رفتن به محتوای اصلی

اعدام چهار زندانی مرد و یک زندانی زن در زندان های زاهدان، قم و شیراز

اعدام چهار زندانی مرد و یک زندانی زن در زندان های زاهدان، قم و شیراز
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

چهار زندانی مرد و یک زندانی زن از متهمان به قتل در زندان های زاهدان، قم و شیراز اعدام شدند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز شنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۲، حکم اعدام چهار زندانی مرد و یک زندانی زن که پیش از این به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند، در زندان های زاهدان، قم و شیراز به اجرا درآمد. سه تن از ایشان زندانی بلوچ بودند.

سه زندانی بلوچ در روز شنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۲، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.
به گزارش حال وش، محمد نارویی، ۲۷ ساله، اهل و ساکن منطقه جاده قدیم زاهدان یکی از متهمان به قتل است که اعدام شد. او در سال ۹۹ به اتهام قتل بازداشت شده بود. حکم اعدام او را صبح امروز همراه با دو زندانی دیگر که از بیرجند برای اجرای حکم منتقل کرده بودند، اجرا کردند.

Image removed.

اسامی و مشخصات دو زندانی دیگر متهم به قتل که از بیرجند برای اجرای حکم اعدام به زاهدان منتقل شده بودند، نامشخص است. این دو زندانی هفت سال پیش در یک پرونده مشترک به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

بامداد روز سه شنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲، یک زندانی با هویت نامعلوم در زندان مرکزی قم اعدام شد. به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، این زن زندانی اهل ورامین و متهم به قتل بود.

صبح روز سه شنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲، یک زندانی دیگر به نام علی عباس نجاری به اتهام قتل در زندان شیراز اعدام شد. او ۲۷ ساله، اهل شیراز، سه سال پیش به اتهام قتل دستگیر و به اعدام محکوم شده بود.

از روز اول شهریورماه ۱۴۰۲، تاکنون دستکم ۱۸ زندانی از جمله سه زن در زندان های ایران اعدام شدند. این آمار اعدام هایی است که توسط مردم و رسانه های حقوق بشری علنی شده و بسا زندانیان دیگری که اخبار آنها در اختناق حاکم منتشر نمی شود.

در خصوص اعدام زنان،  به دلیل سانسور خبری اخبار اعدام زنان در سکوت خبری و سانسور رسانه های حکومتی اطلاع رسانی نمی شود و در این میان زندان در بی عدالتی و بی قانونی مطلق اعدام و زندانی می شوند.
در زندان ها و بازداشتگاه های ایران زنان بدترین شرایط را داشته و سخت ترین شکنجه ها را تحمل می کنند. پیش از این اخباری منتشر شده که حکایت از تعرض به زنان زندانی دارد. آنها از حداقل امکاناتی که حق یک زندانی است، محروم هستند. در سال ۱۴۰۱، دستکم ۱۸ زن در زندان های ایران اعدام شدند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید