رفتن به محتوای اصلی

اتحادیه اروپا می‌خواهد درک بهتری از کشورهای خلیج فارس داشته باشد

اتحادیه اروپا می‌خواهد درک بهتری از کشورهای خلیج فارس داشته باشد

آندریا فونتانا، سفیر اتحادیه اروپا در امارات متحده عربی به روزنامه «نشنال» ابوظبی گفت این بلوک قصد دارد «گوش کند» و به درک بهتری از دولت‌های منطقه خلیج فارس برسد. فونتانا چند روز دیگر سمت خود را ترک می‌کند، اما اتحادیه اروپا اخیرا برای اولین‌بار یک نماینده ویژه برای منطقه خلیج فارس منصوب کرده است؛ لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه سابق ایتالیا از ماه ژوئن در این سمت فعالیت می‌کند.

برخی بر این گمانند که زمانی که فردی در سطح دی مایو (که زمانی رهبر جنبش پنج ستاره در ایتالیا بود) به این مقام می‌رسد، افزایش اهمیت این منطقه را برای بروکسل نشان می‌دهد.

فونتانا به «نشنال» گفت که «مقامات اتحادیه اروپا متوجه این شده‌اند که ما باید بیشتر گوش کنیم تا این کشور را از طریق داستان‌هایی که مردم اینجا برایمان می‌گویند بفهمیم‌ و نه آنچه بقیه به ما می‌‌گویند».

اتحادیه اروپا در سال گذشته روند همکاری راهبردی با کشورهای منطقه خلیج فارس را آغاز کرد. هدف روند همکاری راهبردی این است که اتحادیه اروپا «بیش‌ازپیش» به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نزدیک شود.

فونتانا که روز چهارشنبه در سفارت اتحادیه اروپا در ابوظبی با «نشنال» صحبت می‌کرد، گفت دی مایو قرار است «رابطی با این منطقه» باشد. روزنامه «نشنال» دو ماه پیش در ابتدای انتصاب دی مایو با او نیز گفت‌وگو کرده بود.

سفیر بروکسل در ابوظبی گفت همیشه شاهد نبود درک متقابل بین اروپایی‌ها و جهان عرب بوده‌ایم . فونتانا تاکید کرد: «روابط شخصی در این منطقه و در بالاترین سطوح بسیار مهم‌اند. درنتیجه باید گفت‌وگویی مداوم و منظم با رهبری و با مردمی که در امارات تصمیم ‌گیرنده‌اند داشته باشیم.»

این سفیر اکنون به بروکسل بازمی‌گردد و قرار است از مسئولان ارتباطات راهبردی اتحادیه اروپا باشد. او گفت بروکسل خواهان تماس مستقیم بیشتر با کشورهای منطقه است.

فونتانا در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان سفیر اتحادیه منصوب شد و درنتیجه سال‌های سخت همه‌گیری کرونا را نیز در این سمت گذراند. یکی از وظایف مهم او در مدت ریاست بر فعالیت‌های اتحادیه اروپا، در جریان نمایشگاه جهانی دبی ۲۰۲۰ بود

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید