رفتن به محتوای اصلی

بيوگرافي دکتر مصدق در سالروز کودتای 28 مرداد /ویدئو

بيوگرافي دکتر مصدق در سالروز کودتای 28 مرداد /ویدئو

آلما به یکی از دوستانش گفته بود: "من هرچه بیشتر در بارۀ دکتر مصدق مطالعه می کنم، بیشتر شیفتۀ او می شوم. خدا می داند برای ستمی که به او شد، در دل شبها که فرزندانم خوابیده اند، مدتها بیاد او گریه می کنم."
آلما قوانلو بسال ۱۹۷۰ پس از پذیرش در تست اعزام دانشجو در ایران، راهی آمریکا شد و در آمریکا به دانشگاه رفت و در رشتۀ ریاضی پایان نامه خود را دریافت کرد. وی در دوران کالج نیز با توجه به چیرگی اش به این رشته در همانجا به آموزش ریاضی میپرداخت، ولی در کالبدش یک هنرمند زندگی می کرد. یک ستایشگر هنر و زیبایی. این روحیه موجب می شود که او با طبیعت، انسان، جانور، موسیقی، شعر، نقاشی و هنر درآمیزد و به همۀ آنها عشق بورزد. 

آلما پس از ازدواج، مادر دو دختر به نامهای شادی و شیرو میشود. برای خوشحال و خوشبختی خود و فرندانش از جان و دل مایه گذاشت و شرکت پر درآمدش را فدای زندگی با فرزندانش میکند و آنرا به فروش میرساند. نیاز بیادآوریست که او با دست خالی، یک شرکت لباس در آمریکا را راه اندخته بود که نام آن شرکت را هم ( Alma Designer Sportswear) گذاشته بود ... که درآمدی خوبی و قابل توجهی هم داشت.

آلما ـ هنرمند ایراندوست، برنامه گردان و تهیه کننده برنامه هنری و تاریخی "دریچه ای بر باغ بسیار درخت" بود که در چند کانال تلویزیونی اجرا کرد. وی بسال ۲۰۱۱ چشم از جهان بربست. حالا که دو سال از مرگ آلما قوانلو می گذرد، تنها چیزی که از او برای ما به یادگار مانده است، برنامه های پرارزش اوست که بسیار با عشق و علاقه پیگیری میکرد. او انساندوستی والا و فروتن، کوشندۀ پیگیر راه آزادی و بهروزی مردم ایران بود. آلما به بیماری سرطان پستان دچار شد و تلاش پزکان به جایی نرسید و سرانجام در روز ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ در آمریکا، در سن ۵۷ سالگی درگذشت. یادش گرامی و روانش شاد باد که در سالیان دراز یادش در خاطره‌ها جاری خواهد بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید