رفتن به محتوای اصلی

سانحه جدا شدن در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷

سانحه جدا شدن در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷
شرکت یونایتد هم «پیچ و مهره‌های سست» پیدا کرد

پس از آن که روز جمعه ویدیو جدا شدن یک بخش از بدنه هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس خطوط هوایی آلاسکا خبرساز شد و به صدر اخبار سوانح جهان راه یافت، اکنون شرکت هواپیمایی یونایتد هم می‌گوید تکنیسین‌های آن در خلال بازرسی فنی بویینگ‌های ۷۳۷ مکس ۹اس پیچ و مهره‌هایی پیدا کرده‌اند که نیاز به «سفت‌تر شدن» داشته است.

شرکت یونایتد گفته بازرسی کامل و «مشکلات مونتاژی» مرتبط با دستگیره‌ها و لولاهای در این نوع هواپیماها در دست بررسی است و تا کامل نشدن همه این بازرسی‌ها و «رفع نواقص»، این مدل از بویینگ‌های مسافربری به خطوط هوایی یونایتد بازگردانده نخواهند شد.

در بیانیه امروز - دوشنبه ۸ ژانویه - شرکت یونایتد آمده: «از هنگامی که ما بازرسی‌های مقدماتی و پیشگیرانه را از روز شنبه آغاز کردیم، چند نمونه نقص یافتیم که به نظر می‌رسد به مشکلات زمان مونتاژ درها مرتبط است - برای مثال، پیچ و مهره‌هایی که به بیشتر سفت و محکم شدن نیاز داشتند».

پس از سانحه روز جمعه که با فرود اضطراری پرواز شرکت هواپیمایی آلاسکا همراه شد - اما خوشبختانه به مسافران آسیبی نرسید - سازمان هوانوردی آمریکا دستور داد تمامی ۱۷۱ فروند بویینگ ۷۳۷ مکس ۹ فعال در خطوط هوایی آمریکا زمین‌گیر شوند.

سانحه روز جمعه هنگامی روی داد که یک فروند بویینگ ۷۳۷ مکس ۹ خطوط هوایی آلاسکا در حال پرواز بود که در اضطراری آن کنده شد و خلبان مجبور به فرود اجباری گردید و به سلامت در پورتلند فرود آمد - آسیبی به ۱۷۷ مسافر و خدمه این هواپیما وارد نشد.

از آن روز جستجوها برای یافتن در هواپیما در شهر پورتلند که این هواپیما از آن برخاسته بود و روز گذشته یکشنبه بالاخره این قطعه جدا شده پیدا شد.

یک مقام مسئول تحقیقات امروز گفت معلمی به نام باب بخش گم شده این هواپیما را در حیاط خانه خود پیدا کرده است.

خانم هومندی پیدا شدن این قطعه را به عنوان «مولفه کلیدی گمشده» برای بررسی علت وقوع حادثه توصیف کرد.

چند سال پیش سقوط دو بویینگ سری مکس یکی متعلق به خطوط هوایی اندونزی و دیگری اتیوپی، موجب متوقف شدن پرواز تمامی بویینگ‌های ۷۳۷ سری مکس و کمی بعد تعلیق خط تولید آنها شد.

در ماه مارس سال ۲۰۱۹ سقوط هواپیمای از این نوع متعلق به شرکت هواپیمایی اتیوپی بیش از ١٧٠ کشته برجای گذاشت. در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ هم یک فروند از همین نوع هواپیما متعلق به خطوط هواپیمایی اندونزی با بیش از ١٨٩ سرنشین سقوط کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید