رفتن به محتوای اصلی

صباحت تونجل: در مقابل این نسل کشی ساکت نخواهیم نشست

صباحت تونجل: در مقابل این نسل کشی ساکت نخواهیم نشست

از روز گذشته ۲۱ سپتامبر، سه تن از نماینده های حزب دموکراتیک خلق ها به همراه یکی از نمایندگان پیشین اتحادیه اروپا در مقابل مقر سازمان ملل در شهر ژنو دست به اعتصاب غذا زده اند.

هدف این نماینده های کُرد پارلمان ترکیه محکوم کردن حملات دولت اسلامی (داعش پیشین) بر ضد کُردها و همچنین پایان دادن به سکوت جامعه بین المللی است.

صباحت تونجل یکی از نمایندگان اعتصابی به پایگاه خبری و تحلیلی روز می گوید "جنگ داعش بر علیه کُردها قبل از آنکه یک جنگ باشد، نسل کشی است، حمله به کُردهای ایزدی در شنگال و حمله به کوبانی در غرب کُردستان نمونه هایی هستند که در مقابل چشمانمان هستند. شدت یافتن جنگ در کُردستان تا این اندازه، یک تراژدی بزرگ انسانی است".

تونجل که نماینده شهر استانبول و عضو فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در مجلس ترکیه می باشد همراه با سه دوست دیگرش به نام های سلما ایرماک، کمال آکتاش و فلکناز اوجا از نمایندگان پیشین اتحادیه اروپا در چادر کوچکشان در مقابل ساختمان سازمان ملل نشسته اند و منتظر واکنش رسمی این سازمان می باشند.

تونجل می گوید "در مقابل حملات داعش با تسلیحات سنگین، مقاومتی بی همتا در جریان است. ی.پ.گ و ی.پ.ژ سنگرشان را حفظ کرده اند. ما همچنین می خواهیم از این مقاومت پشتیبانی کنیم. همچنین آمده ایم تا وظیفه سازمان ملل را به یادشان بیاوریم. اگر حقیقتا آنها نیروهایی برای صلح هستند -همچون ادعای خودشان- نباید در مقابل این رویدادها سکوت کنند. باید برای برقراری صلح آنچه در توان دارند را بکار گیرند. اکنون تبهکاران داعش صلح را تهدید می کنند. متوقف کردن داعش شرط اصلی است برای برقراری صلح است".

به گفته این نماینده کُرد بسیاری از کشورهای عضو این سازمان که آنها در مقابلش اعتصاب کرده اند "به انحا گوناگون از داعش پشتیبانی کرده اند و از این رو مسئولیت متوجه آنان می باشد. بسیاری از شهروندان اروپایی نیز تحت عنوان جهاد به داعش پیوسته اند و اکنون بر ضد کُردها در حال جنگ می باشند. آمده ایم تا اینها را به یادشان بیاوریم".

در پاسخ به این سوال که این اقدام تا چه میزان می تواند آنها را به هدفشان نزدیک کند تونجل به NNSROJ می گوید "ما درصدد نیستیم که تنها با اعتصاب موضع خود را در مقابل این رویدادها نشان دهیم، همزمان فعالیت های گسترده و فشرده دیپلماتیک نیاز است که ما اکنون در حال صورت دادن آن می باشیم و تلاش می کنیم این موضوع را به دنیا بفهمانیم".

صحبت های تونجل درحالی است که امروز "صلاح الدین دمیرتاش" رهبر مشترک حزب دموکراتیک خلق ها به ایالات متحده سفر کرد. گفته می شود که یکی از مسائلی که وی با مسئولان آمریکایی مطرح می کند مساله غرب کُردستان می باشد. همزمان صالح مسلم رهبر مشترک حزب اتحاد دموکراتیک نیز برای این منظور در اروپا بسر می برد.

صباحت تونجل می گوید "هیچکس به اندازه ما جنگ را نمی شناسد، دهه های متمادی است که در هر چهار بخش کُردستان به ما جنگ تحمیل می شود و سعی می کنند از بینمان ببرند، به همین دلیل است که بیش از هر جریان دیگری در خاورمیانه حساس می باشیم و تلاش می کنیم که صلح برقرار گردد. این را هرکس باید بداند که در مقابل این نسل کشی ساکت نخواهیم نشست".

نماینده استانبول در پایان می افزاید "ما همچون زن باید دوبار صدایمان را بلند کرده و اعتراض کنیم، زیرا بزرگترین قربانیان این جنگ زنان می باشند. از سویی ناچار می شوند سرزمینشان را ترک کنند و از سوی دیگر نیز مورد تجاوز و وجودشان به هراج گذاشته می شوند".

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
NNSROJ

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید