رفتن به محتوای اصلی

برقراری جو امنیتی شدید در محدوده میدان و خیابان ولی عصر

برقراری جو امنیتی شدید در محدوده میدان و خیابان ولی عصر
اعتراض دراویش گنابادی یکشنبه در مقابل وزارت دادگستری

از کار افتادن سرور سایت مجذوبان نور به علت حملات شدید سایبری، بازداشت دراویش در خروجی شهر‌ها پیش از آغاز تجمع و برقراری جو سنگین امنیتی در محدوده میدان ولی عصر و وزارت دادگستری و تبدیل نماز دستجمعی به تجمع اعتراضی مهم‌ترین رویدادهای خبری از سومین اجتماع اعتراض آمیز دراویش گنابادی است. 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از مجذوبان نور، پس از اعلام خبر برگزاری نماز دستجمعی دراویش گنابادی در مقابل وزارت دادگستری در ظهر  یکشنبه ۶ مهر، علاوه بر افزایش حملات سایبری به سرور این وبسایت خبری، شماری از دراویش گنابادی شهرستانی در ورودی‌های تهران و پاسگاه‌های بین شهری نیز دستگیر شدند. 
بازداشت این عده از دراویش که هنوز تعداد آن‌ها مشخص نشده، به دلیل عزیمت آن‌ها به شهر تهران برای پیوستن به صف دراویش نمازگزار در مقابل وزارت دادگستری صورت گرفته است.
همچنین خبر رسیده است حوالی میدان ولی عصر و محدوده وزارت دادگستری از ساعات اولیه امروز جوی امنیتی برقرار شده و نیروهای لباس شخصی، نیروهای یگان ویژه موتور سوار و ون‌های انتظامی بی‌شماری در این محدوده مستقر شده‌اند. 
شاهدان عینی گزارش داده‌اند ماموران اجازه ایستادن به هیچ عابری را نداده و از شکل‌گیری هر گونه تجمعی به شدت جلوگیری کرده‌اند. 
در پی این اقدام، دراویش گنابادی با اعلام اینکه قائل به رعایت ملاحظات شرع مقدس اسلام هستند، به دلیل مهیا نبودن لوازم و شرایط احکام نماز و لزوم احترام به شرع، بدون برگزاری نماز در مقابل وزارت دادگستری تجمع خواهند کرد. 
خواسته این دراویش رسیدگی به وضعیت 9 وکیل و فعال حقوق دراویش محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز و همچنین پایان دادن به اعمال نگاه امنیتی بر دراویش است

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید