رفتن به محتوای اصلی

پرچم جمهوری اسلامی در هولیر به آتش‌ کشیده شد

پرچم جمهوری اسلامی در هولیر به آتش‌ کشیده شد

یک منبع حاضر در گردهمایی هولیر گفت قرار بود یک راهپیمایی از پارک شانه‌در تا مقابل سفارت ایران برگزار شود, اما استانداری هولیر اجازه نداد, لذا فعالیان و شهروندان ناچار شدند گردهمایی خود را در پارک شانه‌در برگزار کنند. همچنین افزود که در جریان این گردهمایی شهروندان نفرت و انزجار خود را نسبت به سیاست‌های رژیم ایران ابراز داشته و پرچم ایران را به آتش‌کشیدند. از سوی دیگر یک منبع آگاه دیگر بیان داشت که شماری از تظاهرکنندگان پس از اتمام گردهمایی بسوی سفارت ایران حرکت کردند و و در فاصله‌ای دور ساختمان سفارت رژیم را سنگ‌باران کردند, اما نیروهای امنیتی هولیر طی یورشی آنها را متفرق ساختند. گفته شد که ساختمان سفارت ایران دچار خساراتی شده , اما هنوز نیروهای امنیتی این مسئله را تأیید نکرده‌اند. اعتراضات مردمی در اقلیم فدرال در جنوب کردستان در محکومیت رژیم ایران طی روزهای گذشته مناطق مختلف اقلیم فدرال کردستان نیز شاهد اعتراضات مردمی به اعدام زندانیان سیاسی کرد در ایران بود . بعد از ظهر دیروز در یک تجمع اعتراضی در پارک قلا در کرکوک اعدام های سیاسی در ایران محکوم شد . در این تجمع از رژیم ایران خواسته شد دست از اقدامات ضد انسانی خود بردارد چرا که با اعدام جوانان کرد اراده آزادیخواهی این ملت هرگز شکسته نخواهد شد .

سخنرانان همچنین از دولت اقلیم فدرال کردستان خواستند که در برابر اعدام زندانیان سیاسی کرد در ایران به سکوت خود پایان دهد .

از سوی دیگر دیروز شماری از نمایندگان احزاب سیاسی و مدنی و شخصیتهای کرد به دیدار با معترضانی رفتند که به مدت سه روز در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی کرد توسط جمهوری اسلامی دست به اعتصاب غذا زده بودند. در این دیدار سعدیه وکیلی خواهر فرهاد وکیلی طی سخنانی تأکید کرد با اعدام زندانیان سیاسی کرد نه تنها دست بردار مبارزات آزادیخواهی نخواهیم بود بلکه به قوت مبارزاتمان خواهیم افزود . دیروز همچنین هیئتی به نمایندگی از حزب اتحاد دمکراتیک با حضور در مقابل دفتر پارلمان اقلیم در سلیمانیه از اعتصاب کنندگان دیدار کرد . اعتصاب غذای معترضان در سلیمانیه امروز در چهارمین روز خود با انجام یک راهپیمایی به پایان رسید . در همین حال گروهی از نمایندگان نهادهای غیر دولتی اقلیم فدرال کردستان دیروز از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی در هولیر نامه ای اعتراضی برای حسن روحانی رئیس جمهور ایران ارسال کردند. در این نامه تأکید شده بود رژیم ایران باید هرچه زودتر عمل ضد انسانی اعدام فعالان سیاسی کرد را متوقف کند چرا که دیگر این وضعیت قابل تحمل نیست .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
ایمیل رسیده از نویسنده

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید