رفتن به محتوای اصلی

برخورد امنیتی با رکوردشکنی قیمت دلار و طلا+ویدئو

برخورد امنیتی با رکوردشکنی قیمت دلار و طلا+ویدئو

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، در واکنش به ثبت رکوردهای جدید قیمتی در بازار ارز و طلا، اعلام نرخ خرید و فروش از سوی صرافی‌ها به دستور دستگاه‌های امنیتی متوقف شد و برخی صرافان بزرگ، تابلوی قیمت‌های خود را به کلی خاموش کردند.

در نخستین روز پس از انتخابات فرمایشی در ایران با رکوردشکنی‌های تاریخی در بازار ارز و طلا، بهای هر دلار آمریکا از مرز ۶۰ هزار تومان عبور کرد. قیمت سکه طلا روز شنبه ۱۲ اسفند از ۳۵ میلیون تومان فراتر رفت.

بنابر اعلام منابع خبری در بازار تهران و وب‌سایت‌های اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت هر دلار آمریکا در نخستین ساعات مبادلات روز شنبه به ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که نسبت به قیمت آخرین ساعات روز پنج‌شنبه، حدود سه درصد افزایش نشان می‌دهد.

روز ۱۲ اسفند هر یورو ۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان و هر پوند انگلستان ۷۶ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار آزاد مبادله شد.

این دو ارز نسبت به قیمت‌های آخرین ساعات مبادلات روز پنج‌شنبه دهم اسفند به ترتیب بیش از سه و ۲/۵ درصد افزایش نشان می‌دهند.

بالاترین قیمت سکه جدید موسوم به امامی تا ظهر روز شنبه حدود ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که افزایشی ۳/۵ درصدی را نسبت به روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد.

سکه طرح قدیم هم با نزدیک به سه درصد افزایش نسبت به پنج‌شنبه، در روز شنبه ۱۲ اسفند به قیمت ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد.

بر اساس اعداد اعلام شده از سوی وب‌سایت‌های اطلاع‌رسانی طلا و ارز، نرخ نیم‌سکه در ظهر روز شنبه ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان است.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز روز شنبه به حدود سه میلیون تومان رسید که افزایشی حدود ۳/۵ درصدی را نسبت به معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته نشان می‌دهد.

 

با وجود این افزایش چشم‌گیر قیمت‌ها، اکو ایران پیش‌بینی کرد حکومت با بازارسازی در ارز و سکه، در هفته جاری قیمت‌ها را اندکی اصلاح کند.

به گفته این رسانه اقتصادی، حراج هزار کیلوگرم شمش طلا و فروش سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی از روز ۱۳ اسفند از جمله برنامه‌هایی است که بازارساز برای اصلاح قیمت‌ها در نظر گرفته است.

پیش‌تر ناظران و کارشناسان بازار ارز پیش‌بینی کرده بودند پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی، فنر دلار در ایران رها خواهد شد.

یک ماه پیش (سه‌شنبه ۱۰ بهمن) و هم‌زمان با موج دیگری از افزایش قیمت دلار در ایران، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با ابراز رضایت از اوضاع اقتصادی کشور در دیدار با گروهی که رسانه‌های حکومتی آنان را «حدود یک‌هزار نفر از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان» خواندند، گفت: «متاسفیم که پیشرفت‌ها برای مردم توضیح داده نشده و اکثر افراد ملت از تلاش‌ها و توفیقات و ابتکارات که جزو نعمت‌های الهی است، بی‌خبرند.»

نهم بهمن ماه و در پی حمله به نظامیان آمریکا، قیمت دلار در بازار آزاد تهران از ۵۸ هزار تومان عبور کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید