رفتن به محتوای اصلی

افشاءگریهای «ویکی لیکس» ازکجا وبه کجا می انجامید؟

افشاءگریهای «ویکی لیکس» ازکجا وبه کجا می انجامید؟

 

دنیای غریبی شده است. یک روز در رسانه های گروهی جهان می شنویم یا مشاهده می کنیم که مثلا فلان جاسوس بیگانه بخاطر دسترسی به اسناد محرمانه طبقه بندی شده در یک کشور فرضی به محاکمه و زندان کشیده شده است اما روز دیگر «ویکی لیکس» بی آنکه به آن گزندی برسد دویست وپنجاه هزار سند فوق محرمانه را انتشار می دهد وجهان را با شوک های بی نظیری مواجه می کند اما هیچ اتفاق مهمی در دنیا رخ نمی دهد و افکار جهانی دارد کم کم به چنین خبرهائی عادت می کند.

براستی چشمه وآبشخور اصلی «ویکی لیکس» از کجاست؟«ویکی لیکس» را چه نیروئی به هر لحاظ حمایت و تامین می کند ؟بعضی تاریخ نگاران می گویند که واقعه 11 سپتامبر سال 2001 آغاز دیگر برای جهان بود.آیا نیروهای نامرئی در پشت پرده برای تغییر جهان تلاش می کنند؟ازآن پس جهان رنگ دیگری بخود گرفته است وبرابر شواهد وقرائن، آن واقعه دلخراش را تنها القاعده نمی توانسته است رقم بزند بلکه یک ائتلاف و زمینه سازی جهانی در قبل از واقعه صورت گرفته است.

هرگز عاملین واقعه 11 سپتامبر نمی توانستند بدون اطلاع وزرات اطلاعات آلمان به تمرین خلبانی و آماده سازی لجستیکی وسیع و پیچیده مشغول شده باشند؟وزارت اطلاعات آلمان که حرکت مورچه ها را رصد می کند چرا نتوانسته بود آموزش تروریست ها را زیر نظر بگیرد؟همچنانکه سفر فلاحیان به آلمان و ملاقات وی با اشمیت باوئر مسئول اطلاعاتی آلمان نمی توانست براحتی انجام گیرد !آیاقدرت جهانی امپریالیسم امریکا آنچنان به اضمحلال رفته است که توانائی برخورد با «ویکی لیکس» را ندارد؟

چرا امریکا تاکنون پس از ده سال حضور در پاکستان وافغانستان با همه تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و ماهواره ای نتوانسته است که اسامه بن لادن رهبر القاعده را دستگیر نماید اما چه گوارا را در دهه شصت میلادی ظرف شش ماه توانسته بود دستگیر نماید؟همه اینها سئوال هائی هستند که بر پیچیدگی پدیده نوین و اسرار انگیز «ویکی لیکس» می افزاید .برای مثال من امروز با مقاله «ویکی لیکس» را افشاء کن ، افشاء کن! در سایت ایران گلوبال برخورد کردم که برایم بسیار جالب بود.

روزگار غریبی شده است ،چراکه با سیستم جهانی اینترنت که توسط و مرکزیت امریکا هدایت می شود اینک می توان به جنگ خود امپریالیسم رفت! بخاطر همین از دوستان متخصص امور اینترنتی و حقوقی خواهش دارم که به سئوالات بنده پاسخ بدهند تامن در مسائل جاری که توسط «ویکی لیکس» هدایت می گردد ،آگاهی یابم؟

یکم ـ سئوال اساسی برای من این هست که «ویکی لیکس» به چه طریقی به همه این اسناد محرمانه دسترسی پیدا می کند ،مگردسترسی به اسناد محرمانه امریکا به این راحتی هست و اساسا چرا «ویکی لیکس» فقط اسناد محرمانه امریکا را افشاء می کند و به اسناد محرمانه دیگر کشور های قدرتمند جهان کاری ندارد؟

دوم ــ آیاافشای اسناد محرمانه جرم محسوب نمی گردد؟

سوم ـ دولتمردان امریکا چندی پیش از «ویکی لیکس» تقاضا کرده بودند که به علنی کردن مدارک محرمانه امریکا دست نزند وبه آن خاتمه دهد اما «ویکی لیکس» به افشاء گری های خود ادامه داده است. دولت آمريكا به مقامات سايت جنجالي ويكي ليكس هشدار داد كه انتظار مي‌رود انتشار قريب الوقوع اسناد محرمانه وزارت خارجه آمريكا باعث به خطر افتادن جان افراد بي‌شماري خواهد شود همچنين انتشار اين اسناد باعث به مخاطره افتادن عمليات‌هاي نظامي فرامرزي آمريكا و همچنين همكاري‌ها ميان آمريكا با همپيمانانش مي‌شود..؟

سوم ـ آیا همه اینها به بازی گرفتن افکار عمومی مردم در جهان ومشغول کردن آنها برای آغاز یک جنگ نیست، این در حالیست که آژانس: نمی تواند صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران را تایید کند ،آیا همه اینها تمرین روانی روحیات مردم برای شکل گیری یک واقعه جهانی دیگر نیست ؟تکرارمکررآغازجنگ آتی در گوشه ای از جهان مانند حمله نظامی به ایران دیگر به یک امر عادی تبدیل شده است که تاریخ و موعد آن هنوز معلوم نیست ودر همین رابطه آیا جنگ کره شمالی با کره جنوبی خود زمینه ساز نبردهای بعدی در خاورمیانه نخواهد شد «تنش بین دو کره، به زیان حکومت ایران است» ،به گفته های زیر توجه نمائید نصرالله : لبنان به زمان حساس و خطرناکی نزدیک می‌شودآیا منطقه در آتش جنگ ناخواسته از جانب مردم می سوزد، براستی این روزهاچه کشورهای بدنبال جنگ هستند ؟

رئیس جمهور آلمان؛ در حمایت قاطع از اسرائیل، هشدار به ایران!این در حالیست که در 30 سال گذشته آلمان همواره دوست و شریک اقتصادی جمهوری اسلامی بوده است!بازرگانان آلمانی بارها دولت خویش را بابت شرکت در تحریم های اقتصادی سرزنش کرده اند.بیشتر صنایع المان مانند زیمنس برای نیروی هسته ای جمهوری اسلامی بکار گرفته شده است و رئیس حفاظت زیمنس اخیرا بخاطر همکاری با ایران اخراج شد. معامله سیاسی دولت آلمان با رژیم ایران پشت درهای بسته.... روز دوشنبه ٢٢ نوامبر در هامبورگ ملاقاتی بین نمایندگان رژیم جمهوری اسلامی و هیئتی از طرف دولت آلمان تحت عنوان "نشست اقتصادی ایران بین تحریم و آینده" و با پوشش معامله و دیالوگ تجاری با مناطق شمال غربی ایران انجام گرفت که مهمانان این نشست از جمله علیرضا شیخ عطار سرکنسول جمهوری اسلامی در آلمان که در عین حال سخنرانی افتتاحیه را نیز اجراکرد و علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی بودند.

این اولین بار نیست که دولت آلمان تلاش میکند دور از انظار عمومی و پشت درهای بسته زد و بندهای دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی به پیش ببرد.. اما باهمه این حال آلمان در مورد مسائل ایران بین دو صندلی نشسته است. وزیر امور خارجه آلمان : جهان اجازه نمی دهد ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای دست یابد

کریستیان وولف رئیس جمهور آلمان در سفر به اورشلیم اطمینان داد کشورش همواره نسبت به "حق موجودیت و امنیت" اسرائیل متعهد خواهد بود. وولف از تشدید تحریم‌ها علیه ایران در صورت ناکافی بودن فشارهای بین‌المللی استقبال کرد.

چهارم ـ آیا همه اینها زمینه سازی برای یک محیط روانی مردم وحکومت ها در جهان جهت دگر گونی یا دگر دیسی بین المللی نخواهد انجامید؟ پنجم ـ پشت «ویکی لیکس» چه قدرتی ایستاده است و اصلا تاریخچه پیدایش «ویکی لیکس» از کجا سرچشمه می گیرد و اساسا «ویکی لیکس» چگونه شرکت فراملیتی هست که توانائی دسترسی به چنین اطلاعاتی را دارا می باشد ؟ ششم ـ آیا اقدامات «ویکی لیکس» انسان دوستانه است و برای پیشگیری از وقایع شوم جهانی دست به افشاء گری می زندو یا برای در آمدمالی و محبوبیت جهانی به چنین اعمالی روی آورده است ؟

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید