از سه ماه است که صدها دانش آموز در مدارس شهرهای مختلف ایران با داشتن علائم مسمومیت به بیمارستان منتقل شده اند.

همچنان با وجود نگرانی‌ فزاینده خانواده‌ها، در خصوص تصمیمی برای غیرحضوری کردن مدارس گرفته نشده است.

بازداشت خبرنگار پیگیر مسمومیت دختران در قم، تشنج در مجلس

تصویر

امروز در خبری دیگر رسانه‌های ایران از بازداشت علی پورطباطبایی، خبرنگار و از گردانندگان پایگاه خبری قم نیوز خبر داده‌اند.

این خبرنگار ساکن قم در روزهای گذشته پیگیر اخبار مربوط مسمومیت‌های زنجیره‌ای در مدارس دخترانه ایران بود.

حساب کاربری علی پورطباطبایی در توییتر با نام «خیزران» از حساب‌های پر خواننده به شمار می‌آید.

فاضله پورطباطبایی، خواهر سید علی پورطباطبایی روز یکشنبه به «شبکه شرق» گفته است «برادرم صبح امروز بازداشت شد اما ما تا این لحظه اطلاع نداریم که اتهامات او چیست، دلیل بازداشت چیست و کدام نهاد او را بازداشت کرده است.»

تاکنون مقام‌های دولتی با ابهام در مورد آن اظهارنظر کرده و علت روشنی در مورد بروز این مسمومیت‌ها عنوان نکرده اند. آن ها همچنین رسانه‌ها را به «دامن زدن» به نگرانی ها متهم می‌کنند.

پیشتر رسانه‌های دولتی از جمله روزنامه‎‌ جمهوری اسلامی از فضای امنیتی حاکم بر اطلاع‌رسانی انتقاد کرده بودند.

عضو کمیسیون امنیت مجلس ایران: مسمومیت دانش آموزان کاملا سازمان یافته است

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ایران گفته مسمومیت دانش آموزان «کاملا یک حرکت سازمان یافته» است.

او گفته: «این رفتار، رفتاری پیچیده است. اما عوامل و عناصرش داخلی است. اگر منشاء آن بیرون از مرز باشد که هنوز اثبات نشده است اما ظرفیت اجرایی آن داخلی است و در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف این کار را انجام دادند و ادامه دارد.»

این نماینده مجلس افزوده وزارتخانه های مختلف با توجه به شرح وظایف شان در شورای امنیت باید سریعا موضوع را بررسی کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید