رفتن به محتوای اصلی

سخنان یکی از مراجع تقلید شیعیان (آیت الله العظمی جعفر سبحانی)

سخنان یکی از مراجع تقلید شیعیان (آیت الله العظمی جعفر سبحانی)
خواهر استقلال نداشته باشد همیشه در برابر شوهر خاضع است

مگر تئوری بردگی زنان در اسلام شاخ و دم دارد؟ استقلال زنان را بگیرید، آنها در تنگدستی قرار دهید تا بردگانی مطیع باشند! این فتوای یکی از مراجع تقلید شیعیان است که اگر در جهان متمدن بازتاب یابد؛ او بعنوان موجودی زن ستیز برای اقامت در بخش عمومی تیمارستان هم مضر شناخته خواهد شد!

******

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: فرهنگ کشور طی 100 سال گذشته سرنوشت‌های مختلفی داشته به گونه‌ای که در زمان رضا شاه به مدارس، دبیرستان‌ها و قدری مراتب بالا‌تر یعنی آموزش و پرورش اطلاق می‌شد و پس از آن فرهنگ به معنای آداب، اخلاق و رسومات تلقی می‌شد.

وی ادامه داد: ما باید معنای سوم فرهنگ را که چگونه زندگی کردن یک فرد مسلمان است را مد نظر بگیریم چه زندگی فردی و چه زندگی اجتماعی و اسلام در این باره بیانات دارد.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: همچنین در سوره اسرا حدودا از آیه 20 به بعد رشته‌ای از آداب و اخلاق اسلامی بیان شده و در سوره فرقان نیز مواردی از فرهنگ ذکر شده است.

این مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: در مجموع آیات حجرات، فرقان، لقمان و اسرا ذکر شده شیوه زندگی بیان شده و می‌تواند چشم انداز اسلام را در بیان کیفیت زندگی فردی و اجتماعی با استفاده از آیات عنوان کرد.

وی بیان کرد: اسلام علاوه بر کیفیت زندگی به صوت و حتی به راه رفتن هم توجه دارد و می‌گوید با صدای بلند سخن نگوییم و مغرورانه برروی زمین راه نرویم، این موارد در نظر ما کوچک است اما برای یک جامعه‌شناس بسیار مهم است.

غرب در زندگی با پدر و مادر مردود شده

این مرجع تقلید شیعیان عنوان داشت: غرب در زندگی با پدر و مادر مردود شده و با مستقل شدن فرزندان پدر و مادر به حاشیه رفته‌اند و حتی گاهی جنازه پدر و مادر را می‌فروشند و پول می‌گیرند.

وی افزود: اگر شما بتوانید در رسانه‌ها، روزنامه و مجلات از آیاتی که راجع به فرهنگ سخن گفته‌اند، عنوان کنید و همچنین روایاتی که ضمن این آیات بیان شده‌اند همچون در کتاب حجه البیضا کار بسیار خوبی است و راه زندگی اسلامی به این وسیله نشان داده می‌شود.

این مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: غرب طرز فکر خود را دارد ما باید برای راه و روش زندگی از وحی کمک بگیریم.

وی اظهار کرد: اسلام جمعیتی است که به هم پیوستگی و مودت و محبت توجه دارد و نباید طرز فکر غرب را وارد زندگی خود کنیم.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خانه سالاری را در ایران رسمی‌تر کنید و خواهران بعد از تحصیل نیز خانه سالار بوده و کار اداری کمتر باشد زیرا یکی از عوامل طلاق استقلال بانوان از لحاظ معیشت و زیر بار شوهر نرفتن است، اگر خواهر استقلال نداشته باشد همیشه در برابر شوهر خاضع است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید