رفتن به محتوای اصلی

تلفات یک ماه مقاومت در کوبانی
15.10.2014 - 18:00

 

 

Missing media item.

دقایقی پیش آسیه عبدالله، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه صحبت کرد. او که اکنون در کوبانی‬ است، گفت: معادله در حال تغییر است. نیروهای ما حملات وسیعی را علیه داعش آغاز کرده اند. تابلویی که او ترسیم کرد حکایت از شکست های پی در پی داعش و پیروزی های پی در پی کردها در کوبانی و اطراف آن دارد.
یگان های مدافع خلق هم امروز اعلام کرد در طول جنگ یک ماهه گذشته، دست کم ۱۲۹۴ عضو داعش کشته شده اند.فیسبوک کوبانی

امروز, سی‌امین روز حملات تبهکاران داعش به کوبانی است. آمار یک ماه جنگ در کوبانی هم بسیار سنگین است. منابع ی.پ.گ اعلام کردند که در جریان درگیری‌های یک ماهه در کوبانی 1294 تبهکار داعش کشته شده‌اند, 10 تانک و دهها خودروی نظامی تبهکاران منهدم و مقادیر زیادی مهمات نظامی به غنیمت ی.پ.گ درآمده است.

کانتون کوبانی به مدت یک و نیم سال است از سوی تبهکاران داعش محاصره شده است و حملات گسترده آن گروه تبهکار از 15 سپتامبر افزایش یافت. تبهکاران داعش با سلاح‌های سنگین و پیشرفته که از موصل, رقه و چندین شهر دیگر عراق و سوریه به کوبانی منتقل کرده‌اند, در صدد اشغال کوبانی در مدتی کوتاه برآمدند, اما در نتیجه مقاومت مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ, توطئه تبهکاران به شکست انجامید. سازمان تروریستی داعش خواست انتقام شکست‌های خود در جزعه, شنگال, تل‌حمیص و ربیعه را از کوبانی بگیرد, لذا از سه سمت با تسلیحات سنگین به کانتون کوبانی حمله کرد.

تبهکاران داعش با تسلیحات سنگین که از ارتش های سوریه و عراق به غنیمت گرفته‌اند و مقادیری از آن را هم از ترکیه دریافت می‌کنند, به کوبانی بشدت حمله می‌کنند. بنا به گفته روستائیان مرزی, ترکیه کمک‌های تسلیحاتی خود را با استفاده از قطار برای داعش ارسال کرده است. در روز 20 سپتامبر 5 کامیون محموله موشک و دوشکا از ترکیه به سوریه جهت تحویل به داعش, منتقل شد. این تسلیحات در روستای قره‌موخ و منطقه «البط» کوبانی به تبهکاران داعش تحویل داده شد. این کمک‌های نظامی ترکیه به داعش, بارها با اسناد موثق اثبات شد. تبهکاران داعش که از حمایت قدرت‌های منطقه‌ای بویژه ترکیه برخوردارند, در مناطق حومه کوبانی زنان, کودکان, سالخوردگان و دهها شهروند غیرنظامی را قتل عام کردند و صدها تن را هم ربودند. تبهکاران خود را به مرکز شهر نزدیک کردند و با ضربات مهلکی که در روزهای آخر دریافت کرد, بسیاری از مواضع خود را از دست داد. آمار یک ماهه نشان می‌دهد که 1294 تبهکار کشته و مقادیر زیادی وسایل و مهمات نظامی هم به غنیمت ی.پ.گ درآمده است.

آمار یک ماه درگیری در کوبانی

هفته نخست:

ی.پ.گ و ی.پ.ژ به مقاومتی عظیم علیه تبهکاران داعش که از 15 سپتامبر به کوبانی حمله کردند, دست زدند. در هفته اول 30 روز گذشته, 17 درگیری روی داد. در آن درگیری‌ها در مجموع 132 تبهکار کشته, 4 تانک , 20 خودروی نظامی و 7 دوشکا منهدم شد. 17قبضه کلاشینکف , 2قبضه ام16 و مقادیر زیادی مهمات نظامی به غنیمت نیروهای ی.پ.گ درآمد. در این درگیری‌ها 32 مبارز ی.پ.گ هم جان باختند.

هفته دوم:

در هفته دوم درگیری‌ها هم دو مرکز تبهکاران , 4 تانک, 3 سلاح دوشکای 23 و 14, 9 خودروی نظامی, یک خودروی همر, 2 موتورسیکلت و یک توپ هم منهدم شد. 7 سلاح کلاشینکف هم به غنیمت درآمد. در این هفته هم 294 تبهکار کشته شدند. همچنین 32 مبارزه ی.پ.گ و ی.پ.ژ هم جان باختند. در جبهه غربی شهر هم 5 عملیات فدایی انجام گرفت. در درگیری‌های این یک هفته 5 عضو نیروی برکان‌الفرات هم جان باختند.

هفته سومین:

در هفته سومین درگیری‌ها سنگین‌تر شد و ضربات مهلکی به تبهکاران داعش وارد گردید. 2 تانک, 3توپ, 1 خودروی همر, 7 خودروی نظامی و یک خودروی بمبگذاری‌شده تبهکاران منهدم وسرنشینان آن کشته شدند. 10 قبضه کلاشینکف و مهمات نظامی زیادی به غنیمت ی.پ.گ در آمد. در 50 نقطه درگیری روی داد که در پی آ«, 351 تبهکار کشته شدند. طی این هفته هم 41 مبارز ی.پ.گ و ی.پ.ژ جان باختند. در جریان عملیات فدایی آرین میرکان هم دهها تبهکار به هلاکت رسیدند. آرین میرکان با این عملیات فدایی خود ضرباتی مهلک به تبهکاران زد و در میان کردها و جهان به سمبل مقاومت کوبانی مبدل شد. در این هفته هم 4 مبارزه بورکان‌الفرات جان باختند.

هفته چهارم:

در نتیجه مقاومت عظیم ی.پ.گ و ی.پ.ژ و مردم کوبانی, یک منطقه استراتژیک از اشغال تبهکاران داعش پاکسازی شد. 4 خودروی نظامی, یک خودروی همر حامل سلاح سنگین, 3 کامیون, 5 خودرو و یک موتورسیکلت بمبگذاری شده و 1 قبضه توپ منهدم شد.در جریان درگیری‌های این هفته , ی.پ.گ به مقاومتی بسیار گسترده وعظیم علیه تبهکاران دست زد که بر اثر آن 417 تبهکار کشته شدند. همچنین 3 قبضه سلاح بی‌کی‌سی و 21 سلاح فردی , 16 کلاشینکف و مقادیر زیادی مهمات نظامی دیگر به دست مبارزان ی.پ.گ افتاد. در این هفته هم 24 مبارز ی.پ.گ و ی.پ.ژ از جمله «روژدا آخین» فرماندار گردان ی.پ.ژ جان باختند.»

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
فرات نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.