رفتن به محتوای اصلی

مولوی عبدالحمید : سیاست‌های ۴۴ ساله جواب نداده و باید تغییر کند+ویدئو

مولوی عبدالحمید : سیاست‌های ۴۴ ساله جواب نداده و باید تغییر کند+ویدئو

مولوی عبدالحمید بار دیگر بر ضرورت تغییرات سیاسی در ایران تاکید کرد

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در نماز جمعه امروز بار دیگر به مشکلات مختلفی که در کشور وجود دارد، اشاره کرد و حل این مشکلات را در تغییر در وضعیت سیاسی جامعه دانست.

او با اشاره به این که همه سیاست‌های داخلی و خارجی نیاز به تغییر دارد، گفت که «سیاست‌های ۴۴ ساله جواب نداده و باید تغییر کند.»

به گفته امام جمعه اهل سنت زاهدان تا زمانی که مسائل سیاسی حل نشود، «بحران اقتصادی» که در کشور وجود دارد حل نخواهد شد.

مولوی عبدالحمید در خطبه‌های امروز همچنین به فرار نخبگان از کشور و مسئله حجاب هم پرداخت. او گفت: «نخبگان بهترین سرمایه ملت ایران هستند که اگر از دست بروند و کشور را ترک کنند، بسیار سخت است.»

امام جمعه اهل سنت در بخش دیگری از صحبت‌های امروز خود در مورد برخورد با زنانی که زیربار حجاب اجباری نمی‌روند گفت که «بخش بزرگی از این زنان اعتقاد به حجاب دارند اما ناراضی هستند و خشم دارند و می‌خواهند با برداشتن حجاب نافرمانی مدنی خود را نشان دهند. این زنان اگر خشم نداشته باشند، حجاب از سر برنمی‌دارند و این مسئله هم سیاسی است.»

او گفت: «اگر می‌خواهیم که حجاب رعایت شود،‌ راهش زندانی کردن،‌ بازداشت و زدن نیست، این جواب نمی‌دهد، اگر جواب بدهد هم موقتی است. ممکن است سرکوبی صورت بگیرد، اما این مسئله اساسی حل نمی‌شود.»

مولوی عبدالحمید همچنین ریشه هم اعتراضاتی را که از سوی صنوف مختلف کشور از جمله بازنشستگان، معلمان و کارگران انجام می‌شود، به مسائل سیاسی در کشور مرتبط دانست و گفت که «باید تغییرات سیاسی در کشور صورت بگیرد.»

همزمان با برگزاری نماز جمعه، سایت حال‌وش که اخبار مربوط به سیستان و بلوچستان را گزارش می‌دهد، از اختلال شدید در اینترنت در زمان برگزاری نماز جمعه خبر داد.

امروز همچنین از زاهدان گزارش شده که نمازگزاران بعد از نماز جمعه راهپیمایی سکوت برگزار کردند. اعلام شده که مولوی عبدالحمید به دلیل همزمانی با ماه محرم و عزاداری شیعیان از نمازگزاران خواسته که شعار ندهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید