رفتن به محتوای اصلی

ارتش اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم؛ رئیسی: واکنش تهران اینبار «دردناک و گسترده» است

ارتش اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم؛ رئیسی: واکنش تهران اینبار «دردناک و گسترده» است

با افزایش تهدید اسرائیل مبنی بر حمله متقابل به ایران، ابراهیم رئیسی گفت «کوچکترین اقدام علیه منافع ایران» با پاسخی «گسترده و دردناک» علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد. ساعاتی پیش، رئیس ستاد ارتش اسرائیل به صراحت تایید کرد به حمله سپاه پاسداران پاسخ خواهد داد.

 

پیشتر ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت پاسخ نیروهای نظامی ایران اینبار «قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل» خواهد بود.

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه هم شب گذشته در برنامه‌ای در تلویزیون دولتی ایران گفت واکنش جمهوری اسلامی به حمله احتمالی تل‌آویو اینبار «در ثانیه» خواهد بود. او تاکید کرد اسرائیل «اینبار ضربه‌ای سخت تر، سریعتر و فوری‌تر خواهند خورد» و «باید بدانند که ۱۲ روز مهلت نخواهند داشت.»

شب گذشته، هرتزل هالِوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در صریح‌ترین اظهارنظر درباره واکنش احتمالی تل‌آویو به حمله موشکی و پهپادی بامداد یکشنبه ایران، گفت «اسرائیل به حمله موشکی ایران پاسخ خواهد داد.»

ساعاتی پیش ابوالفضل شکارچی همچنین به کشورهای غربی هشدار داد «در باتلاق» حمایت از اسرائیل فرو نروند و «به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی» ایران، «عاقل» باشند».

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خطاب به کشورهای غربی گفت «جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است جنگ طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست.»

شب گذشته علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت «در صورت تکرار خطای دیگر باید انتظار داشته باشند که ضربه ای سخت‌تر، سریعتر و فوری‌تر خواهند خورد. باید بدانند که ۱۲ روز مهلت نخواهند داشت. پاسخی که دریافت می‌کنند مقیاس و سنجش آن روز و ساعت نیست بلکه ثانیه خواهد بود.»

در روزهای گذشته نمایندگان مجلس ایران تهدید کرده‌اند که در صورت حمله اسرائیل از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌‌پی‌تی) خارج خواهند شد.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل به صراحت پاسخ به حمله سپاه را تایید کرد

Image removed.

 

توضیح تصویر،هرتزل هالِوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل

هرتزل هالِوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در اظهاراتی صریح در یک پایگاه هوایی گفت «ایران قصد داشت به ظرفیت استراتژیک نظامی اسرائیل ضربه بزند. این اتفاق در گذشته هرگز رخ نداده بود. ایران تعداد زیادی موشک کروز و پهپاد به سوی سرزمین اسرائیل شلیک کرد و این با پاسخ همراه خواهد شد.»

او با این حال درباره زمان و شدت این حمله توضیح نداد.

رسانه‌های بین‌المللی این اظهارات را «صریح‌ترین تایید» یک مقام ارشد اسرائیلی در خصوص پاسخ به حمله سپاه ارزیابی کردند.

پیش از این اظهارات، کابینه جنگی اسرائیل روز گذشته برای دومین بار با دستور کار چگونگی پاسخ به حمله موشکی و پهپادی مستقیم یکشنبه گذشته ایران تشکیل جلسه داد. دولت اسرائیل اما علنی نکرد که آیا برای پاسخ به حمله یکشنبه سپاه به تصمیمی رسیده است یا نه.

پیش از این، روسیه، چین خواستار خویشتنداری دو طرف شده بودند و آلمان و فرانسه و بریتانیا هم به صراحت از اسرائیل خواسته بودند از تشدید تنش خودداری کند.

فرانسه و بریتانیا در کنار آمریکا و اردن برای دفاع از اسرائیل در برابر حمله هوایی ایران، به کمک تل‌آویو شتافتند.

گزارش شده بود دولت آمریکا به صراحت به بنیامین نتانیاهو اعلام کرده است که در دفاع از اسرائیل در کنار این کشور خواهد بود اما در حمله به ایران مشارکت نخواهد کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید