رفتن به محتوای اصلی

شتر سواری که دولا دولا نمی شود

شتر سواری که دولا دولا نمی شود


آیا بنظر شما گفتن از اینکه ما در جایی زندگی می کنیم که دروغ بیداد می کند، دزدی رواج دارد، ظلم و ستم نهادینه شده و ... فایده ای هم دارد؟ پست قبلی یک عکس برای شما گذاشتم و البته توضیحش را هم دادم. امروز هم یک عکس دیگر برایتان می گذارم. این عکس را یکی از دوستان برای بنده فرستاده. نگاه کنید:

چه چیزی به ذهن شما می رسد؟ توهین به زن؟ توهین به شعور و شخصیت افراد؟ دخالت در حریم خصوصی و آزادی های فردی؟ تحجر؟ بله حق با شماست همه اینها وجود دارد. ای کاش حداقل رئیس دولت آدم با شهامتی بود و مانند کشور دوست و برادر چین، از مواضع عصر حجری خود نیز دفاع می کرد.

چند روز پیش ایشان در شبکه ۱ سیما حضور یافتند و ضمن مژده اضمحلال سازمان ملل و شورای امنیت و فروپاشی آمریکا و ... که به مردم ایران دادند، سخنانی ایراد فرمودند که واقعا آه از نهاد من بلند شد، شما را نمی دانم چه حالی داشتید. شاید خیلی از شما ها این مصاحبه ها را نگاه نکنید. من هم اغلب همین کار را می کنم، زیرا می ترسم تاثیر بدی بر روی اخلاقم بگذارند، اما بعضی وقتها که بیکار می شوم، آنها را نگاه می کنم و چند روزی را مات و مبهوت می مانم که مگر مردم ایران دارو دسته ی کورها هستند؟

آقای احمدی نژاد در جواب سوال مجری برنامه در مورد جایگاه نقش زنان در جامعه، بجای جواب دقیق و واضح به این سوال، به صحرای کربلا زدند و از شخصیت های دینی مایه گذاشتند. شخصیت هایی که در جامعه ما وجود ندارند، این درحالی است که سوال در مورد نقش زنان در جامعه کنونی بود، نه در تاریخ دین اسلام.

اما وقتی سوال اصلی که در مورد همان گشت های ارشاد و ... بود پرسیده شد، آقای رئیس جمهور با قاطعیت اعلام کردند که "اینها هیچ ربطی به دولت ندارد، دولت واقعا تو اینها دخالتی ندارد"!! اما نگفتند که چه کسی مسئول است؟ آیا نیروی انتظامی سرخود این طرح را اجرا کرده؟ این درحالی است که پیش از این فرمانده این نیرو اعلام کرده بود دیگر نیاز به چنین گشت هایی نیست. اگر سرخود انجام شده است، چرا دولت واکنش نشان نمی دهد؟

"ما اینها را توهین می دانیم که یک زن و مردی تو خیابان راه می روند یه کسی بیاد و بگه آقا شما نسبتتون چی هست؟ به شما چه ربطی داره..." اینها ادامه سخنان آقای رئیس جمهور است. واقعا زیبا صحبت می کنند. درست است، واقعا به شما چه ربطی دارد که یک جوان چگونه لباس می پوشد یا با چه کسی بیرون می رود. این صحبتها مرا به یاد تبلیغات انتخاباتی ایشان در دور اول می اندازد. ایشان آن زمان اعلام کردند، "مگر مشکل ما همین چند نخ تار موی بیرون دختران است؟ یعنی ما هیچ مشکل دیگری نداریم؟" ای کاش به این حرف ها عمل می شد. حرف های بسیار قشنگی هستند، اما حیف که دقیقا برخلاف این حرف ها عمل می شود. شاید هم باید از این حرف ها معانی دیگری برداشت کرد.

به یاد این جمله بیل کلینتون افتادم که گفته بود "این بستگی به این داره که معنی کلمه “است” چی باشه!" وی با گفتن این جمله ابعاد جدیدی به علم تجزیه کلمات داد! کلینتون این جمله را در شهادت خود برای دادگاه به کار برد و پیش از آن مردم امریکا نمی دانستند که بیش از یک معنی برای کلمه “است” هست! اکنون هم احتمالا مردم ایران خواهند فهمید که "به شما چه ربطی داره" در واقع معنای جدیدی دارد و این شما منظور "شما" هستید، نه آنها!

قدر مسلم آنکه در عالم سیاست، یک سیاستمدار را از اعمالش می شناسند و دیدگاههای او را بر مبنای اعمالی که انجام می دهد ارزیابی می کنند نه سخنانی که می گوید. ما هم واقعا امیدواریم، این برگه های جریمه که واقعا نه تنها در شان زنان ایرانی که شان هیچ بنی بشری نیست، دروغ باشد، شایعه باشد، کار اسرائیل باشد، نقشه امریکا باشد و ... اما چیزهایی می بینیم و می شنویم که باور اینکه این برگها دروغ است، برایمان سخت می شود.

آقای احمدی نژاد بعنوان یک ایرانی از شما می خواهم، با ما صادق باشید. انتظار تغییر از شما نداریم، حداقل رک و راست بگویید این کارها زیر سر چه کسی است. اگر خودتان دستور داده اید، خب پای حرفتان هم بایستید، بلاخره شما ۵۰ میلیون طرفدار دارید، از چه می ترسید؟ بگویید تا ما هم تکلیف کار خودمان را بدانیم، بلاخره یا ایران آزادترین کشور دنیا هست یا نیست. اگر نیست بگویید و همه را راحت کنید، شتر سواری که دولا دولا نمی شود

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید