رفتن به محتوای اصلی

مهدی جامی در" زمانه" سبک دوش" شد!
31.10.2008 - 11:47

"سبک دوش" اصطلاح محترمانه ایست که افغانی ها در مورد کسانی که اخراج می شوند بکار می برند البته انتظار چنین اخراجی هم می رفت؛ شکایات زیادی علیه اوشده بود و گفته می شود که علت اصلی اخزاج مهدی جامی_ رفت و آمد های او به ایران و دادن گزارشاتی به وزرات اطلاعات در هنگام خروج از ایران _بوده است.

اما بطور رسمی اعلام شد که هیات مدیره زمانه(شامل سه مدیر هلندی و 2 ایرانی ) مهدی جامی را در پی اختلاف نظرهایی در حوزه مدیریت زمانه از مدیریت این رسانه کنار گذاشته اند. مهدی جامی پایه گذار رادیو زمانه بوده و مدیریت آن تاکنون به عهده او بوده است.

در سالهای اخیر برخی کشورهای غربی در پی تشدید بحران هسته ای اقدام به تاسیس مدیا و یا تشدید فعالیت رسانه ای علیه جمهوری اسلامی گرفته اند ودر این ارتباط اقدام به استخدام فعالین سیاسی و فرهنگی در خارج کشور نموده اند و در این زمینه بین امریکایی ها و اروپایی ها اختلاف سلیقه زیادی بوده است در حالی که صدای امریکا در سطح مدیرتی ، فعالین(سرنگون طلب) شناخته شده در داخل و خارج کشور را به استخدام خود در اورده اند ؛ اروپایی ها بیشتر از اصلاح طلبان گریخته از کشور را در مدیریت مدیا فارسی زبان خود بکار گرفتند. و کمتر حساسیت به رفت و آمد کارکنان خود به ایران را داشته اند .از این رو کاملا روشن است کسانی که بطور علنی , آنهم در حد مدیر و تصمیم گیرنده اصلی به ایران رفت و امد می کنند، کاملا در خطر بکار گرفته شدن قرار می گیرند .

ایران گلوبال بارها در باره سانسور در سایت زمانه ؛ نظرات نویسندگان خود را از جمله داریوش برادری را درج کرده بود در زیر 3 مقاله ای که در نقد مهدی جامی و رادیو زمانه در ایران گلوبال درج شده را مجد د در دسترس علامندان قرار می دهیم :

روان‌کاوی «سانسور» در سایت زمانه و مقاله آقای جامی (1)

داریوش برادری -د.ساتیر :

دوستان مقاله ذیل که به نام « روان‌کاوی مقاله آقای جامی و سایت زمانه» قرار بود در سایت زمانه منتشر شود، توسط آقای جامی و سایت زمانه سانسور شده است. جنبه تراژیک/کمیک موضوع در این است که موضوع این مقاله نقد مقاله آقای جامی در باب سانسور در ایران و وجود علائم مشابه در سایت زمانه و علل این تشابهات بوده است. سانسور یک مقاله در باب سانسور خود بهترین شاهد بر درستی این نقد و بهترین شاهد برای نقدی است که در این مقاله می‌شود. با این‌حال قصد من از انتشار این مقاله در واقع شروع بحثی عظیم‌تر بر اساس تجربه چند ماهه من با سایت زمانه و حوادث پشت پرده سایت زمانه است.

روان‌کاوی یک «عارضه و نشان بیماری» به نام مهدی جامی‌(2)

داریوش برادری -د.ساتیر :

از طرف دیگر اکنون آقای جامی بایستی به من و به خوانندگان جواب دهد که چرا این دروغ‌ها را نوشته است و به تکذیب حقوقی من پرداخته است. او بایستی جواب دهد که نکات غیر علمی نقد من در کجا بوده است که دست به سانسور آن زده است. در نهایت من هنوز تا سه ماه دیگر با سایت زمانه یک قرارداد نوشتن سه مقاله در ماه دارم. اگر من اکنون به بهای خشم مدرن از سرکوب مقاله‌ام از ادامه هم‌کاری سرباز زنم، در واقع به خواست ایشان عمل کرده‌ام و حق سلطان بودن ایشان را پذیرفته‌ام. جامی در انتهای ایمیلش به من تذکر می‌دهد که اگر بخواهم با سایت ادامه همکاری دهم، بایستی به قوانین آنها تن دهم. من مشکلی با قوانین و اساسنامه سایت ندارم بلکه با نفی آن‌ها و سانسور و تبعیض آشکار مشکل دارم

روان‌کاوی «بومی‌گرایی» کلانتری و رادیو زمانه

داریوش برادری -د.ساتیر :

جالب اینجاست که در رادیو زمانه و نگاه مسئولان خوب و مدرن این سایت همین نگرش نارسیستی و هیستریک « خودی خوب» و «غیر خطرناک» نیز متاسفانه هنوز وجود دارد، باوجود تمامی قدرت‌های مدرن ایشان و قدرت‌های مدرن رادیو زمانه. حاصل نیز این است که به چنین مقالاتی با این همه خطا در محتوا و حتی مشکلات فراوان در شکل، مانند توضیحات فراوان اضافی و بی‌مورد در باب نظرات ....

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.