رفتن به محتوای اصلی

سفر رضا پهلوی به اسرائیل برای رساندن پیام دوستی مردم ایران

سفر رضا پهلوی به اسرائیل برای رساندن پیام دوستی مردم ایران

شاهزاده رضا پهلوی اعلام کرد که به منظور ابراز احترام به قربانیان هولوکاست و نیز صحبت با کارشناسان آب در اسرائیل درباره «سوء استفاده» جمهوری اسلامی از منابع طبیعی ایران به اسرائیل سفر خواهد کرد. او نوشت: «من به اسرائیل سفر می‌کنم تا پیام دوستی مردم ایران را برسانم.»

در این سفر، شاهزاده پهلوی میهمان گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات و وزیر پیشین حفاظت از محیط زیست، به عنوان نماینده دولت اسرائیل خواهد بود و با کارشناسان متخصص در حوزه آب و کشاورزی و همچنین ایرانیان ساکن اسرائیل دیدار خواهد کرد.

وی همچنین از دیوار ندبه و باغ‌های بهائی حیفا، در حمایت از جامعه بهایی ایران، بازدید خواهد کرد و سخنانی در دفاع از دموکراسی برای ایران، آزادی بیان و عقیده و سرمایه‌گذاری بر روی ایرانیان به جای گروه‌های تروریستی مانند حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی فلسطین ایراد خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که پیش از این بازدید منتشر شده، شاهزاده پهلوی گفت: «مردم ایرانی و یهودی پیوندهای باستانی دارند که قدمت آن به کوروش کبیر و ملکه استر می رسد. مردم ایران به عنوان فرزندان کوروش آرزوی داشتن دولتی را دارند که میراث او در حمایت از حقوق بشر و احترام به تنوع مذهبی و فرهنگی، از جمله از طریق احیای روابط مسالمت‌آمیز و دوستانه با اسرائیل و دیگر همسایگان ایران در منطقه را گرامی ‌دارد.»

شاهزاده رضا پهلوی برجسته ‌ترین شخصیت ایرانی‌ست که در تاریخ روابط دو کشور به اسرائیل سفر می‌کند. این سفر در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها بین جمهوری اسلامی و اسرائیل بر سر مساله هسته‌ای و سیاست‌های ضداسرائیل در ایران ادامه دارد.

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز جمعه ۲۵ فروردین، هم‌زمان با تظاهرات حکومتی موسوم به راهپیمایی «روز قدس» در ایران، اسرائیل را به «محو شدن» تهدید و ادعا کرد این کشور دیگر محلی برای زندگی نیست.

این ادعایی است که جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته همواره آن را تکرار کرده و «وعده نابودی اسرائیل» را داده است.

 

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران نیز در سخنرانی مراسم «روز قدس» در اصفهان گفت کرانه باختری «با دست‌های غیبی مسلح شده» و «اسرائیل نمی‌تواند مانع تسلیح آن شود».

علاوه بر این، جمهوری اسلامی یهودیان را درایران، اسرائیل، و دیگر کشورهای جهان نیز مورد تهدید قرار داده و می‌دهد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایران اینترنشال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید