رفتن به محتوای اصلی

۹ فعال صنفی معلمان‌ به دادگاه انقلاب رشت احضار شدند

۹ فعال صنفی معلمان‌ به دادگاه انقلاب رشت احضار شدند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان گزارش داد انوش عادلی، محمود صدیقی‌پور، عزیز قاسم‌زاده، تیمور باقری کودکانی، طهماسب سهرابی، غلامرضا اکبرزاده باغبان، علی نهالی، محمدجواد سعیدی و جهانبخش لاجوردی، ۹ تن از فعالان صنفی معلمان‌ استان گیلان به دادگاه انقلاب رشت احضار شدند.

بر اساس این گزارش، این افراد که به اخلال در نظم عمومی از طریق برگزاری و شرکت در تجمعات صنفی و تمرد متهم شده‌اند، برای روز دوشنبه ۲۳ بهمن به شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت احضار شده‌اند.

طهماسب سهرابی، شاعر،⁩ معلم بازنشسته و یکی از فعالان احضار شده، در یادداشتی درباره احضار خود و هشت فعال صنفی دیگر فرهنگیان به دادگاه انقلاب نوشت: «اتهام اخلال در نظم عمومی را نمی‌پذیریم و آن را توهین به مقام انسانی و معلمی خود می‌دانیم.»

از میان فعالان صنفی احضار شده به دادگاه، انوش عادلی، محمود صدیقی‌پور و عزیز قاسم‌زاده هم‌اکنون دوران محکومیت یک سال حبس خود را در زندان لاکان رشت می‌گذرانند.

اکبرزاده باغبان، باقری کودکانی و سهرابی، پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب رشت هر کدام به پرداخت مبلغ سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شده‌اند.

بخش دیگر پرونده‌ این افراد با اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق برگزاری تجمعات غیرمجاز، در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در دست بررسی است.

نهالی، سعیدی و لاجوردی، خرداد ماه ۱۴۰۱ در رابطه با برگزاری تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان در رشت بازداشت و تیر ماه همان سال با تودیع وثیقه‌های ۸۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شدند.

عادلی، صدیقی‌پور، قاسم‌زاده، باقری کودکانی و سهرابی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان هستند و اکبرزاده باغبان، نهالی، سعیدی و لاجوردی از فرهنگیان فعال صنفی در این استان به شمار می‌روند.

فشارهای امنیتی و قضایی و تلاش حکومت برای سرکوب معلمان و فعالان صنفی در دو دهه گذشته سابقه داشته اما در چند سال‌ اخیر شمار زیادی از معلمان احضار، بازداشت و با احکام سنگین حبس مواجه شده‌اند.

این فشارها از زمان آغاز خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی شدت یافت و از پاییز ۱۴۰۱ تا کنون ده‌ها معلم به دلیل فعالیت‌های صنفی و همراهی با خیزش انقلابی، با حکم هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش از کار تعلیق یا به صورت دائمی اخراج شده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایران اینترنشال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید