رفتن به محتوای اصلی

«مذهب» و داستان «ظهور امام زمان»؟! (بخش هستم)

«مذهب» و داستان «ظهور امام زمان»؟! (بخش هستم)

(بخش هشتم)

از دیدار «آیت الله بهجت با امام زمان» در لبنان تا حل مساله جنسی جوانان و جن و جن گیری؟!

«حجت الاسلام دکتر مرتضی آقاتهرانی»، نماینده مجلس شورای اسلامی و معلم اخلاق دولت احمدی نژاد است که در دوران اقامتتش در آمریکا، امامت جمعه شهر نیویورک و مسئولیت موسسه اسلامی آن شهر را به عهده داشت؛ در همه زمینه ها تبحر دارد حتی از دیدار آیت الله بهجت با امام زمان در لبنان تا حل مساله جنسی جوانان و...

«آقاتهرانی»، در جدیدترین مصاحبه خود که در فارس منتشر شده، ادعاهایی در مورد دیدار «مرحوم آیت ‌الله العظمی شیخ محمدتقی بهجت» با «حضرت ولی عصر (عج)» مطرح کرده است.

به گزارش آفتاب، یک شنبه 29 خرداد 1390، مصاحبه‌کننده در یکی از پرسش ‌های خود خطاب به «آقاتهرانی» می گوید: چرا چهره آیت ‌الله بهجت را زیاد تبلیغ نمی‌ کنند؟

آقاتهرانی نیز در پاسخ می گوید: حتی فقه و اصول ایشان هم همین ‌طور مهجور ماند... وقتی که درس تمام می‌ شد آن هایی که اهل اخلاق و عرفان بودند می ‌نشستند. در یکی از جلسات به بحثی وارد شدند. آن بزرگوار قبل از این که از دنیا بروند در لبنان خدمت آقا رسیدند که حضرت فرمودند شما یک هفته بیش تر در دنیا نمی ‌مانید. آیت ‌الله بهجت، گلایه می ‌کنند که قرار بود ما در زمان ظهور شما باشیم و آن حضرت می ‌فرمایند که در زمان ظهور شما رجعت خواهید کرد.

معلم اخلاق دولت، در پاسخ به پرسش دیگری تحت عنوان «درست است که می‌ گویند آیت ‌الله بهجت چشم بصیرت داشته؟»، گفت: «این چیزها برای آیت ‌الله بهجت کم ترین چیز است.»

آخوند آقاتهرانی، ۱۳۸۹/۱۰/۳۰ در جمع عزاداران هیئت فاطمیون قم حضور یافته بود و در سخنانی کوتاه در پایان مراسم عزاداری، از جمله به طرح هدف مندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس قبل از شروع طرح عقیده داشتن که اجرای طرح، تورمی در حدود 50 تا 70 درصد ایجاد خواهد کرد که بعد از آغاز طرح ما چیز دیگری را مشاهده کردیم! و حالا دیگر کار تمام شد!

استاد اخلاق دولت، یعنی مرتضی آقا تهرانی، در مورد دیدار دو هفته پیش خود با رییس جمهور نیز گفت: رییس جمهور به بنده گفتن اگر از قبل به این اعتقاد بودم که امام عصر (عج) در مسائل کلی همراه و کمک ما هستن. اما امروز اعتقادم بر این است که امام عصر (عج) حتی در جزء جزء کارها به کمک ما آمده اند.

او، به تلاش غرب برای بحرانی جلوه دادن کشور اشاره و افزود: آن ها مدام کلمات خنده آوری را بر زبان آورده و می گویند که مردم از ترس می روند نان می گیرند و در خانه هایشان پنهان می کنن برای روز مبادا!

حجه الاسلام آقا تهرانی، «با تبیین جایگاه ولایت خاطره ای از حضرت آیت الله بهجت» نقل کردند: «روز 23 بهمن بود در خیابان بودیم آقای بهجت از من سئوال کرد این همه جمعیت که به خیابان آمده بودند در روز 22 بهمن همه موافق نظام بودن! گفتم: نه گفتن پس چه شده که این ها به خیابان آمده اند. اظهار نادانی کردم و ایشان در جواب فرمودند این ولایت آقا روح الله است که مردم را از خانه ها بیرون می کشد!»

در پایان حجه الاسلام مرتضی آقا تهرانی، نکته ای را به جوانان تذکر دادند و آن این که اصلا به حرف هیچ کس گوش ندهید جزء حضرت آقا! و انشاءالله باشد روزی که صاحب این کشور را ببینیم.

به گزارش آفتاب، پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، به نقل از آینده، آقاتهرانی، استاد موسسه مصباح که چند سالی در آمریکا اقامت و تحصیل داشته و پس از بازگشت به ایران به یکی از چهره‌ های حامی احمدی‌ نژاد در قم تبدیل شد، پس از ماجراهای اخیر مربوط به دورکاری و خانه ‌نشینی احمدی ‌نژاد، علاوه بر دارا بودن سمت استاد اخلاقی هیات وزیران به سخن گوی غیر‌رسمی دولت نیز تبدیل گردیده است.

آقاتهرانی که به گفته خودش در هفته جاری جلسه ۲ ساعت و نیمه‌ ای با محمود احمدی ‌نژاد داشته است، در یک سخن رانی رسمی که تصاویر آن بر روی اینترنت منتشر شده، از مذاکرات محمود احمدی ‌نژاد و مقام معظم رهبری در این باره خبر داده است.

آقاتهرانی، با اظهار این که شخصا این مسایل را از محمود احمدی ‌نژاد شنیده است، از قول او، اعلام می کند رهبر انقلاب مهلتی تعیین کردند تا احمدی ‌نژاد یا وزیر اطلاعات را بپذیرد، یا استعفا کند و یا نپذیرد.

او، اظهار می‌ کند که احمدی ‌نژاد هنوز تصمیم خود را نگرفته است.

آقاتهرانی، در بخش دیگری از سخن رانی می ‌گوید، احمدی‌ نژاد چندی پیش به من می‌ گفت دوشنبه‌ ها که به دیدار رهبر انقلاب می ‌رود، تا نیمه‌ شب به وزرا زنگ می ‌زند تا اگر فردا زنده نماندم، دستور آقا بر زمین نماند.

حجت الاسلام آقاتهرانی، در وبلاگش در رابطه با حل مشکلات جنسی جوانان نیز نوشته است:

سئوال: در حال حاضر مشکل بسیاری از جوانان، مشکلات جنسی است مخصوصا در جوانان 18 سال به بالا و بعضا متاسفانه امکان ازدواج برای آنان فراهم نیست، راه حل آن چیست؟

جواب: برای کسی که به بلوغ جنسی رسیده و امکان ازدواج نداشته باشد چند راه کار وجود دارد که خود را در فضای گناه قرار ندهد.

1. حتی المقدور با توجه به وضعیت جسمانی خود، هفته ای دو روز (دوشنبه و پنج شنبه) روزه بگیرد، اگر برای او سخت است ماهی سه روز (پنج شنبه اول، آخرماه و چهارشنبه وسط ماه) را روزه بگیرد که فقهاء بزرگوار در رساله های عملیه خود به آن توصیه فرموده اند. در هر حال پرخوری نکند، قبل از سیرشدن از طعام دست بکشد و تا گرسنه نشود غذا تناول نکند. 2. از خوردن غذای معطر، متنوع، آجیل خوری و... پرهیز کند. 3. لباس چسبان نپوشد و هرگز لخت و عریان نشود، حتی در حمام که کراهت دارد. (یعنی عورت در حمام پوشیده باشد بهتر است) 4. از دیدن عکس های مبتذل و غیر محارم و به ویژه جنس مخالف پرهیز کند. 5. از گفتن و یا شنیدن جک و فکاهی های جنسی حذر کند. 6. با افراد غیرمجرد و یا مجردی که در این زمینه صحبت می کند نشست و برخاست نکند. 7. از اختلاط با زنان و یا مجالسی که مرد و زن بی موالات هستند اجتناب کند. 8. هرگز بی کار نباشد و به اشتغال بپردازد. «إِنَّ اللهَ یُبغِضُ الشّابّ ُ الفارِق» خداوند از جوان بی کار به غضب می آید. 9. به ورزش هایی که موجب عرق ریزی می شود بپردازد، مانند: کوه نوردی، دو میدانی، بسکتبال و... 10. در مجالس توسل و توجه به اهل بیت علیهم السلام شرکت کرده و به زیارت حرم های شریف ایشان برود. 11. با توجه بیش تر و مراقبه، نماز اول وقت اقامه کند.

البته ناگفته نماند که همه داستان سازی های سران و مقامات حکومت اسلامی، از یک سو در رابطه با خرافات مذهبی چون امام زمان و جن و جن گیری و رمالی و از سوی دیگر، با سرکوب وحشانه مردم حق طلب و عدالت جو در تلاشند تا هر کدام سهم خود را از قدرت و ثروت جامعه ببرند. بر این اساس، هر چه قدر به انتخابات آخر سال جاری مجلس نزدیک می شویم اختلافات درونی جناح حاکم اصول گرا نیز تشدید می شود. برای مثال، چندی پیش علی لاریجانی رییس مجلس، در گفتگویی که با سایت «خانه ملت» داشت با انتقاد نسبت به ورود دولت به کارزار انتخابات مجلس هشتم از گلایه های برخی نمایندگان در خصوص فعالیت های دولت در حوزه انتخابیه شان سخن گفت و هشدار داد که در صورت صحت این مطالب مجلس با موضع برخورد خواهد کرد.

موید حسینی صدر، نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با نشریه «همشهری اقتصاد» «جزئیاتی را از تحرکات افراد منتسب به دولت و ادارات رسمی بیان می کند»؛ هرچند که او معتقد است که «این جریان در انتخابات رسوا خواهد شد و شانسی برای پیروزی در انتخابات» ندارد.

حکومت اسلامی در هر دوره نمایش انتخاباتی خود، دچار بحران می شود و رهبر برای حفظ قدرت مطلق خود، جراحی بزرگی در حاکمیت به وجود می آورد. سال 88 در مضحکه انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان را درو کردند و این بار در انتخابات مجلس قرار است بخشی از اصول گرایان طرفدار دولت جراحی شوند و مدتی ست که تهدیدها و دستگیری ها آغاز شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، چند روز پیش در حاشیه‌ همایش سراسری قوه‌ قضائیه ایران با خبرنگاران سخن می گفت، درباره‌ دستگیری محمدشریف ملک ‌زاده گفت: «ایشان فعلا در بازداشت به سر می ‌برند و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.»

او، رییس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و معاون مالی و اداری وزارت خارجه حکومت اسلامی بود که زیر فشار مجلس و وزارت اطلاعات از سمت خود استعفا داد.

روز شنبه 4 تیر 90، رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز از بازداشت علی‌ رضا مقیمی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، توسط مجتمع قضایی کارمندان دولت خبر داد. به گزارش تابناک، علی ‌رضا مقیمی از دوستان نزدیک حمید بقایی و سرپرست پیشین مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران بود که چندی پیش بر پایه حکمی از سوی بقایی به سمت رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس منصوب شده بود. حمید بقایی، از نزدیکان محمود احمدی ‌نژاد و رییس دفتر او اسفندیار رحیم مشایی است که اکنون متهم به وابستگی به «گروه انحرافی» در درون دولت شده است.

پس از بازداشت ملک ‌زاده، سایت تابناک روز پنج شنبه 2 تیر ماه گزارش داد که «یک عضو اصلی گروه انحرافی» نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. بر اساس این گزارش، علی ‌اصغر پرهیزکار، رییس منطقه آزاد اروند دستگیر شده است. این گزارش افزود که «تلاش یکی از سران گروه انحرافی برای متواری ساختن وی با هوشیاری نیروهای امنیتی ناکام مانده است.»

تابناک، سایت نزدیک به محسن رضایی، می ‌‌افزاید، مدیر گروه ‌هتل‌ های هما، معاون سازمان حج و زیارت، مدیر موزه ملی ایران، مدیرعامل کانون اتومبیل‌ رانی و جهانگردی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و معاون سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و گردشگری، از جمله افرادی هستند که در جلسات موسوم به «پارسه» شرکت می ‌کنند.

به گزارش تابناک، «تشکیل جلسات محفلی به صورت منظم و هفتگی موسوم به پارسه است. در این جلسات حول محور موضوعات کلان و راهبردی هم چون انتخابات، منابع مالی اقدامات جریان انحرافی و هماهنگی ‌های تشکیلاتی، جا به جایی نیروها و… بحث و تصمیم ‌گیری می ‌شود.»

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، روز شنبه ۴ تیر ماه، گفت: «گروه انحرافی حاصل کار و طراحی عوامل فتنه سال ۸۸ است». او، در ادامه افزود: «آن هایی كه در فتنه سال ۸۸ دو پهلو صحبت می كردند، امروز خود را سینه چاك ولایت نشان ندهند. باید مشخص شود آن ها در این فتنه چه كاره بودند و چه موضعی اتخاذ كردند.»

اصول گرایان طرفدار خامنه ای، در هفته‌ های گذشته حلقه فشار بر نزدیکان احمدی ‌نژاد را تنگ‌ تر کرده اند و از احتمال دستگیری های بیش تر از مدیران و اطرافیان دولت خبر داده اند.

.

اجنه بازی در حکومت اسلامی ادامه دارد

مدتی است که جن گیر های طرفدار رهبر حکومت اسلامی، جن گیرهای طرفدار دولت را به جن گیری متهم می کنند. برای این که محص شود همه سران و عوامل و عناصر حک.ومت اسلامی جن گیر هستند به سخنان «حسين فدايی» دبيرکل جمعيت ايثار گران انقلاب اسلامی و سینه چاک رهبر در نشست ماهيانه اين جمعيت توجه کنيد. بنا به گفته فدایی، جناح رقيب با اجنه ائتلاف کرده اند و قدرت پيش گويی هم دارند.

بخشی از سخنان فدايی که در خبرگزاری حکومتی مهر، به تاریخ ۱۳۹۰/۰۴/۰۳، منتشر شده به این شرح است:

به گزارش خبرنگار مهر، «حسین فدایی»، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، در نشست ماهانه «جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی»، با اشاره به آرایش فعلی جریان حق و باطل در عرصه بین المللی گفت: خط و مسیر انبیا و جبهه حق در شرایطی است که نظام سلطه با سابقه 400 ساله توانسته است نظام سیاسی و جهان ‏شمول را تعریف کند و الزامات اجرایی این تصویر کلی را عینیت ببخشد و مسیر یک ،دو و نهایتاچند قطبی را تحت عنوان نظم ‏نوین جهانی آزمایش کند.‏

او، افزود: سردمداری جریان جبهه باطل توسط آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی مدیریت می شود و اگر بخواهیم تصویر اجمالی از آمریکا داشته باشیم و آن را مقایسه کنیم با 30 سال پیش انقلاب اسلامی، در زمانی که نظام طاغوتی در کشورمان حاکم بود نیروهای جبهه حق از امکانات مالی برخوردار نبودند و حتی برخی به امام (ره) اشکال می گرفتند که بدون امکانات نمی توان انقلاب کرد.

فدایی که نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس است، در ادامه گفت: خط فتنه، انحراف و سلطه به دنبال این است تا ظرفیت ما را درگیر وضع موجود کند.

او، افزود: متاسفانه خط فتنه، انحراف و سلطه به دنبال این است تا ظرفیت ما را درگیر وضع موجود کند تا نتوانیم به پیشرفت و عدالت بپردازیم.

او، با تاکید به این که قرارگاه فرماندهی جهاد اقتصادی باید تشکیل شود و هم چنین در این جهاد باید تلاش کنیم اهداف و راهبردها و تاکتیک های دشمن را بشناسیم، گفت: فرهنگ جهاد اقتصادی ابعاد و آثار مختلفی دارد اما معنای جهاد اقتصادی ریاضت اقتصادی نیست و باید نسبت به کارآمدی نظام تامین اجتماعی نیز توجه کافی صورت بگیرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، در خصوص «تهدیدات دشمن» گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که از چند جانب فشار به کشورمان وارد می شود و ضدانقلاب، نظام سلطه، جریان فتنه و جریان جدیدی به نام انحرافی از هر نظر ما را تحت فشار قرار داده است و حتی برخی از این جریانات اجنه را به خدمت خود درآوردند تا به این انقلاب مظلوم ضربه وارد کنند.

او، ادامه داد: دشمن در راهبردهای دیگری نیز با راه اندازی ماهواره و شبکه های مجازی و تحریم ها و دستورالعمل های مختلف در حوزه های گوناگون سرمایه گذاری بسیاری انجام داد اما انقلاب با صلابت و عزت رو به جلو حرکت می کند. اما نباید اشکالات و ضعف ها موجب مایوس شدن ما شود.

فدایی با ادعای این که شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران در جهان بی نظیر است، اظهار داشت: ماهواره بنیان اخلاقی و اندیشه شیعی را مورد هدف قرار داده است و باید با وحدت و عقلانیت و تدبیر به گونه ای جلو برویم که هم تهدیدات دشمنان را از سر بگذرانیم که با لطف خداوند تاکنون نیز انقلاب توانسته ایم از این گردنه های سخت با صلابت عبور کرد و لذا در شرایط فعلی نباید التهاب در جامعه وجود داشته باشد و باید تلاش کنیم قدر ولایت را بدانیم و در مسیر خواسته های ایشان حرکت کنیم.

فدایی، پس از این همه زمینه چینی ها، سرانجام در پاسخ به سئوالی در خصوص تلاش جریان انحرافی برای استفاده از اجنه گفت: در طول تاریخ بشریت همه حکام غیر از زمامداران صالح تلاش کردند از ظرفیت جن استفاده کنند.

او، تاکید کرد: معتقدم طایفه انحرافی معجونی از همه فکرهای غلط و درست و توسل به موارد گوناگون را در کارنامه دارد.

فدایی، تاکید کرد: قدرت پیش گویی برای آدم های مختلف قابل وصول است. «برخی از اين جريانات اجنه را به خدمت خود درآوردند تا به اين انقلاب مظلوم ضربه وارد کنند.» او، در ادامه گفت: در طول تاريخ بشريت همه حکام غير از زمامداران صالح تلاش کردند از ظرفيت جن استفاده کنند.» «قدرت پيش گويی برای آدم های مختلف قابل وصول است. مثلا فردی به نام يعقوبی که در قضايای اخير دستگير شد فرزند شهيدی بود که در وادی عرفان های کاذب غوطه ور بود و کارش به جايی رسيده بود که حتی برخی از هنرمندان و اساتيد مريد او بودند و حتی ادعا کرده بود من به نور زهرايی رسيده ام و می توانم در عالم برزخ دست انبيا را بگيرم. وی ادعا کرده بود پدرم قاضی اجنه بوده است و می گفت مقام معنوی بسيار بالايی دارد... فرد ديگری نيز در اين قضايا دستگير شد که با شيطان و اجنه ارتباط برقرار کرده بود و برای اين که به قدرت برسد کثيف ترين اهانت ها را به مقدسات کرده بود.»

.

نظر روحانیون درباره جن ‌گیری؟

آشنایی با علوم غریبه و موجوداتی به غیر از انسان که از آن ها به عنوان «جن» یاد می‌ شود و در کتاب های تاریخی مذهبی و «آسمانی» هم چون قرآن از آن ها نامی برده شده و داستان هایی درباره آن ها گفته شده، مانند هر مساله ای موجب کنجکاوی‌ برخی از انسان ها شده است.

در همین رابطه رسانه های حکومت اسلامی، در جهت تبلغیات خرافات مذهبی خود، در مورد جن نیز از برخی روحانیون حکومتی سئوال کرده اند «آیا وجود جن در اسلام یک واقعیت است؟ جن‌ گیری در اسلام چه حکمی دارد؟»؛ جواب تنی چند از این فسیل های مذهبی چنین است:

به گزارش مهر، ۲۲ خرداد ۱۳۹۰، در استفتای صورت گرفته از یکی از دفاتر پاسخ گویی به سئوالات آیت الله نوری همدانی، درباره جایگاه جن ‌گیری در اسلام این مساله مورد تاکید قرار گرفت که جن گیری عملی است که هر کسی نمی تواند مدعی انجام آن شود، فقط افرادی که به علم و فن آن دسترسی دارند و اهل کتاب و ایمان هستند می توانند چنین اقدامی انجام دهند.

در استفتای صورت گرفته از دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز در رابطه با جن و جن گیری در اسلام این مطلب مورد تاکید قرار گرفته است: جن موجودی است ناپیدا و مطابق آنچه در قرآن آمده حقیقت دارد.

در ادامه این استفتا آمده است: بر خلاف پندار بعضی از عوام، کاری به انسان ها ندارد و آن چه در افواه مشهور است غالبا زاییده خیالات است و کسانی که مبتلا به اوهام هستند لازمست هرگز به آن فکر نکنند، و اگر در هر روز 5 مرتبه آیة الکرسی را بخوانند آرامش بیش تری خواهند داشت و احضار جن این امر اگر چه ممکن است ولی شرعا جایز نیست، و بسیاری از مدعیان آن افرادی دروغگو یا خطاکارند.

ايسنا، پرسش‌ هايی را در اين زمينه در قالب استفتاء از مراجع تقليد تنظيم كرده است كه به منظور سهولت دسترسی، پرسش ‌ها را از طريق پايگاه اطلاع رسانی (وب سايت‌) دفاتر مراجع تقليد مطرح كرديم كه تاكنون آيات عظام مكارم شيرازی، صافی گلپايگانی، علوی گرگانی به اين استفتاء پاسخ داده ‌اند...

متن پرسش ‌ها و پاسخ مراجع تقليد به اين شرح است:

- آيا دعانويسی، فال گيری و جن ‌گيری مورد تاييد اسلام است؟

- گرفتن پول يا هديه در قبال نوشتن دعا چه حكمی دارد؟

- نظر حضرت عالی درباره اقدام افرادی كه بدون داشتن اطلاعات كافی دينی از طريق نوشتن دعا امرار معاش و كلاهبرداری می كنند، چيست؟

- دادن پول به اين افراد چه حكمی دارد؟

پاسخ آيت ‌الله ناصر مكارم شيرازی: «نوشتن دعاهايی که از حضرات معصومين (عليهم السلام) رسيده و در کتب معتبر موجود است، اشکالی ندارد. ولی دعا نويسی حرفه ‌ای، که شغل افراد سودجوست...

پاسخ آيت الله صافی گلپايگانی: «نوشتن دعاهايی كه با دليل معتبر از ائمه معصومين عليهم السلام نقل شده و اجرت گرفتن در مقابل آن، اشكال ندارد ولي مراجعه به فالگيرها يا دعانويسانی كه به صورت ‌های مختلفه از منابعی كه اعتبار شرعی ندارد نقل می ‌كنند يا می ‌نويسند جايز نيست و پول گرفتن اين گونه اكل مال به باطل و حرام است. والله العالم»

پاسخ آيت الله علوی گرگانی: «بسمه تعالی دعا نويسی از نظر شرعی اشکال ندارد ولی فال گيری و جن گيری مورد تایيد نيست ولی دعانويسی که فعلا در مملکت ما رواج دارد و بيش تر افراد کلاهبردار به اين امر مشغول هستند جايز نيست زيرا بسياری از آن ها معلومات کافی در اين امر ندارند و گرفتن چنين پول هايی هم خالی از شبهه نيست و ما نبايد خودمان را در معرض سوء استفاده اين گونه افراد قرار دهيم.»

بان ترتیب، می بنینیم که هیچ کدام از این مراجع تقلید؛، دعانوسی و جن گیری را رد نمی کنند و مختص کسانی چون خود می دانند که در این موارد «تخصص» و «معلومات کافی» دارند.

مهم تر از همه، بر اساس احکام اسلامی، اعتقاد به وجود جن و حتا ارتباط با جن به خودی خود انحراف محسوب نمی ‌شود. بسیاری از مراجع تقلید مسلمانان معتقدند که انکار وجود جن عملی کفرآلود است. در برخی فتواها در این مورد، فرد منکر مرتد خوانده شده است.

به اعتقاد روحانیان، از آنجا که در قرآن بر وجود جن تاکید شده، خرافات خواندن آن نفی کتاب آسمانی مسلمانان و شرک محسوب می‌ شود. در قرآن «سوره ۷۲»، «سوره جن» نام دارد و آیه ‌های بسیاری به توصیف ویژ‌گی‌ های این «مخلوقات» اختصاص داده شده است.

مطابق آموزه ‌های قرآن، جن مانند شیطان از آتش آفریده شده است. در «سوره حجر»، تاکید می‌ شود که خلقت جن پیش از آفرینش انسان انجام شد. در سوره انعام آمده است که برای جن و انس رسولانی از جنس خودشان فرستاده شده تا احکام الهی را به آن ها ابلاغ کند.

به روایت قرآن، جن ‌ها مانند انسان خوب و بد و مومن و کافر دارند. افزون بر این جن توانایی ‌های خارق ‌العاده‌ای دارند که از انسان دریغ شده است. برخی مفسران معتقدند که شیطان گونه‌ پلید جن است. اعتقاد به وجود جن در بسیاری دیگر از دین ‌ها نیز وجود دارد، اما بر خلاف اسلام اغلب فقط شرور تلقی می ‌شوند.

مطابق آن چه در آیه‌ های مربوط به سلیمان در قرآن آمده «جن خوب» حتا می ‌تواند در خدمت پیامبران باشد و خدماتی به آن ها بدهد که از عهده‌ انسان برنمی ‌آید. به عبارت دیگر جن، هم می ‌تواند انسان را تسخیر کند هم ممکن توسط او تسخیر شده و به خدمت گرفته شود. از این دیدگاه، در چارچوب اعتقادات مذهبی مسلمانان، و برخلاف آن چه در ادبیات سیاسی حکومت اسلامی ماه‌ های اخیر رایج شده، «جن ‌گیری»، در اسلام جایگاه ویژه ای دارد. یعنی، به لحاظ ایدئولوژی حکومت اسلامی و مسلمانان، باید این امکان را پذیرفت که افرادی قادرند «جن بد» را طرد کنند و «جن خوب» را به خدمت بگیرند. هر چند که میان آخوندهای حکومت اسلامی در مورد «جن از عالم غیب» اختلاف نظر وجود دارد اما، تقریبا همه آن ها معتقدند که چون جن می ‌تواند فاصله ‌های زمانی و مکانی را در چشم بر هم زدنی طی کند، امکان آگاهی از خبرهایی را دارد که انسان از آن بی ‌اطلاع است پس اختلاف اصلی در کجاست؟! یکی از معروف ‌ترین مسجدهای مکه «مسجد الجن» نام دارد که در غرب شهر واقع شده است. این مکان محل نزول جنیان محسوب می ‌شود و خواندن دو رکعت نماز در آن برای حاجیان، مستحب تلقی می ‌شود؟!

به اعتقاد مسلمانان توان بشر برای تسخیر جن ناچیز است و امکان به تسخیر جن درآمدن بیش تر است. روایت ‌های فراوانی وجود دارد که انسان را از نزدیک شدن به مکان‌ هایی که احتمال حضور جن در آن می‌ رود، برحذر می دارد. در روایتی از پیامبر اسلام خطاب به امام اول شیعیان (در کتاب وسائل الشیعه) توصیه شده که «ای علی، در شب اول، وسط و آخر ماه آمیزش مكن... همانا جنیان در این سه شب به پیش زنان خویش (برای مقاربت) می ‌روند.»؟!

ظاهرا یکی از ریشه‌ های اصلی اختلاف اعتقادات طرفدارن سیدعلی خامنه ای با احمدی نژاد، یعنی این «جریان انحرافی»، در مورد نزدیکی ظهور امام غایب شیعیان است. رحیم‌ مشایی، از دولت انتظار سخن می‌ گوید و احمدی ‌نژاد برخی از تصمیم ‌های خود را ملهم از دستورات امام زمان عنوان می ‌کند؟

آخوند احمد جنتی، در نماز جمعه‌ ۲۳ اردیبهشت ماه، با اشاره به عزل مصلحی وزیر اطلاعات توسط احمدی ‌نژاد که با مخالفت خامنه ‌ای دوباره ابقا شد، گقته است این افراد، یک وزیر را عزل می‌ کنند و می‌ گویند به دستور امام زمان بوده است.

مسلما، حساسیت خامنه ای و حامیان او، به چنین ادعاهایی بیش از آن که جنبه‌ مذهبی داشته باشد، به توازن قوای قدرت و جا به جایی در حاکمیت و قدرت مطلق خامنه ای مربوط است.

.

جن و جن گیری

معمولا آن چه در میان عوام مذهبی نسبت به جن مطرح است هیچ وجه منطقی و علمی ندارد و واقعیت هم ندارد، بلکه غالبا بر اساس شنیده هاست و گاه ممکن است چیزی میان مردم زبان به زبان نقل شود که به شکل یک اعتقاد و باور درآید. در حالی که در اصل واقعیت با آن چه مردم عوام مذهبی می گویند هر چه قدر هم متفاوت و متضاد باشد با سخنان حاکمان قداره بندی که یک جامعه بزرگی چون ایران را را تحت سلطه و سرکوب و خرافات خود دارند از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

معمولا گفته می شود زمانی جن با انسان ارتباط برقرار می کند که انسان جایی تنها باشد به خصوص در بیابان ها و جاهایی خالی از سکنه و مخروبه. این ارتباط می تواند به صورت کاملا غیرمرئی که مثلا فقط صدایشان شنیده شود و یا حرکت اجسام دیده شود و این طور تصور گردد که در حال ارتباط با جن است؟! یعنی زمانی که انسان در شرایط ترس و هراس و نامناسبی به سر می برد چنین مسایلی به ذهن او خطور پیدا می کند که واقعیت نداشته و تنها در ذهن انسان متوحش ساخته می شود. یعنی رابطه اجنه با انسان، غالبا شوخی و به صورت تله پاتی و به صورت غیرجسمانی ظاهر می شود.

هم اکنون در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، به طور شبانه روز و با اختصاص میلیاردها دلار بودجه، خرافات مذهبی تبلیغ و ترویج می کنند. برای مثال، به انبوهی از مطالب برمی خوریم که در کتاب ها و سایت ها در مورد جن عنوان می شود که هم چون دیگر باورهای غیرواقعی مذهبی، پایه و اساس علمی ندارد و شنیده ها و داستان ها نیز نمی توانند منبع مستدلی برای اثبات جن قلمداد شوند.

عموما در مورد جن، سه منبع وجود دارد: یکی قرآن و احادیث؛ دوم نقل روایات و داستان هایی که در مورد جن مطرح می شود و سوم نظریاتی که مدعی ارتباط با جن هستند. هر سه این منبع، ادعاهای ساختگی و پوچی هستند که عمدتا ریشه در دوران ناآگاهی بشر دارند و با علم و دانش و دستاوردهای بشری، در تضاد کامل قرار می گیرند. مثلا در ایران، عضوی در برخی از خانواده های متعصب مذهبی ناراحتی روحی و روانی پیدا کند متاسفانه به جای این که به روان پزشک ببرند، به نزد رمال و فال گیر و جن گیر و آخوندی می برند تا برای او دعا بنویسند؛ یا جن گیری جن را با حرکات عجیب و غریب و سخنان نامفهوم احظار کند و طلسم شخص جن زده را بشکند؟ در صورتی که همه این ادعاها کاذب و دروغین و یک نوع کلاهبرداری «شرعی» است.

در برخی روایت ها آمده است که جن ها از انسان برترند. همان گونه که در قرآن، آمده است ملاک برتری تقوی و ایمان است و این ملاک برتری در انس و جان مشترک است. بنابراین، براساس گفته های قرآن، بعضی انسان ها از بعضی اجنه و بعضی اجنه از بعضی انسان ها برترند. احتمالا چنین مساله ای ریشه در ترسی دارد که از قدیم انسان ها از اجنه ساخته اند و خود را در مقابل قدرت آن ناتوان می بینند. یا کسانی که اجنه را رد کرده و انسان را قدرت منتر می داند.

جن، در واقع در لغت به معنی پوشیده و مخفی، یعنی هیچ و پوچ است. در داستان های اسلامی، تاریخ خلقت جن نیز خیلی جلوتر از انسان بیان شده است. جن نیز مانند انسان موجودی اجتماعی است ازدواج و زاد و ولد می کند و غم و شادی و خواب و بیداری و مرگ دارد. اما مرتبه وجودی آنان پایین تر از فرشتگان و بالاتر از عالم انسان هاست. فرشتگان به عالم تجرد نزدیک ترند و اجنه به عالم جسم و ترکیب، فرشته، ازدواج و زاد و ولد و شهوت و هوا و هوس و خواب و مرگ ندارد...

اجنه چون جسم نیستند درد و بیماری و خستگی بدنی و تنفس ندارند و مرگ شان طبیعی است چون قابل صدمه دیدن و کشته شدن نیستند. جاذبه زمین بر آن ها تاثیری ندارد. بنابراین خارج از جاذبه می توانند سریع حرکت کنند و حتی در هوا و فضا نیز تا مسافت های بسیار طولانی بالا روند. آن ها در هر مکانی می توانند زندگی داشته باشند. از درون شکاف های زمین گرفته تا قله کوه ها و درون آب ها. اما هر گز تابع مکان نیستند. چرا که هیچ نیازی به عالم جسم ندارند. به همین دلایل جن ها، خیلی کم وارد دنیای واقعی و ارتباط با انسان ها می شوند. اما آن ها، مشرف بر انسان ها هستند و ما را می بینند در حالی که انسان ها، آن ها را نمی بینند.

نام جن در قران به کرات آمده است. در کنار سوره انسان، سوره ای به نام جن نیز نازل شده است. در قرآن گاه انسان یا جن به تنهایی مورد خطاب واقع شده اند و گاه نیز هر دو با هم مورد خطابند. بنابراین، قرآن کتاب آسمانی مسلمانان و یا اگر به درستی بگوییم مانیفست حکومت اسلامی محمد در شبه حزیره عربستان بوده است و سال ها پس از مرگ محمد جمع آوری شده و به نام قرآن منتشر گردیده است. البته غالب احکام قرآن متوجه انسان هاست. فقط در بعضی واجبات و محرمات اشتراک بین انسان و جن وجود دارد اما در اصول دین و اعتقادات خطاب قرآن نسبت به هر دو مشترک است. جهنم انسان و جن یکی است اما در این که آیا بهشت این دو نیز مشترک است یا نه روشن نیست.

دنیای جن دنیایی زیباتر و راحت تر و شادتر از دنیای انسان معرفی شده ولی استعداد انسان در رسیدن به کمال بیش تر از جن است. آن ها در اطلاعات و معلومات بالاتر از انسان ها هستند.

گفته شده است در میان جن ها هم دانشمند وجود دارد و هم جاهل و تنبل و زرنگ وجود دارد. در میان جن ها، هم دین دار و مسلمان و هم کافر و بی دین وجود دارد؟

اساسا این نوع خرافات در اسلام، به این دلیل تبلیغ و ترویج و تاکید می گردد که هر انسانی که به ماهیت و وجود موجودات مافوق انسان باور داشته باشد به مذهب و خداشناسی بیش تر کشش پیدا می کند.

فرشتگان از نور خلق شده اند و جن از آتش. اما ماهیت فعلی جن آتش نیست همان گونه که انسان از خاک خلق شده ولی نه خاک است و نه شباهتی به خاک و گل دارد.

در قرآن شیطان گاهی جن معرفی شده است. جن، حتی می تواند خود را به شکل انسان و هر صورتی که می خواهد در آورد؟! اما در هر صورت از دید انسان غائب است و هنگام رویت این جسم جمع و فشرده می شود و به خود قالب یک صورت را می دهد. ملا صدرا، مساله را به ابر تشبیه می کند و می گوید زمانی که قطرات آب موجود در هوا فشرده می شوند ظهور ابر را ایجاد می کند بنابراین جن نیز تمثلش به همین صورت است. علاوه بر این، جن می تواند خود را در محفظه ای کوچک جای دهد بدون آن که مساله بسط و قبض در کار باشد.

در میان مردم عوام مذهبی، همواره گفته می شود که اجنه از فلز تیز و برنده مانند چاقو می ترسند. در عین حال تبلیغ می شود که جن جسم نیست و آن ها ما را می بیند در حالی که ما آن ها را نمی بینیم. بنابراین، چاقو و جسم تیز برای ترساندن جن بسیار بی معنی است. هم چنین جن آگاه است که چاقو و امثال آن، از جمله برای قتل انسان ها به شمار می آید.

هم چنین گفته می شود که برای دور کردن اجنه، اگر بسم الله بگویید یا در قرآن آمده است. در حالی که اگر اجنه مسلمان باشند اهل قرآن خواندن و ذکرند و آسیبی به مسلمان نمی رسانند. اگر هم کافر باشند بسم الله در آن، تاثیری ندارد.

گفته می شود که آب جوش به جن صدمه می رساند. حتی در برخی داستان ها نقل شده است که مثلا کسی جایی آب جوش ریخته و ناخواسته سبب مرگ فرزندی از فرزندان جن شده و آن ها نیز در صدد اذیت و انتقام بر آمده اند؟! در حالی که گفته می شود جن چون جسم نیست آب جوش و امثال این ها به او صدمه نمی رساند.

هم چنین گفته شده است اجنه زمانی که به صورت انسان در می آیند ته پایشان گرد و شبیه سم است؟! یعنی جن می تواند خود را به هر صورتی در آورد. سئوال این است که پس چرا می تواند پایش را هم دقیقا به صورت پای انسان درآورد؟!

گفته می شود جن با انسان هایی که خوشش بیاید با او رابطه برقرار می کند و مورد تسخیر (طلسم) قرار می دهد. از آن جا که جن بر بسیاری از امور مخفی آگاه است می تواند بسته به خواست و اراده خود هر کاری که خواست علیه و یا به نفع انسان انجام دهد؟

باین ترتیب، جن اطلاعاتش از انسان ها بیش تر است و می تواند از بسیاری از اتفاقات راجع به گذشته و حال با خبر گردد و عکس العملل مناسب خود را نشان دهد. مثلا کسانی که مدعی ارتباط با جن هستند مسائل آینده را می فهمند و به همین دلیل حکومت اسلامی جن گیر دولت احمدی نژاد را دستگیر و زندانی و شکنجه کرده است تا او به اطلاعات حود از اجنه ها درباره آینده اقرار کند؟!

در داستان «حضرت سلیمان»، آمده زمانی که «حضرت سلیمان» از دنیا رفت بر روی عصایش تکیه زده بود ولی هیچ یک از خدمت گرارانش از جمله اجنه از مرگ او خبر نداشتند و گمان می کردند که او روی عصایش تکیه داده و ایشان را می نگرد تا زمانی که موریانه عصای او را خورد و او به زمین افتاد آن گاه همه از مرگ او با خبر شدند. اگر به گفته قرآن و احادیث، اجنه از دنیای غیب باخبرند پس چرا مرگ سلیمان را نفهمیدند؟1

داستان های زیادی نیز در زمینه ازدواج مرد جن با زن انسان و هم ازدواج زن جن با مرد انسان، نقل شده است. در این جا تناقض گویی بیرون می زند که اگر جن ها، جسم نیستند پس چگونه با انسان می توانند ازدواج کنند.

ازدواج انسان و جن حدیثی از محمد، پیامبر مسلمانان در کتاب «بحار جلد 60» نقل شده است که ایشان ازدواج با جن را نهی کرده اند. حال این نهی دال بر این است که ازدواج این دو با هم امکان پذیر است.

از تعداد نفوس اجنه، هیچ آماری در کتاب های مذهبی نیامده است ولی هر چه باشد این قدر مسلم در آن ها گقته شده است که تعداد اجنه ها، از از تعداد انسان ها بیش تر است به طوری که در قرآن، صریحا آمده است: «یا معشر الجن قد استکثرتم من الانس.»

هم چنین در گفته ها و نوشته های مذهبی، آمده شده است که عمر اجنه هزار و بالای هزار سال است. سئوال این است که این هزار سال را چه کسی تعیین کرده است؟!

.

تسخیر جن

تسخیر جن نیز یکی از مسائلی است که همواره دهان به دهان در جامعه می چرخد. به عنوان مثال، کسی که جن را تسخیر کند از آن جا که جن فهم و اطلاعاتش در زمینه اسرار و علوم مخفی بیش تر از انسان است می تواند تسخیرکننده را در پیمودن راه های «مخقی» به سوی حال و آینده، طی کند؟

راه های رسیدن به قدرت های مافوق طبیعی سه بخش معرفی شده است: 1- عصمت و تقوی و بندگی محض خداوند توام با معرفت مانند ائمه اطهار که همه عالم مسخر آنان است؛ 2- ریاضت های قاعده ای در باب تسخیر و طلسم؛ 3- ریاضت های غیر قاعده ای و مرتاضانه که منجر به تجرد و خلع روح می شود و انسان می تواند هم به قدرت های شگرف روحی دست یابد و هم از امور خفیه تا حد زیادی با خبر گردد. اما هیچ انسانی در قدرت ها و علوم مافوق طبیعه در حد امامان معصوم نیست؟! در واقع بعضی از افراد خاص، به عنوان اعمال خارق العاده چشم بندی و شعبده بازی می کنند و یا با حرکت های عجیب و غریب بر اجسام و محیط تاثیر می گذارند .

.

احضار جن

در احضار جن، اجبار و تسخیر وجود دارد و در مساله احضار روح هم همین اجبار وجود دارد. در حالی که هیچ گاه کسی نمی تواند روح را به کسی نشان دهد جن را هم نمی تواند نشان دهد. شخص مراجعه کننده به جن گیر، تنها حرکات و اعمال و رفتار و سخنان جن گیر را می بیند و می شنود که او با چیزی که وجود ندارد وارد دیالوگ و معامله می شود. بنابراین، تسخیر روح از اساس دروغ و باطل است و تسخیر جن نیز به همان نسبت دروغ است.

این داستان ها و روایت ها و نوشته های قرآن درباره جن، شیطان، حوری و پری، امام زمان و داستان ظهور او و غیره شباهت زیادی به فیلم هالیوودی دارند که برخی مواقع انسان ها با موجودات تخیلی آسمانی حرف می زنند و از آن ها قدرت می گیرند؛ علاوه بر موجودات عجیب و غریبی، حیوانات مخوفی و ترسناکی چون اژدهای چند سر نشان داده می شوند که وارد بدن انسان ها می شوند و آن ها را تحت تسلط و اجرای فرمان های خود درمی آورند. آن ها، دیگر اختیاری از خود ندارند و آن شخص، مرتکب هر حرکت و جنایتی می شود. درا ین فیلم ها، پلیس و ارتش تلاش می کند این اشخاص را با مدرن ترین سلاح ها بکشند اما به محض این که به او تیراندازی می کنند نه تنها گلوله ها هیچ تاثیری در او ندارند، بلکه پس از کشته شدن بلافاصله تغییر شکل می دهند و زنده می گردند و گاها حتی به موجودات خطرناک بی شماری نیز تکثیر می شود و...

برخی از سازندگان و سناریونویسان چنین فیلم ها، به روایات و داستان های خرافی مذهبی و سنتی مراجعه می کنند و فیلم های تخیلی خود را بر اساس آن ها می سازند. کاش ما هم در ایران، با چنین فیلم هایی در سینماها روبرو می شدیم؟ اما متاسفانه جامعه ما، بیش از دهه است که اسیر هیولاهای واقعی بی رحم و خشن و تبه کاری روبرو ست که هر چند ظاهر هیولایی ندارند اما، لحظه به لحظه آدم می خورند و شهوت فوق العاده ای برای کسب قدرت، ثروت، تجاوز، شکنجه و اعدام دارند. این هیولاها، برای حفظ قدرت و ثروت خود به هر جنایتی متوسل می شوند. به همین دلایل روزی نیست که خبر سرکوب، تجاوز، اعدام در حاکمیت نمایندگان خدا در ایران، شنیده نشود!

دوشنبه ششم تیر 1390 - بیست و هفتم ژوئن 2011

ادامه دارد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید