رفتن به محتوای اصلی

آمریکا می‌گوید اسناد مربوط به استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی را به اوکراین داده است

آمریکا می‌گوید اسناد مربوط به استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی را به اوکراین داده است

آمریکا در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران که گفته بود اوکراین اسنادی دال بر استفاده روسیه از پهپادهای انتحاری ایران در تجاوز نظامی به آن کشور ارائه نکرده، گفته است که ایالات متحده اسناد مربوط به آن را به مقام های اوکراینی داده است.

 

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است «اگر درخواست وزیر امور خارجه ایران از اوکراین برای دریافت مدرک باشد، قطعاً ما ارائه کرده ایم. ما از ابتدای این درگیری اطلاعاتی را با اوکراین به اشتراک گذاشته‌ایم و من مطمئن هستم که بابت ادامه این کار خرسند خواهیم بود».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی بر مبنای اظهارات وزیر خارجه ایران که آیا شواهدی مبنی بر ایرانی بودن پهپادهای بکار گرفته شده توسط روسیه علیه ایران وجود دارد یا نه گفته از جمله شواهد «پهپاد سرنگون شده با قطعات ایرانی» است.

آقای میلر گفته حمایت آمریکا از اوکراین در ارائه این شواهد به ایران، منوط به تصمیم مقام‌های اوکراینی است.

اوکراین می گوید روسیه در تجاوز نظامی به این کشور از پهپادهای انتحاری ایران از جمله پهپاد-۱۳۶ استفاده می کند

یک روز پیش از این حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفته بود در مذاکراتی که بین ایران و اوکراین به میزبانی عمان انجام شده بود «هیچ سند قابل قبولی از طرف اوکراینی در مورد ادعاهای مطرح شده ارائه نشد».

آقای امیرعبداللهیان گفته بود در تماس تلفنی به همتای اوکراینی خود گفته بود که «مطمئن شدم که هیچ سندی در ارتباط با ادعاهایی که مطرح می‌کنید در اختیار شما نیست و اتهاماتی که به ایران در این زمینه می‌زنید کاملاً غلط و نادرست است».

وزیر خارجه ایران گفته است که اوکراین یک بار بر سر مذاکره در این باره در نشستی که قرار بوده در لهستان برگزار شود، شرکت نکرده و پس از یک دور مذاکره در عمان در همین زمینه، دیگر بر سر میز گفت و گو با ایران حاضر نشد.

آقای امیرعبداللهیان گفته بود «ما در این مدت بارها پیگیری کردیم که این نشست برگزار شود اما طرف اوکراینی در دور جدیدی از این گفتگوها تاکنون حاضر نشده است».

اوکراین ایران را متهم می کند که با در اختیار دادن پهپادهای انتحاری این کشور از جمله پهپاد-۱۳۶ به روسیه در تجاوز نظامی به اوکراین، کمک می رساند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید