رفتن به محتوای اصلی

مریم عباسی نیکو ، بازداشت شد

مریم عباسی نیکو ، بازداشت شد

مریم عباسی نیکو، مادر بیتا شفیعی‌راد، دانش‌آموزی که پیشتر در تجمع اعتراضی دانش‌آموزان به حملات شیمیایی به مدارس بازداشت و شکنجه شده بود، در حمله ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به خانه‌اش در شاهین‌شهر بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده شفیعی‌راد به ایران اینترنشنال گفت که ماموران اطلاعات سپاه پاسداران شامگاه دوشنبه ۵ تیرماه، پس از حمله به خانه این دانش‌آموز، بدون داشتن حکم قصد بازداشت او را داشتند اما به دلیل نیافتن بیتا در خانه، مادرش، مریم عباسی نیکو، را بازداشت کردند.

در این حمله ۸ مامور اطلاعات سپاه پاسداران از جمله دو زن حضور داشتند که پس از درگیر شدن با خانواده شفیعی‌راد، به وسایل خانه آسیب زدند و تلفن همراه پدر او را ضبط کردند.

خانم عباسی نیکو، ۴۲ ساله، از شامگاه دوشنبه که بازداشت شده با خانواده تماس نداشته است و خانواده نیز از وضعیت و محل نگهداری او بی‌خبرند.

بیتا شفیعی‌راد، دانش‌آموز ساکن شاهین‌شهر اصفهان، فروردین‌ماه در تجمع دانش‌آموزان در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس، بازداشت و به‌طور موقت آزاد شد.

او در پیام ویدیویی که پس از آزادی خود منتشر کرده، می‌گوید که «به‌دنبال آزادی ایران» است.

بیتا شفیعی‌راد در این پیام ویدیویی می‌افزاید: «اگر صدای من و کسانی که در زندان هستند نباشید، آنها هرکاری که دل‌شان می‌خواهند می‌توانند انجام هستند. نباید از آنها بترسیم، چرا که ترس ما به آنها قدرت می‌دهد.»

او همچنین با اشاره به پدر یلدا آقا‌فضلی، دختر معترض ۱۹ ساله‌ای که «اظهار پشیمانی نکرد» و چند روز بعد از آزادی از زندان قرچک در خانه درگذشت، می‌گوید هنگامی که در بازداشت بوده، اظهار پشیمانی نکرده است.

جمعی از مردم شاهین‌شهر روز شنبه ۲۶ فروردین در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس، مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند و علیه حکومت شعار دادند. این تجمع با حمله نیروهای سرکوب‌گر جمهوری اسلامی و شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان روبه‌رو شد.

حملات شمیایی به مدارس و مسمومیت هزاران دانش‌آموز در ایران بیش از پنج ماه ادامه داشت.

در این مدت جمهوری اسلامی از پذیرفتن مسئولیت دفاع از امنیت فضاهای آموزشی برای کودکان و نوجوانان شانه خالی کرد و «تمارض»، «شیطنت» و «هراس جمعی» را عامل «بدحالی» دانش‌آموزان خواند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید