رفتن به محتوای اصلی

نازیلا معروفیان یک روز بعد از آزادی دوباره «بازداشت شد»

نازیلا معروفیان یک روز بعد از آزادی دوباره «بازداشت شد»

منابع خبری در ایران گزارش می‌دهند که نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار ایرانی که سال پیش با پدر مهسا امینی مصاحبه کرده بود، به فاصله کوتاهی بعد از آزادی مجددا دستگیر و به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

رجانیوز از پایگاه‌های خبری اصولگرایان با حمله به خانم معروفیان به عنوان «سرباز-خبرنگار شورشیان زن، زندگی، آزادی» نوشت که او «پس از هنجارشکنی آشکار با حکم قضایی مجددا بازداشت شد.»

خانم معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، روز ۱۳ تیر ماه پس از احضار به دادسرای اوین بازداشت شده بود و به گزارش خبرگزاری حقوق بشری هرانا به «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی» متهم شده است.

او بهمن‌ ماه سال گذشته هم با حکم دادگاه انقلاب به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب برای تشویش اذهان عمومی از طریق مصاحبه با پدر مهسا امینی به دو سال حبس تعزیری، پانزده میلیون تومان جریمه نقدی و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور» محکوم شده بود.

دیگر خبرنگارانی که خبرهای مربوط به مهسا امینی - که در جریان بازداشت توسط گشت ارشاد کشته شد - را پوشش داده‌اند هم زندانی شده‌اند.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی به فاصله کودتاهی بعد از آن حادثه در شهریور ۱۴۰۱ دستگیر شدند و همچنان در زندان هستند.

به جز این دو ده‌ها خبرنگار ایرانی دیگر در ماه‌های اخیر به زندان افتاده‌اند.

خانم معروفیان هفته پیش درحالی که در زندان بود به دلیل وخامت حال و ناراحتی قلبی، به بیمارستان طالقانی منتقل شد اما بعد از چند ساعت بستری شدن به زندان اوین بازگردانده شد.

یک منبع آگاه در آن زمان به بی‌بی‌سی فارسی گفت که خانم معروفیان به دلیل فشارهای روحی که در «بازجویی‌ها و زندان به او وارد آمده است دچار ناراحتی قلبی شده از شب گذشته در ناحیه قلب درد داشت».

بنابر گزارش‌ها، سال گذشته در تاریخ ۱۷ دی‌ ماه زمانی که نازیلا معروفیان در زندان قرچک بود، به دلیل وخامت حالش در اثر فشارهای متعدد و شرایط زندان، دچار آنفارکتوس خفیف (سکته قلبی) شده بود و از دسترسی مناسب به خدمات درمانی یا مرخصی محروم مانده بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید