رفتن به محتوای اصلی

الناز محمدی : مجبور شدم از روزنامه هم‌میهن استعفا بدهم

الناز محمدی : مجبور شدم از روزنامه هم‌میهن استعفا بدهم

الناز محمدی، روزنامه‌نگار و خواهر الهه محمدی خبرنگار زندانی، اعلام کرد که یک ماه پیش مجبور شده است از روزنامه هم‌میهن استعفا بدهد.

خانم محمدی روز پنجشنبه در حساب اینستاگرام خود به دلایل این کناره‌گیری اشاره نکرد، اما نوشت: «مجبور شدم از گروه اجتماعی که با شوق زیاد تیرماه پارسال با الهه شکلش دادیم، برم. دلایل استعفام زیادن و ناگفته، بهتر.»

او افزود: «فقط موضوع ناراحت‌کننده برام، شرمندگی از روی الهه‌س. حالا اون زندانه و صندلی جفتمون توی گروهی که خیلی برامون عزیز بود خالیه.»

علاوه بر الهه محمدی، الناز محمدی نیز از جمله خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی بود که پس از آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» نیروهای امنیتی ضمن تفتیش خانه‌های آن‌ها، شماری را بازداشت و برخی را احضار کردند.

شماری از این روزنامه‌نگاران پس از آزادی از فشارهای پیدا و پنهان برای استعفا از محل کار و یا خودداری صاحبان رسانه‌ها از استفاده از آنها به عنوان روزنامه‌نگار خبر داده‌اند.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی، خبرنگاران روزنامه شرق و هم‌میهن، سال گذشته در ارتباط با پوشش خبری جان‌باختن و خاکسپاری مهسا امینی بازداشت شدند و پس از بیشتر از یکسال بازداشت موقت در دادگاه به ریاست قاضی صلواتی به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.

هر دو خبرنگار، اتهاماتی مشابه چون «همکاری با دولت متخاصم آمریکا»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور»، و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» را در پرونده دارند و حکم صادره برای نیلوفر حامدی ۱۳ سال و میزان محکومیت الهه محمدی ۱۲ سال است، اما در صورت تأیید نهایی آنها به ترتیب متحمل هفت و شش سال زندان خواهند شد.

صدور حکم ۱۳ سال زندان برای نیلوفر حامدی و ۱۲ سال زندان برای الهه محمدی با اعتراض شمار گسترده‌ای از روزنامه‌نگاران و وکلا در ایران مواجه شد.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نیز در بیانیه‌ای با اعتراض به حکم صادر شده برای الهه محمدی و نیلوفر حامدی، اعلام کرد این حکم را «نمی‌پذیرد.»

سازمان عفو بین‌الملل نیز دادگاه و فرایند رسیدگی به پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی به دلیل پوشش خبرهای جان‌باختن مهسا امینی، را «به شدت ناعادلانه» خواند، اتهامات وارد شده به آنها را «بی‌اساس» دانسته و خواهان آزادی فوری این دو روزنامه‌نگار زندانی شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
رادیو فردا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید