رفتن به محتوای اصلی

اتاق عملیات نظامی مشترک کردستان، عراق و آمریکا در اربیل علیه داعش

اتاق عملیات نظامی مشترک کردستان، عراق و آمریکا در اربیل علیه داعش

 

Image removed.
REUTERS/Azad

عبدالله مهتدی میگوید که حمله گسترده و بی سابقه نیروهای پیشمرگ کرد اقلیم کردستان علیه نیروهای داعش امروز با هماهنگی با نیروی هوایی عراق و پشتیبانی نیروی هوایی آمریکا در جبهه بسیار گسترده ای آغاز گردید. او همچنین از ایجاد یک اتاق عملیات جنگی مشترک بین نیروهای کرد، نیروی هوایی عراق و نیروی هوایی آمریکا خبر میدهد.

با این وجود، دبیر کل حزب کومله کردستان ایران اعلام می کند که پیروزی رزمندگان کرد علیه داعش، نیازمند کمک های تسلیحاتی غرب به اقلیم کردستان است که تنها نیروی زمینی موجود در شمال عراق را در مقابله با نیروهای داعش تجهیز کرده است. مهتدی میگوید که حملات هوایی آمریکا و نیروی هوایی عراق علیه داعش روحیه رزمندگان کرد را بالا میبرد، بسیار ارزشمند است، ولی برای شکست داعش در صحنه جنگ کافی نیست. او اعتقاد دارد که برای در هم شکستن داعش در صحنه نبرد ومجبور کردن آن به عقب نشینی از مناطق که تحت اشغال خود دارد، باید از نیرویی زمینی استفاده کرد که به سلاح های سنگین مجهز باشد. او میگوید که رزمندگان کرد هم اکنون فاقد چنین سلاح هایی هستند و جامعه جهانی باید در این خصوص سریعاً اتخاذ تصمیم کند.

یاد آور میشویم که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا امروز، شنبه به هنگام سخنرانی هفتگی خود گفت که حملات هوایی علیه نیروهای گروه دولت اسلامی عراق موسوم به " داعش" که کردستان عراق را تهدید می کند، در صورت نیاز، ادامه خواهد یافت. اوباما گفت که برای محافظت از پرسنل آمریکایی حاضر در شهر اربیل مرکز کردستان عراق اجازه حملات هوایی را صادر کرده است.

باراک اوباما یک روزپیش به دنبال صدور فرمان حملات هوایی علیه نیروهای موسوم به داعش که به نحو خودخوانده اقدام به ایجاد خلافت اسلامی در عراق کرده اند، گفت:" اجازه تشکیل خلافت اسلامی در عراق را نخواهد داد. "

در همین حال، خبر گزاری فرانسه گزارش داد که نیروهای ارتش عراق و نیروهای اقلیم خود مختار کردستان عراق امروز، شنبه خود را برای یک ضد حمله گسترده علیه نیروهای داعش و باز پس گرفتن مناطق و سرزمین های اشغال شده توسط داعش، آماده می کنند.

حمله هوایی آمریکا به نیرو های داعش میتواند چرخشی آشکار در مسیر این جنگ که تا امروزبه نفع نیروهای افراطی داعش علیه نیروهای کرد و نیروهای ارتش عراق در جریان بوده است، ایجاد کند؟

رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با نشریه نیویورک تایمز گسترش هدف دارحملات هوایی آمریکا علیه نیروهای داعش در عراق را مشروط به توافق و همکاری رهبران گرایش های سیاسی و مذهبی عراق کرده است.آیا میتوان امیدوار بود که در آینده ای نزدیک، توافق و همکاری بین رهبران گرایش های سیاسی و مذهبی عراق پا بگیرد؟

عبدالله مهتدی دبیر کل حزب کومله کردستان ایران به پرسش های ما پاسخ داده است.

http://www.persian.rfi.fr/aef_player_popup/rfi_player#

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید