رفتن به محتوای اصلی

اولین جلسه دادگاه دو روزنامه نگار کرد برگزارشد

اولین جلسه دادگاه دو روزنامه نگار کرد برگزارشد

بر اساس همین گزارش در ابتدای جلسه قاضی دادگاه موارد متعدد اتهامات را به متهمین یادآور شد و قبل از اتمام سخنان رئیس جلسه، وکلای مدافع کردپورها به صلاحیت ذاتی دادگاه مبنی بر مطبوعاتی بودن اتهامات موکلین خود و ضرورت رسیدگی به پرونده آنان در دادگاه مطبوعات با حضور هیئت منصفه قانونی و همچنین به عدم حضور نماینده دادستان ایراد گرفتند.
این گزارش می افزاید که برادران کردپور مجبور شدند در این جلسه با استفاده از دستبند و پابند و پوشاندن لباس زندان در دادگاه حاضر شوند که وجود این شرایط به اعتراض وکلا طبق قانون آیین دادرسی کیفری منجر شد که قاضی جلسه به اعتراض وکلا اعتنایی نکرد.
در ادامه جلسه امروز قاضی جوادی کیا با دعوت از نماینده دادستان طی تصمیمی ایراد به صلاحیت دادگاه را مردود و دادگاه را صالح دانسته و وارد ماهیت پرونده شدند.
در ادامه این گزارش آمده است،"خسرو کردپور" به دفاع از اتهامات وارده به خود دایر بر محاربه و بغی، افساد فی الارض، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری و نشر اکاذیب پرداخته و در دفاعیات مفصل خود بر خبرنگار بودن خودش با ارائه اسناد و مدارک و صحت کامل اخبار منتشر شده در "آژانس خبری موکریان" تاکید و اظهار داشت که تمام فعالیت های ایشان به عنوان مدیر آژانس موکریان بر اساس قانون مطبوعات و اخبار منتشره از موکریان منطبق با واقع بوده و با هدف اطلاع رسانی انجام و قصد و نیت مجرمانه در آن وجود ندارد. 
"مسعود کردپور" هم در دفاعیات خود با استناد به آیاتی از قرآن و فصل سوم قانون اساسی و وظیفه انسان ها در امر به معروف و نهی از منکر و سابقه 22 ساله خود به عنوان معلم اظهار نظر در مورد مشکلات موجود در کردستان را فاقد وصف جزایی دانسته و با تشریح شرایط خود در ایام بازداشت موقت خواستار برائت خود گردید.
لازم به ذکر است دادگاه پس از استماع برخی دفاعیات "عثمان مزین و عباس جمالی"، وکلای مدافع کردپورها و طرح تقاضای تبدیل قرار بازداشت آنان به وثیقه یا کفالت ختم جلسه را اعلام و برگزاری جلسه بعدی را به شهریورماه موکول کرد.
در خاتمه گزارش موکریان آمده است؛ دادگاه نسبت به تبدیل قرار بازداشت این دو روزنامه نگار به وثیقه یا کفالت پس از 150 روز بازداشت تصمیمی اتخاذ نکرد و مسعود و خسرو به زندان مرکزی مهاباد بازگردانده شدند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
خبرگزاری کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید